Onko mitään niin yksinäistä kuin romanttisena aseksuaalina eläminen?
Jos tätä elämiseksi voi edes kutsua.
En usko että paljon pahempaa voi olla.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan päivänselvää, että ihminen luontaisesti on seksuaalinen. Muutenhan koko laji olisi kuollut sukupuuttoon.
En siis sano, että se olisi vaatimus teiltä jokaiselta, mutta enemmistön mukaan mennään ja teidän pitää vain etsiä kaltaisenne.
En ole koskaan ajatellut sitä luonnollisena asiana.
Aina kuvittelin että kunhan muutaman vuoden paneskelevat, niin sitten rauhoittuvat ja keskittyvät oikeasti tärkeisiin asiohin.Arvaa vaan pettymykseni.
Mutta joka tapauksessa, kunpa löytäisin toisen aseksuaalin.
Todella alkaa yksinäisyys tappamaan.Haluaisin niin kumppanin, jonka kanssa tämä elämä jakaa😭
Täysin samaa tilanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalisuushan ei ole seksuaalinen suuntauminen. Libidon määrä ei ole sorretun seksuaalivähemmistön tunnusmerkki. Homoilla, heteroilla, paneilla ja bisseillä voi olla matala libido. Fetissit, ihmissuhteiden määrä ja parafiliat eivät ole seksuaalisia suuntautumisia.
Myöskään heterokinkyt, heteropolyt tai turrit eivät ole sorrettuja seksuaalivähemmistöjä. Jättäkää edes Pride-paraati rauhaan heteropervoilultanne ja hoitakaa kinkyilynne yksityisesti.
Eikö aseksuaalisuus tarkoittanut alunperin sitä ettei koe mitään vetoa naisia tai miehiä kohtaan? Nykyään tota termiä on vaan sekoitettu, eikä se tarkoita enää varsinaisesti mitään.
Joo, enempi ne ovat näitä animeharrastajasinkkuja, jotka haluavat mukaan lgbt-aakkossoppaan. Kai se voimauttaa ja tekee spesiaaliksi. Onko aseksuaalisuus fluidi olotila, joka voi muuttua vaikka seurustelun myötä, vai onko aseksuaali seksitön koko elämänsä ajan?
Miksi täytyy potkia jo maassa makaavaa lisää...?
Ihan kun elämä ei olisi jo tarpeeksi kamalaa ja yksinäistä.
Näetkö aseksuaalisuuden siis jonkinlaisena vammana? Millä tavoin se eroaa ei-vapaaehtoisesta selibaatista?
Vammana? En.
Onko kaikki ei-heterot sinusta vammaisia?
Ei aseksuaali ole sama kuin selibaatti.
Ei-vapaaehtoisesti selibaatissa oleva haluaa vain seksiä, jos tapaisi jonkun, pitäisivät toisistaan, harrastaisivat seksiä, kaikki ok.
Minä voisin tavata jonkun, pitäisimme toisistamme, en voi harrastaa seksiä, asiat pieles, kukaan ei halua seurustella kanssani, kuolen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan päivänselvää, että ihminen luontaisesti on seksuaalinen. Muutenhan koko laji olisi kuollut sukupuuttoon.
En siis sano, että se olisi vaatimus teiltä jokaiselta, mutta enemmistön mukaan mennään ja teidän pitää vain etsiä kaltaisenne.
En ole koskaan ajatellut sitä luonnollisena asiana.
Aina kuvittelin että kunhan muutaman vuoden paneskelevat, niin sitten rauhoittuvat ja keskittyvät oikeasti tärkeisiin asiohin.Arvaa vaan pettymykseni.
Mutta joka tapauksessa, kunpa löytäisin toisen aseksuaalin.
Todella alkaa yksinäisyys tappamaan.Haluaisin niin kumppanin, jonka kanssa tämä elämä jakaa😭
Täysin samaa tilanne!
👋🏼
No minusta #44 ei kuulosta aseksuaalilta vaan hänellä on suht normaali hormonimuutosten aiheuttama libidon väheneminen/katoaminen. Mut tietenkin jos haluaa itsensä johonkin lokeroida niin kaipa tämä ryhmä sitten on sellainen
Kaikkea hyvää aseksuaaleille (jotka eivät seksiä harrasta).
Ei kuulosta helpolta.
Toivottavasti (te joita seurustelu kiinnostaa) löydätte rakastavan kumppanin!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi deittisovelluksissa ei kysellä enempää seksuaalisuudesta. Olisi todella tärkeää saada aseksuaalit ja seksuaalit eroteltua jo suhteen alkuvaiheessa. Aseksuaalisuus ei ole varmaan mustavalkoinen asia. Voihan, että on vähän seksuaali, niin, että saa esimerkiksi lapsen alulle perinteisin menoin.
Tämä ei meille 95% seksuaaleille riitä joten olisi hyvä jos asia tulisi ilmi ajoissa. Tosin voi olla, että seksuaalit naiset olisivat niin suosittuja, että kaikki merkkaisivat itsensä tällaisiksi. Mutta ainakin asiasta tulisi julkista ja keskustelua.Kelpaako muuten aseksuaalille kumpi tahansa sukupuoli kumppaniksi?
Se kummasta sukupuolesta tykkää, riippuu tietysti ihmisestä itsestään. Minä olen heteroromanttinen a/greysexual, mahdollisesti demi. Eli kiinnostun vain miehistä ja haaveilen rakastumisesta, läheisyydestä, suudelmista, kumppanuudesta. Sanon olevani mahdollisesti demi koska en ole koskaan saanut kokea rakastumista ja on mahdollista että haluaisin sitten seksiä ko. miehen kanssa. Toistaiseksi olen ollut aika grey, eli 99% ei ole kiinnostanut mutta välillä häivähtää jotain mielessä. Mutta ei niin paljoa että olisin jotain asialle tehnyt / tuolla häivähdyksellä ei ole ollut kohdetta. N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi deittisovelluksissa ei kysellä enempää seksuaalisuudesta. Olisi todella tärkeää saada aseksuaalit ja seksuaalit eroteltua jo suhteen alkuvaiheessa. Aseksuaalisuus ei ole varmaan mustavalkoinen asia. Voihan, että on vähän seksuaali, niin, että saa esimerkiksi lapsen alulle perinteisin menoin.
Tämä ei meille 95% seksuaaleille riitä joten olisi hyvä jos asia tulisi ilmi ajoissa. Tosin voi olla, että seksuaalit naiset olisivat niin suosittuja, että kaikki merkkaisivat itsensä tällaisiksi. Mutta ainakin asiasta tulisi julkista ja keskustelua.Kelpaako muuten aseksuaalille kumpi tahansa sukupuoli kumppaniksi?
Se kummasta sukupuolesta tykkää, riippuu tietysti ihmisestä itsestään. Minä olen heteroromanttinen a/greysexual, mahdollisesti demi. Eli kiinnostun vain miehistä ja haaveilen rakastumisesta, läheisyydestä, suudelmista, kumppanuudesta. Sanon olevani mahdollisesti demi koska en ole koskaan saanut kokea rakastumista ja on mahdollista että haluaisin sitten seksiä ko. miehen kanssa. Toistaiseksi olen ollut aika grey, eli 99% ei ole kiinnostanut mutta välillä häivähtää jotain mielessä. Mutta ei niin paljoa että olisin jotain asialle tehnyt / tuolla häivähdyksellä ei ole ollut kohdetta. N37
Anteeksi tunkeileva kysymys, muttet sitten ole harrastanut seksiä?
Anteeksi taas uteluni.
Tämä riipaisi niin läheltä vain, paitsi itse olen naisista kiinnostunut.
Ja oli niin paljon samanlaista pähkäilyä tuossa tekstissä kuin itsellänikin.
Ja useimmat tuntuu tulevan siitä etten ole seksiä vielä kokenut (ja epävarmuus haluanko edes).
Olen sinua pari vuotta nuorempi.
No varmaankin romanttisena, ikääntyvänä yksinäisenä eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Asioista tietävä kirjoitti:
Romanttiset aseksuaalit ovat varmaan 99%:sti heteronaisia, joten on varmaan aika mahdotonta. Tuskin siihen edes impotentti tai kaappihomo mies kelpaisi vastinkappaleeksi.
Aseksuaalit eivät ole heteronaisia, vaikka naisia olisivatkin, koska "hetero" on seksuaalinen suuntaus. Samalla tavalla kuin hetero ei ole homo, ei aseksuaali ole hetero. Impotentti mies kelpaisi minulle hyvin, kunhan se impotenttius ei olisi hänelle itselleen hirveän iso ongelma.
Onko oikeasti noin? Eikö romanttisilla aseksuaaleilla ole muka mitään väliä kumman sukupuolen edustajan kanssa ovat suhteessa, vai eikö tästä suuntautumisesta vaan saa käyttää termejä bi/homo/hetero? Itse ainakin ymmärtäisin aseksuaalin heteron henkilönä, joka ei halua seksiä kenenkään kanssa mutta voi haluta romanttisen suhteen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Onko tälle sitten joku parempi termi?
Olen naimisissa oleva heteronainen ja äiti, mutta mietin usein, että minulle sopisi varmasti parhaiten aseksuaalinen mutta romanttinen suhde naisen kanssa. Olisi varmasti kotoisaa, kun toinen olisi samalla aaltopituudella romanttisten ja esteettisten käsitysten kanssa, ja sitten vaikka kömpisi illalla väsyneenä sohvalle toisen viereen, se ei johtaisi mihinkään tuntikausien toiveikkaaseen esileikkimaratonpiinaan, vaan voisi vain olla ja mennä sitten rauhassa nukkumaan. Ilman, että on joko aiheuttanut toiselle taas pettymyksen tai itsellä käytetty olo.
Mies on hyvä ja rakastan häntä, joten tuskin tulen koskaan tuollaista kokemaan. Mutta mihin hitossa tarvitaan niin korkeaa libidoa kuin miehillä usein on?
Mä en jaksa ihmisiä, jotka uhriutuu ”seksittömyydestä”!
Hitto, lähtekää sitten suhteesta, pettäkää, ei se niin vaikeaa ole.
Ette te mitään uhreja ole!!
Esimerkiksi pedofiilina oleminen. Siitä et voi kertoa edes omalle äidillesi vaan olet ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako muuten aseksuaalille kumpi tahansa sukupuoli kumppaniksi?
Aseksuaali voi olla bi, lesbo, homo tai hetero. Eli heterolle ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö aseksuaalisuus tarkoittanut alunperin sitä ettei koe mitään vetoa naisia tai miehiä kohtaan? Nykyään tota termiä on vaan sekoitettu, eikä se tarkoita enää varsinaisesti mitään.
aseksuaali tarkoittaa tietysti, ettei tunne seksuaalista vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää aseksuaaleille (jotka eivät seksiä harrasta).
Ei kuulosta helpolta.
Toivottavasti (te joita seurustelu kiinnostaa) löydätte rakastavan kumppanin!!
Kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tunkeileva kysymys, muttet sitten ole harrastanut seksiä?
Anteeksi taas uteluni.
Tämä riipaisi niin läheltä vain, paitsi itse olen naisista kiinnostunut.
Ja oli niin paljon samanlaista pähkäilyä tuossa tekstissä kuin itsellänikin.
Ja useimmat tuntuu tulevan siitä etten ole seksiä vielä kokenut (ja epävarmuus haluanko edes).
Olen sinua pari vuotta nuorempi.
Olen eri, mutta olen ollut ihastukseni kanssa ööö, miksi sitä sanoisi... lämmittelyksi? Hän siis nuoli ja imi kaulaani jne. ja ei se mitään himoja minussa herättänyt. En siis vastannut mitenkään ja olin vähän hoh hoijaa, mennäänpäs tästä ihmisten ilmoille. Hän oli siis fyysisesti "viehättävä" ihminen mielestäni, mutta ei vaan tuollaiset nuoleskelut ole oma juttu. En siis tullut harrastaneeksi seksiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioista tietävä kirjoitti:
Romanttiset aseksuaalit ovat varmaan 99%:sti heteronaisia, joten on varmaan aika mahdotonta. Tuskin siihen edes impotentti tai kaappihomo mies kelpaisi vastinkappaleeksi.
Aseksuaalit eivät ole heteronaisia, vaikka naisia olisivatkin, koska "hetero" on seksuaalinen suuntaus. Samalla tavalla kuin hetero ei ole homo, ei aseksuaali ole hetero. Impotentti mies kelpaisi minulle hyvin, kunhan se impotenttius ei olisi hänelle itselleen hirveän iso ongelma.
Onko oikeasti noin? Eikö romanttisilla aseksuaaleilla ole muka mitään väliä kumman sukupuolen edustajan kanssa ovat suhteessa, vai eikö tästä suuntautumisesta vaan saa käyttää termejä bi/homo/hetero? Itse ainakin ymmärtäisin aseksuaalin heteron henkilönä, joka ei halua seksiä kenenkään kanssa mutta voi haluta romanttisen suhteen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Onko tälle sitten joku parempi termi?
Aseksuaali voi olla ihan kaikkia versioita bi, homo, lesbo, hetero, trans, poly, mono jne. Mikä sekoitus tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalisuushan ei ole seksuaalinen suuntauminen. Libidon määrä ei ole sorretun seksuaalivähemmistön tunnusmerkki. Homoilla, heteroilla, paneilla ja bisseillä voi olla matala libido. Fetissit, ihmissuhteiden määrä ja parafiliat eivät ole seksuaalisia suuntautumisia.
Myöskään heterokinkyt, heteropolyt tai turrit eivät ole sorrettuja seksuaalivähemmistöjä. Jättäkää edes Pride-paraati rauhaan heteropervoilultanne ja hoitakaa kinkyilynne yksityisesti.
Joo, enempi ne ovat näitä animeharrastajasinkkuja, jotka haluavat mukaan lgbt-aakkossoppaan. Kai se voimauttaa ja tekee spesiaaliksi. Onko aseksuaalisuus fluidi olotila, joka voi muuttua vaikka seurustelun myötä, vai onko aseksuaali seksitön koko elämänsä ajan?
Miksi täytyy potkia jo maassa makaavaa lisää...?
Ihan kun elämä ei olisi jo tarpeeksi kamalaa ja yksinäistä.
Millä tavoin se eroaa ei-vapaaehtoisesta selibaatista?
Sillä lailla, että saa jos haluaa. Ei vain halua.
-eri
Olen ymmärtänyt, että OK Cupidissa kysytään, ja siellä olisi hyvin laaja kirjo eri vaihtoehtoja. Kokeilkaa ihmeessä siellä.