Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään niin yksinäistä kuin romanttisena aseksuaalina eläminen?

Vierailija
26.09.2020 |

Jos tätä elämiseksi voi edes kutsua.

En usko että paljon pahempaa voi olla.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi deittisovelluksissa ei kysellä enempää seksuaalisuudesta. Olisi todella tärkeää saada aseksuaalit ja seksuaalit eroteltua jo suhteen alkuvaiheessa. Aseksuaalisuus ei ole varmaan mustavalkoinen asia. Voihan, että on vähän seksuaali, niin, että saa esimerkiksi lapsen alulle perinteisin menoin.

Tämä ei meille 95% seksuaaleille riitä joten olisi hyvä jos asia tulisi ilmi ajoissa. Tosin voi olla, että seksuaalit naiset olisivat niin suosittuja, että kaikki merkkaisivat itsensä tällaisiksi. Mutta ainakin asiasta tulisi julkista ja keskustelua.

Kelpaako muuten aseksuaalille kumpi tahansa sukupuoli kumppaniksi?

Vierailija
22/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys: voisitteko aseksuaalit ajatella tyydyttävänne puolisonne muulla tavalla kuin yhdynnässä, esim. käsin? Vai onko pelkkä ajatuskin luotaansa työntävä?

On minusta luotaan työntävää. Ällöttää jo pelkkä ajatus jonkun sukupuolielimien räpläämisestä. En omianikaan räplää, niin miksi sitten jonkun toisen.

- yksi aseksuaali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olemmekin vähemmistö, kyllä meitä on, romanttisiakin, ja jotenkin aavistelen, että enemmänkin kuin uskotaan. Ja onneksi olemme saamassa vähitellen myös äänemme edes hieman kuuluviin.

Ace M50

Vierailija
24/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi deittisovelluksissa ei kysellä enempää seksuaalisuudesta. Olisi todella tärkeää saada aseksuaalit ja seksuaalit eroteltua jo suhteen alkuvaiheessa. Aseksuaalisuus ei ole varmaan mustavalkoinen asia. Voihan, että on vähän seksuaali, niin, että saa esimerkiksi lapsen alulle perinteisin menoin.

Tämä ei meille 95% seksuaaleille riitä joten olisi hyvä jos asia tulisi ilmi ajoissa. Tosin voi olla, että seksuaalit naiset olisivat niin suosittuja, että kaikki merkkaisivat itsensä tällaisiksi. Mutta ainakin asiasta tulisi julkista ja keskustelua.

Minä en voisi alkaa romanttiseen suhteeseen naisen kanssa, ja olen siis nainen. Minulla on pari hyvää ystävää (naista), joita rakastan, mutta en sillä tavalla, että asuisin heidän kanssaan, suutelisin heitä tai käpertyisin kainaloon katsomaan elokuvaa. En siis koe romanttista vetoa saman sukupuolen edustajiin.

- Yks aseksuaali

Vierailija
25/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys: voisitteko aseksuaalit ajatella tyydyttävänne puolisonne muulla tavalla kuin yhdynnässä, esim. käsin? Vai onko pelkkä ajatuskin luotaansa työntävä?

Periaatteessa joo. Kai sitä haluaisi, että toiselle tulee hyvä olo.

Vierailija
26/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voisi alkaa romanttiseen suhteeseen naisen kanssa, ja olen siis nainen. Minulla on pari hyvää ystävää (naista), joita rakastan, mutta en sillä tavalla, että asuisin heidän kanssaan, suutelisin heitä tai käpertyisin kainaloon katsomaan elokuvaa. En siis koe romanttista vetoa saman sukupuolen edustajiin.

- Yks aseksuaali

Olen tottunut ajattelemaan itseni parisuhteessa miehen kanssa. Mutta minulle olisi toisaalta aika sama, olisinko naisen vai miehen kanssa. Olisi ihanaa suudella naisen vartaloa, koska tietäisi paremmin, mikä tuntuu toisesta hyvältä.

Vierailija
27/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin olevani tuollainen. Mutta miksi tehdä siitä ongelma? Jos löytyy kumppani jolle s e k s i ei ole ihan kaikki kaikessa, niin yhteiselo voi sujua hyvin. Eihän kaiken elämässä aina tarvitse olla niin täydellistä, niin voihan acekin suostua silloin tällöin kumppanin mieliksi vaikkei itseään tekisi mieli.

Oma tila johtuu hormonihäröistä enkä ollut koskaan erityisemmin pitänyt sitä ongelmana tai tiennyt että sille on nimikin. Ei vaan p a n e t t a n u t. Pussailu ja läheisyys sen sijaan aivan parasta

Vierailija
28/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä kolmas.

Missä te naiset luuraatte? ❤️

Vierailija
29/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta voin sanoa että se puoliso kyllästyy siihen mekaaniseen tyydyttämiseen aika äkkiä. Kyllä siihen tarvitsee sen tietyn seksuaalisen signaalin mukaan, jota on vaikea feikata jos sitä ei ole ikinä tuntenut.

Vierailija
30/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa joo. Kai sitä haluaisi, että toiselle tulee hyvä olo.

Tällä ehdolla minulle kelpaisi aseksuaali nainen kumppaniksi. Mutta homma ei saisi ällöttää naista, koska sitten en pystyisi itsekään nauttimaan.

Vierailija
31/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa alhaista libidoa

Vierailija
32/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ainakaan minulle kuuloonkaan.

Vierailija
33/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän olevani yksinäisempi kuin te aseksuaalit. Olen 36-vuotias neitsyt eikä minulla ole esikoulun jälkeen ollut yhtään ystävää. Sukulaisista olen yhteydessä vain äitiini ja veljeeni. 

Vierailija
34/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olemmekin vähemmistö, kyllä meitä on, romanttisiakin, ja jotenkin aavistelen, että enemmänkin kuin uskotaan. Ja onneksi olemme saamassa vähitellen myös äänemme edes hieman kuuluviin.

Ace M50

💯

Vierailija
35/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalisuushan ei ole seksuaalinen suuntauminen. Libidon määrä ei ole sorretun seksuaalivähemmistön tunnusmerkki. Homoilla, heteroilla, paneilla ja bisseillä voi olla matala libido. Fetissit, ihmissuhteiden määrä ja parafiliat eivät ole seksuaalisia suuntautumisia.

Myöskään heterokinkyt, heteropolyt tai turrit eivät ole sorrettuja seksuaalivähemmistöjä. Jättäkää edes Pride-paraati rauhaan heteropervoilultanne ja hoitakaa kinkyilynne yksityisesti.

Eikö aseksuaalisuus tarkoittanut alunperin sitä ettei koe mitään vetoa naisia tai miehiä kohtaan? Nykyään tota termiä on vaan sekoitettu, eikä se tarkoita enää varsinaisesti mitään.

Vierailija
36/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole lainkaan yksinäinen. Löytyy ystäviä, läheisiä sukulaisia, hyvä parisuhde ja lapsikin adoption kautta. 

Vierailija
37/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi olevan päivänselvää, että ihminen luontaisesti on seksuaalinen. Muutenhan koko laji olisi kuollut sukupuuttoon.

En siis sano, että se olisi vaatimus teiltä jokaiselta, mutta enemmistön mukaan mennään ja teidän pitää vain etsiä kaltaisenne.

En ole koskaan ajatellut sitä luonnollisena asiana.

Aina kuvittelin että kunhan muutaman vuoden paneskelevat, niin sitten rauhoittuvat ja keskittyvät oikeasti tärkeisiin asiohin.

Arvaa vaan pettymykseni.

Mutta joka tapauksessa, kunpa löytäisin toisen aseksuaalin.

Todella alkaa yksinäisyys tappamaan.

Haluaisin niin kumppanin, jonka kanssa tämä elämä jakaa😭

Vierailija
38/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalisuushan ei ole seksuaalinen suuntauminen. Libidon määrä ei ole sorretun seksuaalivähemmistön tunnusmerkki. Homoilla, heteroilla, paneilla ja bisseillä voi olla matala libido. Fetissit, ihmissuhteiden määrä ja parafiliat eivät ole seksuaalisia suuntautumisia.

Myöskään heterokinkyt, heteropolyt tai turrit eivät ole sorrettuja seksuaalivähemmistöjä. Jättäkää edes Pride-paraati rauhaan heteropervoilultanne ja hoitakaa kinkyilynne yksityisesti.

Eikö aseksuaalisuus tarkoittanut alunperin sitä ettei koe mitään vetoa naisia tai miehiä kohtaan? Nykyään tota termiä on vaan sekoitettu, eikä se tarkoita enää varsinaisesti mitään.

Joo, enempi ne ovat näitä animeharrastajasinkkuja, jotka haluavat mukaan lgbt-aakkossoppaan. Kai se voimauttaa ja tekee spesiaaliksi. Onko aseksuaalisuus fluidi olotila, joka voi muuttua vaikka seurustelun myötä, vai onko aseksuaali seksitön koko elämänsä ajan?

Miksi täytyy potkia jo maassa makaavaa lisää...?

Ihan kun elämä ei olisi jo tarpeeksi kamalaa ja yksinäistä.

Vierailija
39/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, enempi ne ovat näitä animeharrastajasinkkuja, jotka haluavat mukaan lgbt-aakkossoppaan. Kai se voimauttaa ja tekee spesiaaliksi. Onko aseksuaalisuus fluidi olotila, joka voi muuttua vaikka seurustelun myötä, vai onko aseksuaali seksitön koko elämänsä ajan?

Miksi täytyy potkia jo maassa makaavaa lisää...?

Ihan kun elämä ei olisi jo tarpeeksi kamalaa ja yksinäistä.

Näetkö aseksuaalisuuden siis jonkinlaisena vammana? Millä tavoin se eroaa ei-vapaaehtoisesta selibaatista?

Vierailija
40/61 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti aseksuaalejakin täällä, mutta kuinkahan monella on kyse hormonihäiriöstä, tai tukahdetusta seksuaalisuudesta esim. trauman, tai muun syyn vuoksi?

Esim minä olin hyvin kiinnostunut seksistä nuorempana, mutta kun vaihdevuodet tulivat, kiinnostus meni nolliin. Läheisyys olisi ok ja kivaa, jollei tarvitsisi aina olla varuillaan, että kohta se alkaa vonkaamaan. Helpompi siis olla yksin, vaikka tunnenkin itseni hyvin yksinäiseksi. On ihmisiä lähellä, muttei kumppania. Miehetkin pilaa kaiken hommaamalla erektiolääkkeitä, joilla sitten rynkyttävät vaikka tunnin tulematta, ei hyvä. Eikö voisi vaan nauttia läheisyydestä ja elämästä yhdessä.