Inhokki ruoka peukutusketju!!
Peukku ylös jos olet samaa mieltä että yök ja alas jos erimieltä
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Munuaisrisotto
Tästä on pakko olla samaa mieltä. Se kusen maku vaan ei irtoa, ei niin millään, ei edes alkoholin kanssa valmistaminen auta kun tulee sitten se navetta takapotkulla suuhun.
Kaikki äyriäisiä sisältävät ruokalajit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verivanukas, ei saa Suomesta. Viipale pannulla voissa paistettuna puolukkasoseen kanssa.
Saa kai sitä veripalttua Suomessakin. Itsekin voi tehdä.
Veripalttu=rössy on ihan eri! Verivanukasta saa Ruotsista.
Aika lailla sama asia. Tehdään verestä, jauhoista ym. taikina, ja paistetaan vesihauteessa kuohkean kypsäksi. Kotona tätä tehtiin, ja oli kouluruokanakin, voisulan kanssa ja/tai puolikkasurvoksen kanssa nautittiin.
Olen Oulusta, tiedän, mitä palttu on ja tykkään rössyperunoista. Verivanukkaassa ei ole mitään jauhoja, se on verestä tehtyä VANUKASTA. Koostumus/suutuntuma on aivan eilainen!
Niin minäkin olen ja tykkään veripaltusta/verivanukkaasta, ja kotona tehtiin ja kouluruokana sitä oli. Tykkään myös rössypotusta. Oululainen veripalttu/verivanukas on ihan liian kovaksi/kuivaksi paistettu, valitettavasti ei osata nykyään tehdä. Ihan sama ruoka veripalttu/verivanukas. Ruotsalaiseen verivanukkaaseen tulee jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verivanukas, ei saa Suomesta. Viipale pannulla voissa paistettuna puolukkasoseen kanssa.
Aika lailla sama asia. Tehdään verestä, jauhoista ym. taikina, ja paistetaan vesihauteessa kuohkean kypsäksi. Kotona tätä tehtiin, ja oli kouluruokanakin, voisulan kanssa ja/tai puolikkasurvoksen kanssa nautittiin.
Olen Oulusta, tiedän, mitä palttu on ja tykkään rössyperunoista. Verivanukkaassa ei ole mitään jauhoja, se on verestä tehtyä VANUKASTA. Koostumus/suutuntuma on aivan eilainen!
Niin minäkin olen ja tykkään veripaltusta/verivanukkaasta, ja kotona tehtiin ja kouluruokana sitä oli. Tykkään myös rössypotusta. Oululainen veripalttu/verivanukas on ihan liian kovaksi/kuivaksi paistettu, valitettavasti ei osata nykyään tehdä. Ihan sama ruoka veripalttu/verivanukas. Ruotsalaiseen verivanukkaaseen tulee jauhoja.
Arrrckkk, RÖSSY EI OLE VANUKASTA! Jos niin luulet, et ole verivanukasta nähnytkään/maistanutkaan, ei ole kuivaksi paistettua rössyä reikineen kovalla paistopinnalla! Vanukas on sellaisessa pitkulaisessa kakkuvua'assa hyydytetty, viipaleet puolipyöreitä!
No, en jaksa enempää rautalangasta vääntää, käy Haaparannasta ostamassa!
80-luvulla koulun paprikapihvit :(
Kaikki sipulia pursuava ruoka :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etanat
Veikkaan, ettei 99% palstalaisista ole koskaan edes maistanut etanoita, peukuttavat vain koska ajatus ällöttää :D
Yrttivoissa paistetut etanat on tosi hyviä, mutta en mäkään niitä muuten söisi.
Veikkaan, että paljon isompi osa palstalaisista on joskus syönyt etanoita.
Itsekin olen, mutta en peukuttanut kumpaankaan suuntaan, koka suhteeni etanoihin ruokana on täysin neutraali: Syön ongelmitta, mutta eivät ole herkkuani. Vai pitäisikö antaa alapeukkua, koska en inhoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arrrckkk, RÖSSY EI OLE VANUKASTA! Jos niin luulet, et ole verivanukasta nähnytkään/maistanutkaan, ei ole kuivaksi paistettua rössyä reikineen kovalla paistopinnalla! Vanukas on sellaisessa pitkulaisessa kakkuvua'assa hyydytetty, viipaleet puolipyöreitä!
No, en jaksa enempää rautalangasta vääntää, käy Haaparannasta ostamassa!
Onko se blodpudding på svenska? Ainakin kaikissa sillä nimellä löytämissäni ohjeissa käytetään jauhoja. Ja tosiaan vesihauteessa valmistetaan. Suomalaisissa veripalttuohjeissa on samat raaka-aineet, mutta ei valmisteta vesihauteessa, ja saatetana jopa kaataa taikina uunipellille. Ilmankos tulee kuivempaa.
Hk isoviitonen nakit, 13% lihaa. Mauttomia lötköjä,tuli ostettua iso paketti. Ei voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Makkarakeitto
Hyvää,mun herkkuruoka🤗
Homejuustolla täytetyt sienet.