Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fotballfruen sairaalakassi:D

Vierailija
03.12.2013 |

http://fotballfrue.no/2013/11/19/utstyrsguide-del-v/

Ei tsiisus...... Onko tää tosissaan? 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:46"]

Hah, nössöt. Miksi turhaan raahata sairaalaan matkalaukullista tavaraa kun voi tehdä kuten minä ja lähteä kotiin muutama tunti synnytyksen jälkeen, suoraan salista? :D

Paljon mukavampi oman kodin rauhassa eikä tarvi arvostella/joutua toisten arvosteltavaksi sen perusteella miettiikö synnytyksen jälkeen ulkonäköä vai ei ;)

[/quote]

Juu, seuraavana päivänä sitten 100 km lastenlääkärin tarkastukseen, todella virkistävä pikku reissu - not!

Eipä mua olis kyllä kotiin päästettykään, kun mulla oli ohjelmassa IV-antibiootti ja verensiirto. Suomessa ei ole kai kovin yleistä, että ensisynnyttäjä päästetään kotiin. Ja monesti se on käsittääkseni niin, että äiti saisi kyllä lähteä, mutta vauvan pitää jäädä osastolle.

Vierailija
42/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:30"]

Ei varmaan kermaperse kestä mitään hiekkapaperimaista laitosvessapaperia.

[/quote]

Mutta käy kuitenkin paskalla kuten muutkin mammat:D Eli ei ole niinkään ihmeellinen kun luulee olevansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:03"]

Kauhean ahdistava blogi, ei yhtään särmää yhdessäkään kuvassa, tekstejä en jaksanut pakkoruotsillani tavailla.

[/quote]

Ehkä ei kannatakkaan yrittää tavata jos et edes huomaa tekstin olevan norjaa.

Vierailija
44/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:13"]

Onhan toi kieltämättä vähän eri asenne kuin suomimammoilla, jotka kulkee tyytyväisenä kauheissa sairaalakauhtanoissa. :D

[/quote]

Niin, ne jotka pääsee tyytyväisenä kulkemaan. Mulla meni kolme päivää, että pääsin kävelemään muualle kuin vessaan. Voin kertoa, että en miettinyt ulkonäköäni lainkaan. Mietin sitä, etten pyörtyisi suihkuun ja pääsisin jotenkuten sängystä ylös ja sinne takaisin. 

Että siinä teille asennetta.

[/quote]

Meillä Suomessa kävellään synnäriltä osastolle

[/quote]

Mut vietiin sängyllä kärräten. Ja ihan Suomessa tällaista palvelua.

Vierailija
45/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin kyllä kävelemään. Vaikka olin pyörtyny suihkuun synnytyssalin vessassa ja pyörryinpä vielä uudestaan osaston vessassa :D

Mä ainakin osastolla käytin sairaalan vaatteita oikein mielissäni. En olisi tahtonut sitä kaikkea verta, maitoa ja hikeä omiin vaatteisiini. Tosin olis sairaalassa vain sen yhden pakollisen yön joten toki jos olisin ollut pidempään olisin ehkä kaivannut jo muutakin vaatetusta...

Vierailija
46/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:19"]

No on eri asenne kuin normimammalla :D Jäin vain noita rintsikoita ja alushousuja miettimään, ei ehkä ihan käytännöllisemmät noin niin kuin synnytyksen jälkeen :D 

Voipi käydä alushousut ahtaaksi isosta siteestä sekä rintsikat kun maito nousee.

[/quote]

Tai sitten sitä vuotoa ei ole megalomaanisesti (sidettä voi muuten vaihtaa) ja liivit hankittu jo etukäteen sillä mielellä, että kuppikoko kasvaa.

Olin itse synnnärillä omissa vaatteissa, hiukset siististi ja huoliteltuna. Kyllä isät katsoi ihmeissään, kun muut mammat kulki verihelmaisissa halaateissaan ja minä olin sen näköinen kuin en olisi synnyttänytkään.

[/quote]

Minua ne muut isät katsoivat, kun vihdoin 30 tuntia synnytyksestä pääsin nousemaan sängystä ja hakemaan aamiaista osastolla pissapussi elegantisti sairaala-aamutakin taskuun kiinnitettynä. Varsinainen kauden accessory kyseessä, mutta siinä vaiheessa niin ihana, sillä minun ei tarvinnut yrittää kävellä vessaan. 

Synnytyskassi oli kyllä sellainen, josta osastolle minut heräämöstä kärrännyt yöhoitajakin totesi laukkua kantavalle isälle, että onpa siellä tavaraa. Eipä tullut sitä tilaisuutta varten ostettua nättiä yöpaitaa tai aamutakkia kauheasti käytettyä, tai hiuksia föönailtua, vastakkaisista suunnitelmista huolimatta. 

Vakavasti puhuen, onko kenenkään blogaajan synnytys koskaan sujunut vähemmän esteettisissä merkeissä, vai ovatko kaikki tosiaan olleet kuvausvalmiita heti vauvan ulos punnerrettuaan ja ensimmäiset maidot tarjottuaan?

Vierailija
47/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:03"]

Kauhean ahdistava blogi, ei yhtään särmää yhdessäkään kuvassa, tekstejä en jaksanut pakkoruotsillani tavailla.

[/quote]

Ehkä ei kannatakkaan yrittää tavata jos et edes huomaa tekstin olevan norjaa.

[/quote]

kyllähän sitä ymmärtää jotain. opiskele itse ruotsia niin huomaat.

Vierailija
48/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:19"]

No on eri asenne kuin normimammalla :D Jäin vain noita rintsikoita ja alushousuja miettimään, ei ehkä ihan käytännöllisemmät noin niin kuin synnytyksen jälkeen :D 

Voipi käydä alushousut ahtaaksi isosta siteestä sekä rintsikat kun maito nousee.

[/quote]

Tai sitten sitä vuotoa ei ole megalomaanisesti (sidettä voi muuten vaihtaa) ja liivit hankittu jo etukäteen sillä mielellä, että kuppikoko kasvaa.

Olin itse synnnärillä omissa vaatteissa, hiukset siististi ja huoliteltuna. Kyllä isät katsoi ihmeissään, kun muut mammat kulki verihelmaisissa halaateissaan ja minä olin sen näköinen kuin en olisi synnyttänytkään.

[/quote]

Minua ne muut isät katsoivat, kun vihdoin 30 tuntia synnytyksestä pääsin nousemaan sängystä ja hakemaan aamiaista osastolla pissapussi elegantisti sairaala-aamutakin taskuun kiinnitettynä. Varsinainen kauden accessory kyseessä, mutta siinä vaiheessa niin ihana, sillä minun ei tarvinnut yrittää kävellä vessaan. 

Synnytyskassi oli kyllä sellainen, josta osastolle minut heräämöstä kärrännyt yöhoitajakin totesi laukkua kantavalle isälle, että onpa siellä tavaraa. Eipä tullut sitä tilaisuutta varten ostettua nättiä yöpaitaa tai aamutakkia kauheasti käytettyä, tai hiuksia föönailtua, vastakkaisista suunnitelmista huolimatta. 

Vakavasti puhuen, onko kenenkään blogaajan synnytys koskaan sujunut vähemmän esteettisissä merkeissä, vai ovatko kaikki tosiaan olleet kuvausvalmiita heti vauvan ulos punnerrettuaan ja ensimmäiset maidot tarjottuaan?

[/quote]

Kyllä varmaan muut mammat oli kateudesta vihreinä, kun isät vaan tuijotti sun pussukkaa. Senhän takia sinne synnärille mennään, keräämään isien katseita.