Fotballfruen sairaalakassi:D
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 19:13"]
Onhan toi kieltämättä vähän eri asenne kuin suomimammoilla, jotka kulkee tyytyväisenä kauheissa sairaalakauhtanoissa. :D
[/quote]
Niin, ne jotka pääsee tyytyväisenä kulkemaan. Mulla meni kolme päivää, että pääsin kävelemään muualle kuin vessaan. Voin kertoa, että en miettinyt ulkonäköäni lainkaan. Mietin sitä, etten pyörtyisi suihkuun ja pääsisin jotenkuten sängystä ylös ja sinne takaisin.
Että siinä teille asennetta.
[/quote]
Meillä Suomessa kävellään synnäriltä osastolle
[/quote]
No ei kävellä, jos ei pääse kävelemään. En todellakaan kävellyt.
Minä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä miksi sinne synnärille pitää omat vaatteet raahata! Itse en ainakaan halua ottaa riskiä että vaatteet tahriintuvat vereen! Mukava kun saa muutaman päivän "huilata" pyykinpesusta eikä viedä kotiin kasaa verisiä vaatteita itse pestäväksi! Lisäksi sairaalan kaavut hieman "peittävät" synnytyksen jälkeen lähes jokaisella pömpöttävää mahaa...mielestäni oli kornin näköistä kun viimeksi olin synnärillä ja muutamat vasta synnyttäneet naiset kulkivat siellä ihonmyötäisissä vaatteissa...ei minun mielestä mitenkään hehkeän näköistä ollut! Mutta jokainen tyylillään...
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:31"]
Eiköhän sille tehdä suunniteltu keisarinleikkaus. Sillei pinkisti.
[/quote]
eikös siitä olisi jäänyt haava ja arpi, sellaista ei näkynyt ainakaan siinä kuvassa jonka julkaisi itsestään synnytyksen jälkeen.
Kauhean ahdistava blogi, ei yhtään särmää yhdessäkään kuvassa, tekstejä en jaksanut pakkoruotsillani tavailla.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:29"]
Onhan toi kieltämättä vähän eri asenne kuin suomimammoilla, jotka kulkee tyytyväisenä kauheissa sairaalakauhtanoissa. :D
[/quote]
Niin, ne jotka pääsee tyytyväisenä kulkemaan. Mulla meni kolme päivää, että pääsin kävelemään muualle kuin vessaan. Voin kertoa, että en miettinyt ulkonäköäni lainkaan. Mietin sitä, etten pyörtyisi suihkuun ja pääsisin jotenkuten sängystä ylös ja sinne takaisin.
[/quote]
[/quote]
Meillä Salossa ei tarvinnut kävellä. Mä olin ihan hyvävointinen eikä pyörryttänyt ja silti mut ja vauva vietiin synnytyssalien puolelta osastolle sängyllä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:47"]
Minä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä miksi sinne synnärille pitää omat vaatteet raahata! Itse en ainakaan halua ottaa riskiä että vaatteet tahriintuvat vereen! Mukava kun saa muutaman päivän "huilata" pyykinpesusta eikä viedä kotiin kasaa verisiä vaatteita itse pestäväksi! Lisäksi sairaalan kaavut hieman "peittävät" synnytyksen jälkeen lähes jokaisella pömpöttävää mahaa...mielestäni oli kornin näköistä kun viimeksi olin synnärillä ja muutamat vasta synnyttäneet naiset kulkivat siellä ihonmyötäisissä vaatteissa...ei minun mielestä mitenkään hehkeän näköistä ollut! Mutta jokainen tyylillään...
[/quote]
Meillä pyykit pesee pesukone. Hanki sellainen, helpottaa huimasti elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:22"]
[/quote]
Meillä pyykit pesee pesukone. Hanki sellainen, helpottaa huimasti elämääsi.
[/quote]
Hei, mitä jos itse kokeilisit tehdä elämässäsi muutakin kuin kotitöitä? Saattaisit huomata että sekin päivittäinen nanosekunti jonka tehokkuuksissasi käytät pyykin lajitteluun, ripusteluun ja viikkailuun voisi olla hauskempaa ja kiinnostavampaa käyttää johonkin hauskaan ja kiinnostavaan!
Tai enpä tiedä, ehkä vaan et tykkää hauskoista ja kiinnostavista asioista?
Heh, kun menin synnyttämään kuopusta, mukanani ei ollut kuin se neuvolakortti ja kokispullo. Niin ja taskussa kännykkä. Samoissa kuteissa palasin takaisin kotiin kuin olin lähteyt.
Taisi itse asiassa olla esikoista synnyttäessä täsmälleen samat tavarat mukana. Lisänä kylläkin hiusharja, hammasharja/tahna sekä dödö kun piti siellä laitoksella tylsistystyä kolme päivää ennen kuin pääsi kotiin.
Hah, nössöt. Miksi turhaan raahata sairaalaan matkalaukullista tavaraa kun voi tehdä kuten minä ja lähteä kotiin muutama tunti synnytyksen jälkeen, suoraan salista? :D
Paljon mukavampi oman kodin rauhassa eikä tarvi arvostella/joutua toisten arvosteltavaksi sen perusteella miettiikö synnytyksen jälkeen ulkonäköä vai ei ;)
Siis herranjumala millä mitalla täällä arvostellaan toisia! Ei saa äiti kulkea sairaalassa omissa vaatteissaan ja tuntea oloonsa mukavaksi jos näyttää vähääkään hyvältä tai suloiselta. Mä niin toivoisin että joku teistä arvostelijoista kävelis mua vastaan synnärillä ja näyttäisin tältä fudisvaimolta, lähettäisin lentosuukkoja ja kysyisin haluutteko lainata kenties mukavat aamutossut kun mulle tuli kahdet mukaan (esim vaikka siltä varalta että kummat sattuu menemään jalkaan paremmin jos on vaikka turvonnut)... Miltä elämä katkerana tuntuu? Mun mielestä on paljon kivempaa kun voi olla iloinen toisten puolesta! Jotkut haluaa pukea omat vetimensä, ja toiset viihtyvät sairaalan tarjoamissa vaatteissa, sama se, kaikki siellä saman asian puolesta ja todennäkösesti päällimmäisenä kuitenkin mielessä oma pieni vauva!
[/quote]
Joku täällä sanoikin, että miksi pitää peitellä sitä että on just synnytänyt? Se maha kuuluu siihen. Enkä mä ymmärrä miksi ne vaatteet sotkeentuisivat vereen? Synnytyssalissahan ollaan sairaalakaavussa mutta muuten saa olla omissaan. Ja huima pyykin määrä, hui.. Itse olin sairaalassa melkein viikon ja tulihan siitä melkein muovipussillinen pyykkiä. Verta en kyllä saanut yhteenkään vaikka oli kiireellinen sektio ja jälkivuoto. Niin ja sektion jälkeen ei todellakaan kävellä osastolle. Ainakaan Suomessa.
Synnytys on luonnollista. Ihan turha kuitenkin väittää, että se olisi jotain arkipäiväistä ja kliinistä. Synnytyksessä luonnollista on tuskanhiki, veri, maitotahrat ja puklut. Rankan ja kivuliaan synnytyksen jälkeen, nännien ollessa haavoilla ja kamalien jälkisupistusten keskellä oli ihana pitää niitä sairaalan pehmeitä vaatteita ja puuvillaisia alushousuja ja imetysrintsikoita.
Mietin mihin lie mahtaa itsetunto perustua niillä naisten, jotka pakkaavat sairaalakassiinsa pitsiset alusvaatteet :)
Mä ainakin hikoilin synnytyksen jälkeen aivan hulluna... En olis laittanut ainakaan kolmeen ensimmäiseen päivään omia vaatteitani.. kun vaihdoin vaatteet moneen kertaan päivässä. Sitten neljäntenä ja viidentenä päivänä aloin vähitellen siirtyä omiin vaatteisiin.
Mä olin 20 vuotias ensisynnyttäjä joka ei ollut ostanut imetysliivejä, en tiennyt että sellaisia tarvitsen?
En tiennyt edes miten vaihdetaan vaippa.
No kyllä sen oppi sitten.
Naiset ovat kyllä susia toisilleen. Naiset ovat niitä, jotka luovat toisilleen paineita hyvältä näyttämiseen_ jopa synnärillä_. En nyt hauku tässä tuota norjalaista miisua, kun tuskin on sellaista blogissaan toitottanut. Toki jokainen saa pukea päälleen mitä tahtoo, mutta pikkuisen eri asia on olla silleen, että "vähäx noloo pitää jotain kauhtanoita päällä synnärillä". Hei oikeasti naiset :D! Mikä teitä vaivaa? Ja sitten nämä aivottomat kanat, jotka paasaavat, että naisen täytyykin näyttää koko ajan hyvältä, koska muuten mies pettää ja jättää, ja että naisen oma vika sitten "kattois peiliin MINKÄ NÄKÖINEN ON". Huh huh. Eikö teillä muijat ole mitään itsekunnioitusta vai elättekö miehenne kautta? Eikö teillä ole omia intohimoja, tavoitteita, viisautta? Jos mun mies jättäisi mut siksi, että näytän rumalta, niin adios sitten vaan, en tekisi niin pinnallisella miehellä yhtään mitään.
Itse tykkäsin kovasti sairaalan vaatteista. Niitä sai vaihtaa mielin määrin - ja myös sotkea. Jouduin viettämään sairaalassa toista viikkoa, enkä tosiaankaan olisi halunnut kantaa matkalaukullista omia vaatteita mukanani. Jos on söpö ihminen, näyttää söpöltä kaavussakin, mutta ei kai nyt synnärillä ole tarkoitus toisille äideille tai henkilökunnalle edustaa? Kyllä minäkin vierailuaikoja varten meikkasin, mutta ei minua kiinnostanut tippaakaan, pitivätkö huonekaverini minua edustavana vai eivät.
Itse muuten luulin aluksi omissa vaatteissaan olevia odottajia/äitejä vierailijoiksi. Kättärillä taisi olla jokin lappu seinällä, jossa ihan suositeltiin käyttämään omia vaatteita, josta sitten vasta tajusin että jotkut tosiaan haluavatkin tehdä niin.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:52"]
Naiset ovat kyllä susia toisilleen. Naiset ovat niitä, jotka luovat toisilleen paineita hyvältä näyttämiseen_ jopa synnärillä_. En nyt hauku tässä tuota norjalaista miisua, kun tuskin on sellaista blogissaan toitottanut. Toki jokainen saa pukea päälleen mitä tahtoo, mutta pikkuisen eri asia on olla silleen, että "vähäx noloo pitää jotain kauhtanoita päällä synnärillä". Hei oikeasti naiset :D! Mikä teitä vaivaa? Ja sitten nämä aivottomat kanat, jotka paasaavat, että naisen täytyykin näyttää koko ajan hyvältä, koska muuten mies pettää ja jättää, ja että naisen oma vika sitten "kattois peiliin MINKÄ NÄKÖINEN ON". Huh huh. Eikö teillä muijat ole mitään itsekunnioitusta vai elättekö miehenne kautta? Eikö teillä ole omia intohimoja, tavoitteita, viisautta? Jos mun mies jättäisi mut siksi, että näytän rumalta, niin adios sitten vaan, en tekisi niin pinnallisella miehellä yhtään mitään.
[/quote]
Hyvä! Just näin! Itselle tuli ihan hirvee olo synnärillä kun näytin joltain Tuksun ja Vesa Keskisen lapselta suunnilleen... Ahdisti kun samassa huoneessa oli sellanen pimatsu, joka vaan keskitty meikkaamiseen (en tiiä oliko niinkään kiinnostunut vauvastaan), mutta onneks mun ihana mies oli siellä vaan niin liikuttunut ja halaili ja pussaili mua ja meidän ihanaa vauvaa, ja oli ylpeä musta ja siitä mitä olin just käynyt läpi.
Tuli ihan kyynel silmään nyt kun aloin muistelemaan.
Itse olen aina tykännyt olla viimisen päälle vaikka yksin kotona! Joillakin tuo ulkonäön puunaaminen menee siinä sivussa sitä sen kummemmin siitä stressaamatta.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juu ei muuten kävellä jos ei pysy pyörtymättä tolpillaan... Mut kärrättiin pyörätuolilla ja sängystä pääsin ylös vasta parin päivän päästä, kunnon plasmatankkauksen jälkeen. Ei siinä vaiheessa kiinnostanut oma ulkonäkö ihan ensimmäisenä.
Eiköhän sille tehdä suunniteltu keisarinleikkaus. Sillei pinkisti.