Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku! Neliöhinnat Etelä-Helsingin hyvillä alueilla ovat raketoineet ja asunnot viedään käsistä!

Vierailija
26.09.2020 |

Meillä säästöt ja lainalupaus pankista 480 000 pari vuotta sitten. Etsitään 3-4h + k + kph + 2wc noin 100 m2 kantakaupungin alueelta eli Kruununhaka, Ullanlinna, Kamppi, Punavuori, Eira. Silloin pari kolme vuotta sitten ihan mahdollista saada vähän huonokuntoisempi asunto 4000-4500 € m2 alueelta. Eilen kiinteistövälittäjämme soitteli ja sanoi, että nyt olisi myynnissä 88m2 kolmio kahdella wc:llä pyyntö 510 000 ja kannattaa iskeä, koska mahtava tilaisuus. Meille liian pieni ja liian kallis, mutta välittäjä sanoi että nyt kannattaa laajentaa kohdealuetta esim Haagan ja Pasilan suuntaan. Hinnat on nousseet hurjasti ja kysyntä kovaa. Kaikki viedään käsistä lähes hintaan katsomatta keskustan hyvillä alueilla!
Voi kurja, haluamme niin Etelä-Helsinkiin, onko meidän haudattava unelma?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla alueella noin halpa neliöhinta? En usko.

No kun ei juuri ollut tuolla alueella! Sehän tässä se pointti onkin! Vielä 4 vuotta sitten oltaisiin saatu se 100 m2 remppakohde Ullanlinnasta tai Punavuoresta 4000-4500€ / m2. Nyt hinnat alkaa 6:lla! Ap

Höpö höpö, Kalliossa kolmioiden neliöhinnat ovat 6000e. Ja mistä pankista lainalupaus on voimassa 2v? ;)

Omasta kolmiostani kalliossa maksoin 135000 € vuonna 2008. Hinnat ovat tosiaan tulleet ylöspäin.

Vierailija
22/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ostaa kuolevasta keskustasta asunnon? Pasila on tulevaisuuden uusi keskusta,käykää katsomassa rakennussuunnitelmaa netistä ja miettikäähän uudestaan.

Pasila on nyt ruma. Ehkä uudistuksen jälkeen voisi olla siedettävä.

Kannattaa käydä katsomassa erillaisia asuntoja eri alueilta. Asuntoa etsiessäni kävin katsomassa uteliaisuudesta asuntoja eri puolilla Helsinkiä Laajasalosta Munkkiniemeen. Sunnuntai oli asunnon katselupäivä: otin yhden alueen ja kävin useammassa näyttelyssä.

Joo ja ei kannata olla mitään asuntokuumetta, että pitäisi saada tietynlainen asunto tietyltä seudulta. Avoimin mielin kartoittaa vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ostaa kuolevasta keskustasta asunnon? Pasila on tulevaisuuden uusi keskusta,käykää katsomassa rakennussuunnitelmaa netistä ja miettikäähän uudestaan.

Kuoleva keskusta sulla on housuissas.

Vierailija
24/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiran ym. asuntojen hinnat eivät ole koskaan laskeneet Suomen itsenäisyyden aikana. Samaa ei voi sanoa muista Helsingin osista.

Vierailija
25/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinalueen laadukkuus on ammatinvalintakysymys.

Mille alalle ap alkujaan olet suuntautunut ja missä työssä olet nyt? Jos omistaisit aikakoneen, menisitkö teinivuosiisi antamaan itsellesi äidillisen litsarin paskan alavalinnan johdosta?

Vierailija
26/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei juuri ollut tuolla alueella! Sehän tässä se pointti onkin! Vielä 4 vuotta sitten oltaisiin saatu se 100 m2 remppakohde Ullanlinnasta tai Punavuoresta 4000-4500€ / m2. Nyt hinnat alkaa 6:lla! Ap

Höpö höpö, Kalliossa kolmioiden neliöhinnat ovat 6000e. Ja mistä pankista lainalupaus on voimassa 2v? ;)

Omasta kolmiostani kalliossa maksoin 135000 € vuonna 2008. Hinnat ovat tosiaan tulleet ylöspäin.

Joo, mutta ei toi sua mitään auta, koska Helsinki on kauttaaltaan yhtä kallis. Tai sitten pitäisi asua jossain hevonkuusessa.

Vierailija
27/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme vuotta sitten Ullanlinna neliöhinnat olivat jo n. 7500-8000 luokkaa. Enkä kyllä siellä haluaisi enää asua. Joka tapauksessa vuokrat ovat halpoja suhteessa neliöhintoihin, menkää vuokralle sinne sitten.

Itse olen asunut keskustassa, nyt suunta on Nurmijärvi-ilmiön mukaisesti kauas maaseudulle.

Vierailija
28/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Munkkiniemessä 100 neliön kämppä jossa hinta yli miljoona, myytiin heti.

Koneen asunnoissa näkyy kaikissa asukkaat, niissä ylimmän kerroksen asunnot maksoi yli 2 miljoonaa.

Eli jollain sitä rahaa on.

Vierailija
29/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainalupauksenne taisi olla kymmenen vuoden takaa. Just.

Ei vaan 2,5 vuotta sitten. Ap

Älkää ny noin vanhan lupauksen pohjalta alkaka tarjoon. Nyt ekana uus kilpailutus ja lupaus, sitten seuraan markkinoita.

Vierailija
30/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle ap alkujaan olet suuntautunut ja missä työssä olet nyt? Jos omistaisit aikakoneen, menisitkö teinivuosiisi antamaan itsellesi äidillisen litsarin paskan alavalinnan johdosta?

Voi voi, entä jos itse päätti olla omavarainen luomuviljelijä ja haluaa asua tuilla ilman maatilaa maalla... Aika halpaa.

Vierailija
31/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon. Olen käynyt mitäänsanomattoman maksullisen monivuotisen käsityökoulun. Ihmiset eivät edes tiedä koulua. Olen useampaan kertaan muuttanut ja etsinyt itselleni myös työtilaa asunnon yhteydessä tai muuten. Olen ostanut tosi halpoja kämppiä, joita kukaan muu ei ole sitten halunnut. Mistä lie johtunut, niin arvot ovat nousseet mukavasti. Muutan noin viiden vuoden välein.

En olisi ikinä onnistunut tässä, jos minulla olisi yliopistotutkinto.

Vierailija
32/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainalupauksenne taisi olla kymmenen vuoden takaa. Just.

Ei vaan 2,5 vuotta sitten. Ap

Älkää ny noin vanhan lupauksen pohjalta alkaka tarjoon. Nyt ekana uus kilpailutus ja lupaus, sitten seuraan markkinoita.

Tuskinpa on lainalupaus enää voimassa :D

Vierailija
33/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon. Olen käynyt mitäänsanomattoman maksullisen monivuotisen käsityökoulun. Ihmiset eivät edes tiedä koulua. Olen useampaan kertaan muuttanut ja etsinyt itselleni myös työtilaa asunnon yhteydessä tai muuten. Olen ostanut tosi halpoja kämppiä, joita kukaan muu ei ole sitten halunnut. Mistä lie johtunut, niin arvot ovat nousseet mukavasti. Muutan noin viiden vuoden välein.

Ehkä se juttu on siinä, että olen aidosti etsinyt tilaa / tiloja, joissa on hyvä energia. En lue talousuutisia tai kuuntele kiinteistönvälittäjien höpinöitä.

Teen siis niin, kuin minusta tuntuu hyvältä.

Vierailija
34/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, myin noihin aikoihin yksiön Vaasanaukion viereisessä jugend-talossa samaan hintaan. Taidat panna omiasi.

Vierailija
35/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalosta saa vielä 3xxx / neliö. Kun ratikka on valmis on hinta hieman eri luulen. Melkein kantakaupunkia, vain sillan päässä ja luonnonrauha.

Laajasalo on todella kaukana keskustasta. Aivan ufoa ajatella että Laajasalo olisi mitenkään lähellä kantakaupunkia.

Helsingin hinnat ovat megatörkeät. En ikinä suostuisi maksamaan noita hintoja.

Vierailija
36/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se juttu on siinä, että olen aidosti etsinyt tilaa / tiloja, joissa on hyvä energia. En lue talousuutisia tai kuuntele kiinteistönvälittäjien höpinöitä.

Teen siis niin, kuin minusta tuntuu hyvältä.

Lopulta on kuitenkin niin, että asuntoa etsii itselleen kodiksi ja hyvänolon paikaksi. Paitsi työtilaan haluan voimakkaita energiavirtoja. Ei soi kannata miettiä mitään arvonnousua tai sijoitusta.

Vierailija
37/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 000e ei saa edes Kallion piritorilla enää kolmiota. Nekin on sen 650 000e.

Vierailija
38/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, myin noihin aikoihin yksiön Vaasanaukion viereisessä jugend-talossa samaan hintaan. Taidat panna omiasi.

Minulla kävi hyvä tuuri.

Vierailija
39/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailin hintoja ja tämä kolmioni oli yksiön hinnoissa. No eihän lisätila ole ikinä huonosta.

Vierailija
40/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiran ym. asuntojen hinnat eivät ole koskaan laskeneet Suomen itsenäisyyden aikana. Samaa ei voi sanoa muista Helsingin osista.

Laski ne 90-luvulla. Kivan kaksion olisi saanut v. 1992  Huvilakadulta 290 000 markalla. Ja hesarissa puhuttiin asuntojen hintojen romahtaessa, että asunto ei koskaan tule olemaan hyvä sijoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi