4 päivää synnytyksen jälkeen tässä kuosissa??
http://www.iltalehti.fi/nainen/2013120217788052_na.shtml
Voiko tämä oikeasti olla totta? Siis todella, oikeasti, 4 päivää synnytyksestä?? Aika hurjaa jos tosiaan on näin.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 10:10"]
Mitä kummaa tuossa on? Tai no ehkä se on kummaa niiden mielestä jotka syyttävät kroppansa läskeistä raskautta mikä on ihan tekosyy koska siinähän ne kilot lähtee kun vauva syntyy. Itse olen synnyttänyt kolme lasta ja joka kerta on käynyt niin että kun lapsi syntyy niin kas kummaa, ne kilotkin lähtevät samalla. Painan edelleenkin saman verran kuin painoin 20-vuotiaana, 63 kiloa (172 cm). Turha mässyttää itsestään läskiä sillä varjolla että on raskaana, mikä tuntuu olevan suomalaisnaisten kohdalla enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei kropan kunnossa pitäminen ole vaikeaa edes raskauden aikana, liikkuu säännöllisesti ja syö terveellisesti eikä ennenkaikkea syö enempää kuin kuluttaa. Ei tarvitse olla edes mikään himoliikkuja, vaan ihan tavisreippailukin riittää kun ei vaan mussuta niitä sipsejä ja suklaita ja kittaa limuja. Helppoa kuin heinänteko.
Onhan tuolla norjattarella hyvin palautuneet vatsalihakset ja vatsan iho, mutta se on joillakin geeneissä, sille ei oikeastaan kukaan voi itse mitään. Jonkun verran voi vaikuttaa treenamalla vatsalihaksia, tietysti. Esimerkiksi mun suvussa on äidin puolella kaikki naiset hoikkia ja pitkähköjä eivätkä ole onnistuneet lihomaan edes raskauksilla.... eli geeneistä kyse osin siinäkin.
[/quote]
No tuota... itselläni tuli raskauden aikana 10 kg painoa, synnytyssaliin jäi 9 kiloa. BMI ennen raskautta oli 21, mutta en siltikään ollut tuollaisessa kunnossa neljä päivää synnytyksen jälkeen. Pikku hiljaa palauduin entisiin mittoihin. Joten ihan turhaa vaahdota jostain suomalaisnaisista. Todella lapsellinen purkaus, enpä usko, että tällä kirjoittajalla on yhtäkään lasta.
Raskausvatsakaan ei kyseisellä jalkkisvaimolla kovin iso ollut ja lapsikin painoi näköjään 2720 grammaa syntyessään. Hyvät geenit myös varmasti auttoivat kyseistä vaimoketta, kaikkia ei ole tosiaan siunattu yhtä hyvillä perintötekijöillä vaikka siis fitness-taustaa olisikin.
Tupakka vissiin maistunut raskausaikana. Ja tainnut pitää aika tiukkaa dieettiäkin.
Eiks tää oo se täti kenen mahaa ei ennen synnytystäkään otetuissa kuvissa juuri huomannut?
Vauva painoikin vaan 2,7 kiloa joten se selittää pientä vatsaa. Ite synnytin kaks kiloa painavamman eikä vatta todiaan näytä tolta..
Mä en tajua miks täällä jauhetaan jostain läskistä? Eihän kukaan ole sitä ihmetellyt, että toi nainen ei oo lihonut raskauden aikana. Tottakai se on ihan mahdollista, joskin epäterveellistä. Sitä vatsanahkaa ja kohtua tässä ihmetellään. Ne ei suurimmalla osalla palaudu noin nopeasti, vaikka olis kuinka hoikka (esim. se Kate). Luultavasti tollakin näkyis sentään jotain merkkejä vielä, jos ei poseerais noin.
Kate oli kuvattu vain päivä synnytyksen jälkeen, ei neljä päivää, kuten joku väitti.
Sillähän on ollut tosi pieni vauvamaha raskauden aikana, ihan lopussakin. Vauva oli alavatsassa. Siinä kohtaanhan on pientä pallomaisuutta yhä pari päivää synnytyksen jälkeen.
Minä oli hoikka varsinkin ensimmäiseen synnytykseen, voisi sanoa, ettei juuri ollut läskiä, vain nestettä. Silti mahani pömpötti vielä ainakin viikon synnytyksen jälkeen, oli jopa todella iso. En ole mitenkään lihaksikas, että ehkä se johtui siitä. Lapsi painoi syntyessään 3100g ja oli täydet viikot.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:49"]
Eikös tämä norjalaisbloggaaja pakannut synnärille mukaan ainakin kaksi erilaista tukivyötä edesauttamaan nopeaa palautumista? Ne ovat toimineet erittäin hyvin ainakin kahden ranskalaisen ystävättäreni kohdalla. Ovat olleet entisessä kuosissaan alle puolessatoista viikossa.
[/quote]
Jeps, noissa on vaan se huono puoli, että altistavat laskeumille, mistä syystä Suomessa kätilöt eivät suosittele niiden käyttöä tai muutenkaan minkäänlaista mahan sitomista nopeamman palautumisen toivossa.
Kohtu venyy raskauden aikana sisätilavuudeltaan 10 ml:sta jopa 10 litraan. Vaikka vauva syntyisikin, harvalla kohtu, saati vatsanahka, palautuu vielä parissa päivässä ennalleen. On normaalia, että se vie kuukausia, jopa vuoden, eikä monien vatsa palaudu koskaan vaikka he olisivat miten hoikkia ja hyväkuntoisia muuten.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 10:10"]
Mitä kummaa tuossa on? Tai no ehkä se on kummaa niiden mielestä jotka syyttävät kroppansa läskeistä raskautta mikä on ihan tekosyy koska siinähän ne kilot lähtee kun vauva syntyy. Itse olen synnyttänyt kolme lasta ja joka kerta on käynyt niin että kun lapsi syntyy niin kas kummaa, ne kilotkin lähtevät samalla. Painan edelleenkin saman verran kuin painoin 20-vuotiaana, 63 kiloa (172 cm). Turha mässyttää itsestään läskiä sillä varjolla että on raskaana, mikä tuntuu olevan suomalaisnaisten kohdalla enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei kropan kunnossa pitäminen ole vaikeaa edes raskauden aikana, liikkuu säännöllisesti ja syö terveellisesti eikä ennenkaikkea syö enempää kuin kuluttaa. Ei tarvitse olla edes mikään himoliikkuja, vaan ihan tavisreippailukin riittää kun ei vaan mussuta niitä sipsejä ja suklaita ja kittaa limuja. Helppoa kuin heinänteko.
Onhan tuolla norjattarella hyvin palautuneet vatsalihakset ja vatsan iho, mutta se on joillakin geeneissä, sille ei oikeastaan kukaan voi itse mitään. Jonkun verran voi vaikuttaa treenamalla vatsalihaksia, tietysti. Esimerkiksi mun suvussa on äidin puolella kaikki naiset hoikkia ja pitkähköjä eivätkä ole onnistuneet lihomaan edes raskauksilla.... eli geeneistä kyse osin siinäkin.
[/quote]
Mun on pakko kyllä nyt sanoa, että tiedän monta muutakin ja itseni joilla paino vain ON noussut raskausaikana vaikka syömistä ei ole lisätty ja liikuntaakin on harrastettu. Minulla esimerkiksi nousi paino aina raskaana 25kiloa. Enkä ihan oikeasti syönyt mitenkään erityisen paljon, tai en ainakaan yhtään sen enempää kuin ilman raskauttakaan. Enhän minä nyt herranjumala perus olotilassa edes saisi syömällä lohotettua noin paljoa vaikka söisin hevosen päivässä. Parhaimmillani olen saanut muutaman liikakilon kun olen oikein mässännyt kuukausi tolkulla. Jotenkin ilmeisesti aineenvaihduntani muuttui tai jotain, koska joka kerta (4kertaa) painoa on tullut ihan hillittömästi ja sitten synnytyksen jälkeen (tai oikeastaan imetyksen jälkeen) paino on myös tippunut lähtölukemiin ilman mitään ruokavalion muutosta tai liikunnan selvää lisäämistä.
Minä siis väitän, että ihmisissä on eroja. Toiset lihovat, vaikka eivät syökään kuin sekopäät ja toiset eivät liho. Sitten on tietty niitä jotka syövät aivan sairaana ja lihovat siksi ja niitä jotka laskevat joka kalorin jotta eivät vaan liho. Nämä kaksi jälkimmäistä ryhmää ovat minusta ne kaikista oudoimmat.
Jokatapauksessa edelleen neljännenkin jälkeen olen taas ihan omissa mitoissani ja mahakin näyttää hyvältä.
170cm/52kg
Mun sisko oli ennen raskauttaan tosi laiha (n.173cm/54kg), mutta silti sille tuli ihan valtava maha. Vauva painoi normaalin 3,5kg. Sisko turposi kauttaaltaan, syy varmaan neisteissä, ja painoa tuli lisää melkein 30kg. Synnytyksen jälkeen paino palasi normaalille tasolle ehkä 3kk:ssa. ...On rumaa sanoa, että kilojen kertyminen on aina itsestä kiinni, kun se ei tosiaankaan ole. Ei sitä voi ennalta määrätä miltä tulee näyttämään. Tuolla norjalaisella naisella on ollut tuuria matkassa. Toki varmaan se, että on tosi pitkä ja tiukat vatsalihakset ovat edesauttaneet sitä, että vatsa on pysynyt pienenä raskaudessa ja palautunut nopeasti, mutta yhtä hyvin hänelle olisi voinut käydä samoin kuin siskolleni.
En usko, että lasta on päästetty täysiaikaiseksi. Jos synnytys käynnistetään rv 36 ja synnyttäjä on hyvässä kunnossa, niin kaipa tuo on mahdollista.
No minulla palautui ensimmäisen ja toisen lapsen jälkeen noin. Vasta kolmannesta tuli raskausarpia ja vatsanahka roikkui.
No käykääpäs kattomassa miltä näytti kun lähti vauvan kaukalo kädessä kotiin synnäriltä!
Ei helkkari. Ja viikon etuajassa on tuo lapsi siis syntynyt.
Miten tuo kattokruunu on noin alhaalla?
No onhan se mahdollista, kun on fitness taustaa ja urheillut raskauden läpi ja pitänyt kuntoa yllä! Kovat on mahdollisuudet palautua nopeammin. Äärettömän upeen näköistä mutta epäilen kyllä että itse näytän samalta synnytyksen jälkeen, vaikka olisikin ihanaa että masu olis jo noin hyvässä kondiksessa 4pvää synnytyksen jälkeen :D Hatunnosto ja hienoa hänelle!
Eikös tämä norjalaisbloggaaja pakannut synnärille mukaan ainakin kaksi erilaista tukivyötä edesauttamaan nopeaa palautumista? Ne ovat toimineet erittäin hyvin ainakin kahden ranskalaisen ystävättäreni kohdalla. Ovat olleet entisessä kuosissaan alle puolessatoista viikossa.