Äsken pk:ssa
Huomenta kaikille.
Vein äsken lapsen normaalisti pk, lapseni haluisi ns itkeä koska ei ollut omat hoitajat vaan sijaiset. Yksi hoitajista näki että lapsen oli riisunut ja tuli lapseni lähellä, rupesi väkisin vetämään poikani keittön päin jolloin poikani kompastui hoitaja jalkaan, lopuksi hoitaja totesi lapselle VAROVAST!!!
Minä en osanut mitenkään reagoida siinä, jäin jotenkin suu auki.
Nyt rupesin miettimään, jos he kerran vanhemman edessä tekevän näin niin mitäköhän he tekevän kun siinä ei ole vanhemipa?
Mitä mun pitäisi tehdä asialle ja kenelle juttelisin asiasta?
Kommentit (8)
"Kiskominen" on niiiiin usein näkijän silmässä, muttei kiskojan kädessä.
Älä ainakaan tuota kirjoita päiväkodin johtajalle. En ymmärtänyt tekstiä lainkaan. Lapsesi halusi ns itkeä ?
Paha mieli oli varmasti teillä molemmalla , kun tuttuja hoitajia ei ollut ja lapsen piti sinne jäädä. Ota asia puheeksi kun haet lapsen . Toisaalta jos lapsella onkin sitten ollut ihan kiva päivä, anna asian olla.
Tuo ongelmahan oli kai se, että koit hoitajan lähestyvän lasta liian suoraviivaisesti ? Muut olivat varmaan syömässä ja hoitajalla oli kiire palata ruokailua valvomaan eikä hän voinut siinä keskittyä yhden lapsen eroahdistukseen.
Menikö aamupalalle päiväkotiin vai olitteko jo syöneet aamupalan kotona?
Minun mielestä avoimuus olisi parasta. Itse ymmärsin, että ap pelkää hoitajien käsittelevät lapsia kovakouraisesti. Tuo on hyvä aihe jutella johtajan kanssa.
1. miksi lapsesi ei ollut sinun sylissä jos oli paha mieli ?
2. Olisit voinut antaa lapsen hoitajan syliin omastasi ja suukottaa heipat, näin olisi jäänyt turvallinen olo.
3. Mitä itse teit kun hoitaja lähti viemään lastasi, vilkutitko ja sanoitko heippa vai mitä ? Erittäin kummallinen tilanne mielestäni, ei kukaan vanhempi tuolla lailla jätä lasta hoitoon..
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:43"]
1. miksi lapsesi ei ollut sinun sylissä jos oli paha mieli ?
2. Olisit voinut antaa lapsen hoitajan syliin omastasi ja suukottaa heipat, näin olisi jäänyt turvallinen olo.
3. Mitä itse teit kun hoitaja lähti viemään lastasi, vilkutitko ja sanoitko heippa vai mitä ? Erittäin kummallinen tilanne mielestäni, ei kukaan vanhempi tuolla lailla jätä lasta hoitoon..
[/quote]
Miksi tässä heti äitiä syyllistät? Ei äiti voi jäädä esim. tunniksi lapsen kanssa, että itku loppuu, saattoi jo sylitellä ja halia ja ei ehkä kerennyt reagoimaan hoitajan kiskomiseen.