Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kiusaamisesta opetetaan opettajaopiskelijoille?

Vierailija
03.12.2013 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käytännössä opetettu (aineen ope) yhtään mitään. Omaa kiusatuksi tulokokemusta löytyy, joten sillä mennään. Olen lukenut aiheesta kirjallisuutta.

Vierailija
2/5 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätellen siitä miten näitä kiusaamistapauksia hoidetaan ei yhtään mitään. Joka kerta ollaan yhtä avuttomia molempien suhteen, sekä kiusatun että kiusaajan. Myös ns. maalaisjärki ja kasvatustaidot näyttävät olevan varsinkin monelta nuorelta naisopettajalta hukassa. Kimitetään ja lässytetään eikä valvota että annettuja sääntöjä noudatetaan. 

En ole vakuuttunut.

t. tilanteita joka päivä seuraava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän opettajat eden tunnista kiusaamista, saati että myöntäisivät sitä tapahtuvan tai tekisivät asialle mitään merkityksellistä. Jos tämä perustuu johonkin koulutukseen, semmoinen koulutus kannattaisi saman tien lopettaa.

Vierailija
4/5 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opetettu mitään kiusaamisesta. Olen jopa urallani törmännyt opettajiin, jotla ovat sitä mieltä, että vika on yleensä kiusatussa. Kiva-koulu yms. on tuonut hyviä käytännön keinoja puuttumiseen, mutta sitä ei vielä ollut, kun itse opiskelin.

T. Entinen koulukiusattu, nyt aineenopettaja

Vierailija
5/5 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajille ei mitään. Pitäisi kyllä. Käsittääkseni luokanopettajille opetetaan. T:vastavalmistunut aineenope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän