Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä ostaa omistusasunto jos ei aio lisääntyä?

Vierailija
26.09.2020 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksi turvaksi kyllä, koskaan et voi tietää koska vuokranantaja haluaa laittaa vaikka asuntonsa myyntiin tai tehdä remontin, jolloin joudut muuttaa alta tai etsiä itsellesi kuukaudeksi väliaikaisen asunnon. Itsellä kokemusta edellämainituista ja päätin ettei koskaan enää.

Vierailija
2/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. En minä (, ainakin toisaiseksi lapsettomana) jättäisi omistusasunnon ostamista  sen varaan onko minulla lapsia vai ei. Minun se asunto tai paremmin asumisemme on maksettava joka tapauksessa ei lapsien.

Sinkkumies 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran maksu ei tule koskaan valmiiksi, mutta omistusasunnossa tulee pakkosäästetyksi iso raha.

Vierailija
4/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity toisiinsa lisääntyminen ja omistus / vuokra-asunto. Jos vaan pystyt niinn osta itsellesi ihan oma asunto.

Vierailija
5/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat sen joskus velattomaksi, alkaa tienaaminen.

Vierailija
6/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran maksu ei tule koskaan valmiiksi, mutta omistusasunnossa tulee pakkosäästetyksi iso raha.

Mutta entäs sitten kun kuolee? Ei sitä asuntoa saa hautaansakaan mukaan. Pitäisikö se sitten lahjoittaa jollekin kissayhdistykselle?

Vierailija
7/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole järkeä paitsi jos tykkäät enemmän siitä että sulla on omaisuutta 300 000 euroa kuin että sitä on 50 000 euroa. Jos tuolla asialla ei oo merkitystä niin ihan sama

Vierailija
8/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä olisi hölmöä maksaa vuokraa 600e kuussa tästä pikkukaksiostani, kun pienemmällä kuukausisummalla lyhennän asuntolainaa. Ei se lisääntymiseen liity millään tavalla, on vaan järkevämpää. Muutaman vuoden päästä asuntoni on maksettu, sitten ei tarvitse maksaa kuin yhtiövastike, eli vähän yli 100e asumisesta. Vuokra ei koskaan pienene, eikä ole jonain päivänä pois maksettu.

Vierailija
9/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity toisiinsa lisääntyminen ja omistus / vuokra-asunto. Jos vaan pystyt niinn osta itsellesi ihan oma asunto.

Minusta liittyy. A - sinulla ei tule olemaan perillisiä, joten jollekin säätiölle tai valtiolleko haluat säästämäsi rahaa antaa? B - Pk-seudulla asuminen on niin kallista, että suurempi summa jää kuukausittain käteen jos asuu vuokralla. Eikö lapsettoman kannata tuhlata rahaansa eläessään koska kuten sanottu, hänellä ei ole niitä lapsia joita varten rahaa kannattaisi säästää.

Vierailija
10/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä olisi hölmöä maksaa vuokraa 600e kuussa tästä pikkukaksiostani, kun pienemmällä kuukausisummalla lyhennän asuntolainaa. Ei se lisääntymiseen liity millään tavalla, on vaan järkevämpää. Muutaman vuoden päästä asuntoni on maksettu, sitten ei tarvitse maksaa kuin yhtiövastike, eli vähän yli 100e asumisesta. Vuokra ei koskaan pienene, eikä ole jonain päivänä pois maksettu.

Kun lainasi on maksettu, alkaa talossa putki- ja julkisivuremontit. Graffittisotkujen poistaminen ja muu ilkivalta maksaa myös. Ei se vastike koko ajan noin alhaisena pysy.

Vierailija
11/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kerrostaloasunto josta saa n. 100 000 eur. Olen ajatellut myydä sen kun tulen eläkeikään n. seitsemän vuoden päästä. Sitten vaihdan vuokralle pieneen kaksioon tai isohkoon yksiöön.

Vierailija
12/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entäs sitten kun kuolee? Ei sitä asuntoa saa hautaansakaan mukaan. Pitäisikö se sitten lahjoittaa jollekin kissayhdistykselle?

Se raha pistetään haisemaan! Viisvitosena muutto seniorivuokrataloon ja rahalla ihan mitä haluaa vain tehdä. Matkailuauto tai talvet Epsanjassa tai muuta sellaista!

Vierailija
13/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ajattelin, että sitten kun olen niin huonokuntoinen etten enää pärjää kotona, myyn asunnon ja maksan niillä hoidon jossain laitoksessa. Mitäpä sitä muutakaan.

Tai vaikka sitten kissayhdistykselle. Miksipä ei? Kissat ovat ihania.

Vierailija
14/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta liittyy. A - sinulla ei tule olemaan perillisiä, joten jollekin säätiölle tai valtiolleko haluat säästämäsi rahaa antaa? B - Pk-seudulla asuminen on niin kallista, että suurempi summa jää kuukausittain käteen jos asuu vuokralla. Eikö lapsettoman kannata tuhlata rahaansa eläessään koska kuten sanottu, hänellä ei ole niitä lapsia joita varten rahaa kannattaisi säästää.

Samaa mieltä. Kuolinvuoteella on varmasti kiva miettiä, että hyvä kun nuukailin koko elämän, kiva kuolla kun on omaisuutta.

Vierailija
15/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lainasi on maksettu, alkaa talossa putki- ja julkisivuremontit. Graffittisotkujen poistaminen ja muu ilkivalta maksaa myös. Ei se vastike koko ajan noin alhaisena pysy.

Todella kömpelöä seli-seliä.

Vierailija
16/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän, mutta tämä on uusi talo. Olen jo kerran myynyt aiemman vanhan yksiöni ja vaihdoin uuteen vastarakennettuun taloon. Voin tehdä sen myöhemminkin. Ei se vastike koskaan tule olemaan niin suuri, että olisi kannattavampaa maksella aina vaan vuokraa.

Ja mitä perillisiin tulee, mä oon tehnyt testamentin ja mun perintö menee veljeni lapsille. 

Vierailija
17/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin täällä Rovaniemellä omistusasunnossa kulut on edullisemmat kuin vuokra. Tai samalla rahalla asuin yksiössä, nyt tilavassa kaksiossa.

Ja jos vaikka 30v päästä tämä on velaton asunto, voin myydä ja se myyntivoitto on voittoa, rahaa, pääomaa. Vuokraltä lähtiessä ei saa mitään.

Vierailija
18/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. En minä (, ainakin toisaiseksi lapsettomana) jättäisi omistusasunnon ostamista  sen varaan onko minulla lapsia vai ei. Minun se asunto tai paremmin asumisemme on maksettava joka tapauksessa ei lapsien.

Sinkkumies 

Älä käytä nimimerkkiäni

Zinccis

Vierailija
19/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen ainoa, joka sen lisää viestin perään, onko selvä !

Zinc

Vierailija
20/46 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rehellisesti varastettu nimittäin tulewaisuudesta jo vuosia sitten aloin sitä näin käyttämään ;)

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi