Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muiden lapset ovat ärsyttäviä?

Vierailija
03.12.2013 |

Yleisesti on niin, ja olen monesti palstaltakin lukenut, että muiden lapset ovat ärsyttäviä. Miksi se on niin? Tuntuu pahalta ajatella, että omakin lapsi on joittenkin kaverienikin mielestä ihan varmasti rasittava ja ärsyttävä. 

Kun mietin, mikä muiden lapsissa ärsyttää itseäni, niin yleensä se on röyhkeys, vaativuus ja käytöstapojen puute, mutta varmaan on niin, että omalta tai muulta läheiseltä lapselta sietää enemmän. Olen esim. kuullut monen lapsen sanovan ruuasta, että pahaa ja omasta mielestä se on sietämätöntä! En voisi ajatellakkaan, että lapseni sanoisi toisten tekemää ruokaa pahaksi, vaan hän sanoo, ettei hänelle nyt maistu.

Mietin myös, että ehkä lapset on vähän ärsyttäviä, koska ovat sellaisia suoria eivätkä osaa vielä aikuisten sosiaalisia sääntöjä ja että kun oppii tuntemaan lapsen paremmin, tätä myös ymmärtää ja ärsytys vähenee.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ärsyttää varsin kauhukakarat.

Vierailija
2/8 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun lapsesi ärsyttää ihmisiä ihan samoista syistä kuin muidenkin lapset ärsyttävät.

t. lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttää omatkin lapset ihan päivittäin. :D Vieraissa lapsissa ärsyttää moni asia yleensä ennen kuin oppii tuntemaan sen lapsen. Sitten ne hyvät puolet, ja kiintymys lapseen yleensä kompensoivat niitä ärsyttäviä puolia.

Tuollaiset jutu, kuten ruuan sanominen pahaksi ja muut käytösmokat, jotka ovat vaan sitä lapsen lapsellisuutta eivät hetkauta minua oikein mihinkään suuntaan. Kiusaaminen, kavereiden ja sisarusten syrjiminen jne. taas on kinkkisempi juttu, koska ne vaativat minun puuttumista ja sen puuttumisen suhteen pitää aina olla sen verran pelisilmää että näkee mitä oikeastaan tapahtui ja miten asia selvitetään. Se on työlästä ja siksi tympii, kun sitä vartenhan niitä kavereita olen lapselle järjestänyt meille leikkimään, että saan itse olla rauhassa. ;)

Vierailija
4/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harhaa. Oikeasti KAIKKI lapset ovat ärsyttäviä. Kysy vaikka lapsettomilta.

Vierailija
5/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mun omat lapset ne vasta ärsyttäviä onkin.

Vierailija
6/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuosta, että moni toisten kakaroista on ärsyttäviä. Heihin ei ole tunnesidettä, joten heiltä ei siedä samaa kuin omilta.

Vierailija
7/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää muiden lapset. Sieltä tulee aina se joku piirre esiin, joka saa ärsytyksen aikaan. Esimerkiksi poikani kavereissa yhdessä ärsyttää näsäviisaus ja "minä olen aika oikeassa"-asenne (tyttö 7v.). Toisessa taasen jatkuva puhe. Siis oikeasti, tuolla pojalla suu käy taukoamatta. Hyvä kun saa itse sanottua edes muutamaa sanaa väliin. Tämä kaveri myös 7v. mutta poika.

En tiedä, takerrunko noihin piirteisiin liikaa mutta noissa lapsissa ne ovat ne hallitsevimmat piirteet. Ihan mukavia noin muutoin ovat mutta kyllä aina toivon, että lapsi ei toisi kavereitaan meille. Ei noita kahta eikä muitakaan.

Vierailija
8/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset ärsyttävät todella paljon, toiset eivät. Riippuu luonteesta.

Yksi lapsistani ärsyttää myös itseäni. En voi sille mitään. Hän on röyhkeä, mököttää, "minä itse" -tyyppi ja laiska. En voi sietää tuollaisia luonteenpiirteitä, mutta en voi niille mitään. Täytyy vain yrittää opastaa oikeaan suuntaan. Tottakai hän on rakas ja hänellä on myös ihanat piirteensä. Mutta uusissa tilanteissa nuo mielestäni huonot luonteenpiirteet tulevat esille liiankin selvästi. Mutta tämä lapsi tulee kyllä selviytymään elämässään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä