40 v -naiset: mitä farkkujen jälkeen?
Onko noloa, jos yli 40-vuotias nainen pukeutuu töissä farkkuihin? Kyse on toimistotyöstä, jossa ei tavata asiakkaita. Miehillä pukeutumiskoodi on suorat housut/siistit farkut + kauluspaita.
Kommentit (55)
Farkut usein töissä. Ikää 47v. It-ala. Ei asiakaskontakteja. Mutta myös ne, jotka ovat asiakkaiden kanssa tekemisissä, käyttävät usein farkkuja.
Yleensä ns. tyylikkyys syntyy pikku jutuista:
-Vaatteet istuvat hyvin, eli ei ole "melkein sopivan kokoista" vaan juuri oikeaa kokoa olevat vaatteet.
-Vaatteiden materiaali on laadukasta/vaatteet näyttävät siisteiltä. Jos ei esim. ole varaa laadukkaaseen villakangastakkiin, niin voi ostaa sekoitekangasta olevan, mutta kannattaa valita sellainen joka näyttää ns. aidolta. Ja kaikki "vähän nyppyyntyneet/venyneet" ym. jätetään korkeintaan kotivaatteiksi.
-Asusteilla tekee paljon, vaikka olisi ns. "tavalliset" vaatteet päällä, saa asuun tyylikkyyttä lisäämällä silkkuhuivin/koruja tmv. mikä antaa asulle lisää tyyliä.
Joten jos AP:lla on töissä esim. siistit (yksiväriset bootcut) farkut, trikoopaita ja kevyt jakku, niin tuo on aika tylsä asu. Mutta lisäämällä asuun silkkihuivin (jossa voi olla vähän jujua esim. värissä) ja rannekorun niin asu onkin viimeistellyn ja tyylikkään oloinen.
Moni pelkää pukeutua hyvin koska kokee ettei osaa. Kyse on siitä mihin on tottunut, jos on aina risoissa farkuissa ja tennareissa niin tuntee olevansa liian laitettu siistimmissä vaatteissa. Totuus kuitenkin on se, että hyvin pukeutuminen kannattaa (HUOM: hyvin voi pukeutua edullisestikin, en tarkoita merkkivaatteita tmv.!) ja usein se jopa edes auttaa uralla etenemistä. Ja uskon että AP:kin haluaa pukeutua paremmin, viitaten viestiin nro. 6, ja loppuviimeksi on aivan sama onko jalassa farkut vai ns. suorat housut, noin niinkuin käytön kannalta, jälkimmäiset vaan ovat siistimmät.
Kyse tuskin on iästä, vaan työpaikan pukeutumiskoodista.
Mä oon 47 ja mulla lähes aina farkut jalassa
Riippu ihan kropasta. Monilla 40+ vuotiailla naisilla on kroppa sellasessa kunnossa, ettei todellakaan kannatta pitää farkkuja ilman persuksen peittävää paitaa. Perse menee jotenkin sen malliseksi rupsahtaessa, että näyttää siltä ku naisella olis vaippa. Farkut on jees, jos huonon vanhuusperseen peittää paidalla tai jos on hyvä kroppa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:06"]
En tiennytkään että farkuissa on yläikäraja!
[/quote]
No joo, itse oon viiskymppiä kohta mutta täällä on useampi jopa kuuskymppinen rouva jotka kulkee farkuissa... ai kauhia.
Totta. Keski-ikäisen perseelle sopii farkut yhtä hyvin ku yläkroppaa peittämään napapaita.
Riippuu nyt tietysti vartalon mallista jne. mutta esim. tässä on yksi vaihtoehto farkkujen ja suorien housujen väliltä. On siistit, minulle ainakin istuu kuin sukka ja sopii monen yläosan kanssa.
http://www.zalando.fi/mexx-kangashousut-musta-me421a00o-q00.html
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:11"]
Totta. Keski-ikäisen perseelle sopii farkut yhtä hyvin ku yläkroppaa peittämään napapaita.
[/quote]
Noo...läskiteinit j vähän vanhemmat ne vasta karmeita ovat leggingseissään ja niissä tiukoissa paikoissa, rööki suussa ja tatskat joka paikassa. Keskiäikäiset sentään vähän tyylikkäämpiä kuitenkin.
Miten te voitte istua koko päivän paksuissa housuissa? Alapää hautuu. Ohuet hengittävät housut ainoat, joissa pystyn olemaan.
Farkkujen jälkeen ei tule muuta kuin hautapaikka. Farkut menee aina, ei yksinkertaisesti voi olla liian vanha pitämään niitä.
mulla on pillifarkut edelleen, on mulla kyllä muitakin housuja, mutta farkut on parhaimmat jalassa ja pikkutakin kanssa salonkikelpoiset.
t. 52 v
37, ikävää, että olet itse rupsahtanut jo nuorena.
t. 52 v timmiperse
mun äiti on 76 v ja pitää usein farkkuja. sillä on parempi perse kuin monella 30-vuotiaalla.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:55"]
Farkkujen jälkeen ei tule muuta kuin hautapaikka. Farkut menee aina, ei yksinkertaisesti voi olla liian vanha pitämään niitä.
[/quote]
Tässä ei nyt ollutkaan alunperin kyse käsittääkseni siitä, minkä ikäinen voi käyttää farkkuja, vaan siitä että jos farkut eivät (ilmeisesti) sovi työpaikan pukeutumiskoodiin, niin mitäs sitten puetaan. Vapaallahan jokainen voi pukea mitä lystää. Minä pukeudun töihin melko siististi ja virallisesti, en kuitenkaan jakkupukuun. Farkkuja käytän sitten vapaalla, ihan sama mitä mieltä muut on siitä mieltä. Ja väitän, että mulla 39v on parempi takapuoli kuin monella teinipissiksellä, treenaan paljon ja kovaa.
bootcut on klassikkomalli, joka ei koskaan mene pois muodista. ne sopivat lähes jokaiselle.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:16"]
bootcut on klassikkomalli, joka ei koskaan mene pois muodista. ne sopivat lähes jokaiselle.
[/quote]
Nimenomaan, hillitty bootcut (ei mikään seilorimalli) on tyylikäs ja ajaton. Minua ahdistaa tämä sukkispillifarkkumuoti, onneksi löytyy kivoja bootcutteja sekä suoralahkeisia.
Mulla farkkujen (ja muidenkin housujen) jälkeen tulee aina kotihousut.
Mitä farkkujen jälkeen? Itse siirryin aika nopeasti chinoihin. Sitten kuvioon mukaan tulivatkin jo kovemmat housut; villakangashousut, samettihousut ja reisitaskuhousut. Viimeksi mainittuihin jäin aika pahastikin koukkuun. Uudet reisarit oli saatava vähintään joka toinen päivä. Nyt olen korvaushousuissa ja käytän päivittäin haaremihousuja. Vaikeaa on, päivä kerrallaan pitää edetä. Täytyy sanoa omasta kokemuksestani, että porttiteoria pitää farkkujen suhteen paikkansa, eikä niihin voi suhtautua liian kevyesti. Olen kuullut, että legginssit vielä ovat ok, eivätkä aiheuta kauhee riippuvuutta, mutta jegginssit ovat jo riskaabelimmat. Onneksi pääsin housuhoitoon ja tulevaisuus näyttää nyt jo valoisammalta. Haaveilen, että voisin joku päivä käyttää ihan pikkuisen vain housuhametta, ilman, että tästä tulisi uudelleen paha ongelma.
lyhyesti vastauksena kysymylseesi: mustat housut.
Aina tyylikkäät.