Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on "lasimainen" hius?

Vierailija
02.12.2013 |

Tuntuu olevan suosittu sana hiusten kuvailemiseen, mutta mä en ainakaan tajua mitä se tarkoittaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella suomalaisella on lasimainen hiuslaatu, itse käsitän sen liukkaaksi hiuslaaduksi, jota on vaikea saada pysymään kampauksissa jne.

Vierailija
2/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:41"]

Aika monella suomalaisella on lasimainen hiuslaatu, itse käsitän sen liukkaaksi hiuslaaduksi, jota on vaikea saada pysymään kampauksissa jne.

[/quote]

Ok. Jotenkin outo vertaus vaan tuo lasimainen, en oikein näe yhteyttä lasiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, kampaajani on sanonut. Se on sellainen liukas. Jos haluan suoristaa tai kiharaiset hiukset, täytyy laitteen olla kaikista kuumimmilla. Jos (80-90-luvulla) otin permanentin, niin se oli kaunis vain 2 vkoa. Nyt värjään, ja väri haihtuu pois vaikka pohjalla on vetyperoxidia.hyvänä puolena on se, että voin pestä hiukseni vaikka mäntysuovallaniihin ei näy missään. eikä päivittäinen suoristusraudan käyttö vahingoita hiuksia.

Vierailija
4/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksilla on lasimainen hius. Ei saa permanentattua helposti ja värjäyksessä vahvemmat hapetteet.

Moni nuori kampaaja viljele tuota lasimaista kun ei muita tiedä.

Vierailija
5/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulemma lasimaiset hiukset. Eli yksittäinen hius on varsin ohut ja hyvin liukas, mitkään soljet ja pinnit ja kampaukset ei meinaa millään pysyä. Onneksi mulla on muuten runsas tukka, sitä hiusta on PALJON, mutten olisi varmaan aika ankeaa, jos hiukset olisi ohuet ja niitä olisi vähän.

Mutta mun on itse hyvin vaikea tehdä mitään kummempia kampauksia. Edes poninhäntä tai yksinkertainen letti ei tahdo pysyä, vaan saa olla koko ajan korjailemassa.

Vierailija
6/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:45"]

vanhuksilla on lasimainen hius. Ei saa permanentattua helposti ja värjäyksessä vahvemmat hapetteet.

Moni nuori kampaaja viljele tuota lasimaista kun ei muita tiedä.

[/quote]

jos olet värjännyt se ei ole enää lasimainen. Käytätkö liian hoitavaa hoitoainetta? sekin voi olla syynä.

Vierailija
7/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:41"]

[/quote]

Ok. Jotenkin outo vertaus vaan tuo lasimainen, en oikein näe yhteyttä lasiin :D

[/quote]

Kai siinä on ajatuksena se, että kaikki liukuu pois kuten lasin pinnaltakin.. En tiedä :)

Vierailija
8/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksu hiuslaatu, ja myös aika lasimainen, ensimmäisiä permiksiä kun laitatin teininä niin ne suoristui heti kun kampaamon ovesta astui ulos. Hiukset eivät pysy millään aineella mitenkään. Väri kyllä tarttuu.

Kun on paksut hiukset ei onneksi tarvi nille mitään tehdäkään, leikkautan vaan lyhyeksi ja värjään. pari kertaa viikossa shamppoopesu, ei hoitoainetta siinä se. 

Lasimainen hiuksen pinta on juuri sellainen, tiivis ja liukas, kuin lasi, yksi kampaaja sanoi että sellainen hius pitää "räjäyttää" auki ennenkuin siihen saa pysymään esim. permistä. Permanenttiainetta menee tähän päähän paljon enemmän kuin normaalisti.

Vierailija
9/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vakkarikampaaja sanoo että hiukseni ovat lasimaiset; hiukseni ovat paksut, hyväkuntoiset, liukkaat ja imevät utseensä paljon vettä pesun yhteydessä, eli ovat hitaat föönäta, ei kannata aloittaa ainakaan puoleen tuntiin pesun jälkeen.

Vierailija
10/12 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lasimaiset, hennot hiukset mutta pesun jälkeen kuivuvat hetkessä. Paksu eivät toki ole.

Vierailija
11/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasimainen hius: liukas, ja juurikin liukkaan pinnan vuoksi ne tuntuvat vaikeasti muotoiltavilta. Usein hento mutta silti kestävä. Pintakerros on kiinni ja kova. Hiuksista saattaa puuttua kosteutta ja ne voivat olla vastustuskykyiset käsittelyille.

Vierailija
12/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasimainen hius: liukas, ja juurikin liukkaan pinnan vuoksi ne tuntuvat vaikeasti muotoiltavilta. Usein hento mutta silti kestävä. Pintakerros on kiinni ja kova. Hiuksista saattaa puuttua kosteutta ja ne voivat olla vastustuskykyiset käsittelyille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi