Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri ei tykkää enää statuksistani FB:ssa

Vierailija
02.12.2013 |

Mitä tekisit:

Teillä on mammaporukan kanssa fb:ssa suljettu ryhmä. Osan porukasta tunnet hlökohtaisesti, osan kanssa teitä yhdistää vain se, että lapsenne ovat syntyneet samana vuonna.

Yksi hlö, jonka tunnet henkilökohtaisesti ja johon harrastuksissakin törmäät, olette kyläilleey lastenne kanssakin, on tähän asti painanut "like"ä lähes jokaiselle kuvallesi & statuksellesi.

Nyt hän on yhtäkkiä lopettanut, ei tykkää enää mistään.

Tavatessasi harrastuksessa tyyppi on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Ottaisitko asian puheeksi vai antaisitko olla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä tämän olevan totta. Mutta koko FB touhu saattaisi aivan hyvn olla pirullinen "hajoita ja hallitse" juoni. FB:han on ensimmäinen lajissaan ja sosiaalinen koe. Kun se aiheuttaa riippuvuutta, niin vallanpitäjät pystyy manipuloimaan ihmisiä itse FB:lla ja asenteilla FB:ia kohtaan.

Muistan itse ja takuulla moni muukin sen ajan, kun päivityksiä lähes automaattisesti liketettiin jollei niitä "disliketetty". Eli jos päivitys ei ollut huono tai omien ajatusten vastainen, niin siitä tykättiin. Mutta sitten tuli sarkastinen "tykkää, tykkää, tykkää.." kampanja jonka tarkoituksena oli herättää ihmiset ajattelemaan mitä tykkääävät ja heidän piti todella tykätä päivityksestä. Eli alettiin tykkäämään kriittisesti vain siitä mistä oikeasti tykätään. Seuraus oli se, että FB:sta enemmän tai vähemmän riippuvaiset ihmiset kokivat itsensä yksinäiseksi, ja ettei heistä pidetä. Se on jatkunut tähän päivään saakka, ja ihmiset ovat alkaneet kostoksi olemaan tykkäämättä.

Ajatelkaa itse, älkää luottako tai olko riippuvaisia FB:n kaltaisista aseiksikin kelpaavista asioista. Ottakaa takaisin elämä ennen FB:ia.

Vierailija
2/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kerran päivässä fb.ssä tekemässä velvollisuustykkäykset. En jaksa edes lukea päivityksiä. Rullaan etusivun alas ja panen tykkäykset. Jos jonkun päivitykset ei tuu etusivulle,niin jää tykkäämättä. Ei kiinnosta niin paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#firstfworldproblem

Vierailija
4/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi v*ttu kun olet lapsellinen akka! :D

Vierailija
5/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lapsellinen akka joka on huomannut saman. No, lopetin itekkin tykkäämästä sen päivityksistä. Nyt sitten yhtäkkiä tää kommentoikin mun päivityksiä :o

Vierailija
6/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet pärjännyt ennen Facebookia?

Vierailija
7/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:52"]Minä käyn kerran päivässä fb.ssä tekemässä velvollisuustykkäykset. En jaksa edes lukea päivityksiä. Rullaan etusivun alas ja panen tykkäykset. Jos jonkun päivitykset ei tuu etusivulle,niin jää tykkäämättä. Ei kiinnosta niin paljoa.
[/quote]
Kun jaksaiskin rullata... Etusivu täynnä sivuja mistä muut on tykkäilly. Mitään oikeita päivityksiä ei kunnolla edes löydy näitten seasta!

Vierailija
8/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vähentänyt facebookin käyttöä? Tai sitten joku toinen hänen kavereistaan on ärsyyntynyt liikaan liketykseen tai kommentointiin, huomauttanut hänelle siitä ja nyt hän on vähentänyt sitä muidenkin kaverien kohdalla.

Vierailija
9/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vähentänyt facebookin käyttöä? Tai sitten joku toinen hänen kavereistaan on ärsyyntynyt liikaan liketykseen tai kommentointiin, huomauttanut hänelle siitä ja nyt hän on vähentänyt sitä muidenkin kaverien kohdalla.

Vierailija
10/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti aikuinen ihminen? Hanki nyt äkkiä jotain muuta sisältöä elämääsi, ettei tarvitse kytätä kenenkään tykkäämisiä facessa!

Vierailija
11/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vähentänyt. Painaa like -nappia muille koko ajan, vain minut jättää ulkopuolelle. Minusta tämä on kiusaamista. Sitä en kuitenkaan aio ääneen hänelle sanoa. Mietin vain, kannattaako edes kysyä, miksi hän ei enää tykkää päivityksistäni. Lapsemmekin ovat luokkakavereita, olemme tulleet hyvin juttuun. Mielestäni en ole loukannut enkä kirjoittanut/sanonut mitään sopimatonta.

Mutta kannattaako "kissan pöydälle nostaminen", vai tuleeko siitä vain suurempi soppa kuin on tarkoitus...?

Ap

Vierailija
12/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala. Hanki elämä.

Vierailija
13/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varman vaan tylsiä päivityksiä!

Vierailija
14/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ilmeisesti hyvin, jos tämä on suurin ongelmasi. :) Onnea..

Vierailija
15/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän täytyy olla provo! :D Kiusaamista kun ei tykkää enää!!

Vierailija
16/19 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sinä? Tykkäätkö hänen kuvistaan ja jutuistaan? Monet on tosi tarkkoja vastavuoroisuusperiaatteesta fb:ssä. Itse en jaksa niitä hiekkisleikkejä enää, kun haluan ihan aikuismaisen elämän. Mutta muistan nuo ajat kyllä.

Vierailija
17/19 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin käyttö kannattaa lopettaa, jos siitä ottaa tollasia paineita.

Vierailija
19/19 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä näe päivityksiäsi enää. Itseltäni yhden kaverin päivitykset hävisivät etusivulta, jokin asetusjuttu. Kerran yksi kaveri oli vahingossa blokannut minut, ollaan niin hyviä ystäviä että pystyin kysymään asiasta. Ei itse edes tiennyt sitä tehneensä