Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus ja siitä piittaamattomuus

Vierailija
26.09.2020 |

Mikä on niin hankalaa siinä, että ostaisi omaan käyttöönsä joko pestävän tai sitten niitä halvimpia kertakäyttöisiä maskeja? Vähävaraisille on jo jaettu ilmaiseksikin. Sitten käyttäisi sitä niissä tilanteissa, missä nyt on suositeltu? Me ollaan kaikki tässä samassa veneessä, jos ei itse pelkää koronaa niin voisiko hiukan ajatella niitä muita kanssaihmisiä, joille tauti voi olla kohtalokas? Käyttämällä maskia ehkäisemme myös muita hengitystieinfektioita tarttumasta, sitä kautta vähennämme testaamistarvetta, ja säästämme meidän yhteisiä varoja. Koronatestaaminen on kuulkaa suhteellisen kallista puuhaa, ja verovaroinhan sitä pyöritetään.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpöä koko maski. Tässä on 8kk elelty koronan kanssa ja olen kaikki koronalinkous paikat kolunnut ilman maskia. Viikottain useat kerrat käyn pahimmissa paikoissa mistä koronan voisi saada vaan ei tämä niin hurja tautia vaan tartu ei niinku ei mitkään muutkaan taudit kun pesee käsiänsä eikä lääpi jokaista oven kahvaa jne.mitä näkee maskiturpien tekevän.

Vierailija
82/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaski ei suojaa koronavirukselta, lähinnä vain lisää käyttäjän turvallisuuden tunnetta (syyttä). Niitä terveydenhuollon ammattilaisten kertakäyttömaskejakin 90 % ihmisistä käyttää väärin. Maski ei ole kunnolla nenän ja suun päällä, sitä asetellaan ja näperöidään jatkuvasti, käytetään samaa maskia liian pitkään, ei muisteta desinfioida käsiä maskin riisumisen jälkeen... Väärin käytettynä maskista on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.

Sekö estää sinua käyttämästä maskia, jos muut käyttää maskia väärin? Kuvailit maskien käytön virheet hyvin, joten osaat käyttää maskia itse oikein. Voit näyttää muille omalta osaltasi mallia, kuinka maskia käytetään oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpöä koko maski. Tässä on 8kk elelty koronan kanssa ja olen kaikki koronalinkous paikat kolunnut ilman maskia. Viikottain useat kerrat käyn pahimmissa paikoissa mistä koronan voisi saada vaan ei tämä niin hurja tautia vaan tartu ei niinku ei mitkään muutkaan taudit kun pesee käsiänsä eikä lääpi jokaista oven kahvaa jne.mitä näkee maskiturpien tekevän.

Mahdollisesti olet siis sairastanut sen oireettomana ja samalla levittänyt muihin. Kiva tyyppi.

Vierailija
84/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaski ei suojaa koronavirukselta, lähinnä vain lisää käyttäjän turvallisuuden tunnetta (syyttä). Niitä terveydenhuollon ammattilaisten kertakäyttömaskejakin 90 % ihmisistä käyttää väärin. Maski ei ole kunnolla nenän ja suun päällä, sitä asetellaan ja näperöidään jatkuvasti, käytetään samaa maskia liian pitkään, ei muisteta desinfioida käsiä maskin riisumisen jälkeen... Väärin käytettynä maskista on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ei nenä-suu-suojakaan, jotka esim. eilisessä haastattelussa olivat HUS-lääkäreiden kasvoilla, suojaa virukselta. En kuitenkaan levitä itse tietämättäni virusta muihin, kun käytän kangasmaskia. Kangasmaskeja on erilaisia, toiset on parempia kuin toiset.

https://yle.fi/uutiset/3-11350430

Vierailija
85/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on pelkkä suositus, joka jättää jokaiselle oikeuden valita vapaasti käyttääkö maskia vai ei. Minä en käytä, eikä mulla ole tarvetta perustella valintaani kenellekään.

Vierailija
86/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ja minä minä minä.

Vierailija
87/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en edes puhu julkisissa kulkuvälineissä, saati yski tai aivastele. Minulla ei ole allergioita tai astmaa mitkä aiheuttaisivat mitään köhimistä tai rykimistä. Jos köhityttää tai aivastuttaa tajuan olevani kipeä ja jään kotiin. Kertoisiko joku miten se korona hyppää minusta jos en päästä mitään eritettä ulos? Tulee ihon läpi? 

Hengität ja suustasi tulee silloin ulos ilmaa ja virusta, jos sitä sinussa on. Ei toki yhtä voimalla kuin yskiessä mutta tulee kuitenkin.

Sivistynyt ihminen ei kulje haavi auki vaan osaa hengittääkin suu kiinni.

Vierailija
88/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti olet siis sairastanut sen oireettomana ja samalla levittänyt muihin. Kiva tyyppi.

No onpa kamala tauti, kun ei edes huomaa sairastaneensa.

Vierailija
89/91 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en edes puhu julkisissa kulkuvälineissä, saati yski tai aivastele. Minulla ei ole allergioita tai astmaa mitkä aiheuttaisivat mitään köhimistä tai rykimistä. Jos köhityttää tai aivastuttaa tajuan olevani kipeä ja jään kotiin. Kertoisiko joku miten se korona hyppää minusta jos en päästä mitään eritettä ulos? Tulee ihon läpi? 

Hengität ja suustasi tulee silloin ulos ilmaa ja virusta, jos sitä sinussa on. Ei toki yhtä voimalla kuin yskiessä mutta tulee kuitenkin.

Sivistynyt ihminen ei kulje haavi auki vaan osaa hengittääkin suu kiinni.

Jos suu on kiinni, niin ilma kulkee nenän kautta. Sama lopputulos.

Vierailija
90/91 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni kuvittelee, että kaikki jotka ei käytä maskia viittaa kintaalla suosituksille? Ymmärrän kyllä maskien merkityksen, vaikken itse käytäkään niitä vapaa-ajallani.

Meillä on töissä maskipakko, joten joudun muutenkin hengittämään kemikaaleilta haisevan, hiostavan, epämukavan ja silmälasieni linssejä huurustavan maskin läpi n. 35 tuntia viikossa. Heti maskipakon tultua rupesin kärsimään väsymyksestä, ja epäilen syyksi maskeja, koska ne heikentää hapensaantia. Muutenkin työpäivän jälkeen tuntuu aina ihanalta ottaa maski pois ja hengittää sisäänsä raikasta ulkoilmaa. Työmatkani bussissa kestää melkein tunnin suuntaansa, enkä yksinkertaisesti ole valmis kärsimään niin paljon maskien takia, kun todennäköisyys sille että levittäisin koronaa on häviävän pieni.

Vierailija
91/91 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin on niin vaikea tajuta, mitä suositus tarkoittaa? Se tarkoittaa että maskin käyttö on hyvä juttu, mutta jokainen saa valita miten toimii. Ja minä olen valinnut olla ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme