Maskisuositus ja siitä piittaamattomuus
Mikä on niin hankalaa siinä, että ostaisi omaan käyttöönsä joko pestävän tai sitten niitä halvimpia kertakäyttöisiä maskeja? Vähävaraisille on jo jaettu ilmaiseksikin. Sitten käyttäisi sitä niissä tilanteissa, missä nyt on suositeltu? Me ollaan kaikki tässä samassa veneessä, jos ei itse pelkää koronaa niin voisiko hiukan ajatella niitä muita kanssaihmisiä, joille tauti voi olla kohtalokas? Käyttämällä maskia ehkäisemme myös muita hengitystieinfektioita tarttumasta, sitä kautta vähennämme testaamistarvetta, ja säästämme meidän yhteisiä varoja. Koronatestaaminen on kuulkaa suhteellisen kallista puuhaa, ja verovaroinhan sitä pyöritetään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Astmaatikoille ym. keuhkosairaille ei suositella maskin käyttöä.
Olen astmaatikko , mutta on itsestään selvyys,käyttää maskia .Se on lyhyt aika , jolloin sitä tarvitaan.Vanhustentalossa vieraillessa , on maski ihan pakollinen , lisäksi käytän hanskoja.Välitän muistakin , kun vain itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis v*ttu nää trumpilaiset denialistit on sekaisin. Salaliitto siellä, salaliitto täällä, Bolsonaro, Palin ja Trump ovat ainoita jotka tietävät totuuden ja heitä palvotaan. Elämänkoululaiset pellet! Tiede ei tiedä, mitään, denialistit ex-tarkkisluokkalaiset, amiksen kesken jättäneet ja Trump tietävät kaiken.
Trump on aloittanut lasten pelastamisen tunneleista.
Siellä on harjoitettu ....filiaa ym.
Joo. Trump on aikamme suurin sankari. Urheasti ja mitään pelkäämättä, hän käy taistoon ilmaston muutoksen puolesta ja köyhemmän kansan osan oikeudesta kuolla tauteihinsa. Ystävänsä Epsteinin kanssa vain katseli pikkutyttöjä, ei toki koskenut, ei. Kaikki nyt palvomaan Trumpia ja otetaan korona vastaan riemuiten Herramme suuren Oranssin edestä.
En voi käyttää. Mikä siinä on niin vaikes ihmisten ymmärtää että jatkuvasti tätä samaa pitää uudelleen ihmetellä?
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää. Mikä siinä on niin vaikes ihmisten ymmärtää että jatkuvasti tätä samaa pitää uudelleen ihmetellä?
Oho, sinustako täällä onkin keskusteltu?
Niin kauan kun maskeja ei jaeta kaikille ilmaiseksi, niin en käytä. Ei kiinnosta käyttää vähiä rahoja maskeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että suurin osa ihmisistä ei usko koronaan sellaisena kuin mitä media sen kertoo olevan. Olen oikeastaan aika positiivisesti yllättynyt että ihmiset kyseenalaistavat asioita.
Mikä ilmiö tämä on, että juuri korona kyseenalaistetaan? Harvan olen kuullut sanovan, ettei influenssaa, diabetestä tsi paksusuolen syöpää ole olemassa. Media raportoi, mitä tiede kertoo, mutta jotkut luulevat mututuntumalla tietävänsä tieteellistä tutkimusta paremmin, että korona on flunssa tai sitä ei ole olemassa. Sanotteko te lääkärille, jos teillä todetaan diabetes, että "mediahömpötystä, en lähde mukaan tollaseen, enkä mitään lääkitystä aloita"?
Olen tämän koko hemmetin korona -vouhotuksen alusta lähtien elänyt omaehtoisessa karanteenissa. Suorittanut vain pakolliset kotoa poistumiset, noudattanut turvavälejä, ollut yskimättä, ja pärskimättä muiden ihmisten lähettyvillä yms. Saa luvan riittää. Maskiin en enää alennu.
Nyt on niiden vuoro, jotka ovat kaikesta huolimatta juosseet bileissä, ja ulkomaan matkoilla erinäisissä viruslingoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta korona, ei ole koskaan kiinnostanut eikä tule kiinnostamaankaan. En myöskään laita vähiä rahojani mihinkään maskeihin.
Kyllä sitten alkaa viimeistään kiinnostaa kun itse joudut sairaalan hengityskoneeseen koronan takia.
Joillain on hysteria taas vauhdissa :)
Kertikset on liian kalliita, enkä todellakaan rupea pyykkäämään ja kuivattelemaan mitään kangasrättejä joka päivä. Kangasrätit on muutenkin aika turhia, koska ne päästää niin ison osan partikkeleista läpi.
Työntäkää nyt jo ne maskit perseisiinne, koronahullut!
Maskin käyttö mm. happamoittaa kehoa ja altistaa sairauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että suurin osa ihmisistä ei usko koronaan sellaisena kuin mitä media sen kertoo olevan. Olen oikeastaan aika positiivisesti yllättynyt että ihmiset kyseenalaistavat asioita.
Mikä ilmiö tämä on, että juuri korona kyseenalaistetaan? Harvan olen kuullut sanovan, ettei influenssaa, diabetestä tsi paksusuolen syöpää ole olemassa. Media raportoi, mitä tiede kertoo, mutta jotkut luulevat mututuntumalla tietävänsä tieteellistä tutkimusta paremmin, että korona on flunssa tai sitä ei ole olemassa. Sanotteko te lääkärille, jos teillä todetaan diabetes, että "mediahömpötystä, en lähde mukaan tollaseen, enkä mitään lääkitystä aloita"?
Tunnen muuten tällaisen diabeetikon. Hoitamaton diabetes johti jalan amputaatioon ja kuolikin siitä sitten aika pian. Tällaiset tapaukset ovat haitallisia vain itselleen, tartuntatauteihin liittyvä disinformaatio onkin eri juttu.
Ja aiheeseen, maskia olen käyttänyt sillä tavalla kuin tämä uusi suositus määrittelee jo elokuun alusta saakka. Ei ole kukaan ihmetellyt. Kuinka huono itsetunto pitää aikuisella olla, jos tällaisia täytyy edes miettiä. Samat eivät varmaan kehtaa käyttää pipoja ja silmälasejakaan, koska ne eivät olleet cool 80-luvulla.
Kuulun kolmeen eri riskiryhmään ja kuljen päivittäin julkisilla Helsingissä: En käytä maskia.
Maskit ei suojaa viruksilta, se lukee aivan niiden pakkausselosteessa :)
Ymmärrättekö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpään kuolee 7000 Suomalaista vuosittain. Montako koronaan on kuollut?
Olettekos miettinyt miksi tänä päivänä kovin moni asia on vain suositus. Kummallinen suhtautuminen on näihin suosituksiin, ihan kuin se olisi joku pakko.
Miksi jalankulkioiden liikkumisesta pimeällä ilman heistainta, jonka laki vaatii, ei pidetä samaa meteliä. Ihmettelen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertikset on liian kalliita, enkä todellakaan rupea pyykkäämään ja kuivattelemaan mitään kangasrättejä joka päivä. Kangasrätit on muutenkin aika turhia, koska ne päästää niin ison osan partikkeleista läpi.
Kangasmaskeja on erilaisia, joissakin on erilaisia polyesteri- tai non-wowen -kerroksia, jotka kyllä pidättelevät suurimman osan partikkeleista, vaikka niillä ei 3-tason suojaukseen päästäkään. Kyllä se tyhjää parempi on, jos ei turvavälejä voi pitää. Lääketieteessä jo 50% teho on parempi kuin ei mikään.
Taskullisiin malleihin saa myös erilaisia suodattimia, kuten aktiivihiilisuodattimen. En ole kokenut keittämistä hankalaksi, 5 minsaa ja maskit on puhtaat.
Tänään Jyväskylässä noin puolella kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä näytti olevan maski.
Vierailija kirjoitti:
EN käytä maksan koska korona ei ole vaarallinen sairaus. Lisäksi en yski, aivasta tai puhu kenellekään esim kaupassa.
Viruksen leviämiseen voi huonolla tuurilla riittää ihan hengittäminen ja toiselle ihmiselle tauti voi olla vaarallinen. Mistä voit tietää ettei tauti ole vaarallinen myös sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Maskit ei suojaa viruksilta, se lukee aivan niiden pakkausselosteessa :)
Ymmärrättekö?
Maski estää sinun pärskeitäsi lentelemästä muiden ihmisten limakalvoille. Ymmärrätkö?
Jyväskylässä ei paljon maskeja näy vaikka on pahinta aluetta. Miehen kanssa käytetään maskeja ja kyllä osa on tuijottanut pitkään. Siinäpähän tuijottavat.