Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodissa hoitsun oma/sukulaisen tms. lapsi???

Vierailija
02.12.2013 |

Pienissä kunnissa kai mahdollista ja saako johtaja tms. edes tietää onko ryhmässä vaikka siskon tms. lapsi.

Tuli meinaan tunne että näin taitaa olla kun yksi vetäisi kunnolla herneet nenuun kun annoin palautetta eräästä ilkiömukulasta.

Mistä MÄ saisin tietää onko jotain henk.koht.sidettä? Nyt tylyttää mun lasta ihan syyttä...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sallittua pitää samassa päiväkodissa omaa tai sukulaisen lasta. Jokainen kunta päättää itse miten siinä kunnassa toimitaan. Meillä päiväkodit saa päättää itse toimintatapansa tämän asian suhteen.

Järkevä aikuinen ei hauku kenenkään lasta vaan antaa rakentavalla tavalla palautetta.

Vierailija
2/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin haukkuneeni, annoin palautetta kun kiusasi mun lasta, mutta ilmeisesti ei saa puolustaa lastaan...ja miksi hoitaja (ammatti-ihminen)? alkaa sen jälkeen antamaan kokoajan mulle moitteita mun lapsesta. Kaikki onkin yhtäkkiä väärinpäin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua se sulle kuuluu kenen lapsi on kyseessä? Ihan samalla tavalla asiat hoituu oli lapsi kennen tahansa.

Vierailija
4/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan päiväkodissa oli yhden työntekijän lapsi. Ei siinä mitään, kaikki hoitui mallikkaasti vaikka mukaan tuli kiusaaminen (tuo toinen poika oli kiusannut omaani). Hoidettiin ihan normaalilla tavalla eikä kukaan vetänyt hernepeltoa nekkuunsa.

Vierailija
5/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:14"]

Mitä vattua se sulle kuuluu kenen lapsi on kyseessä? Ihan samalla tavalla asiat hoituu oli lapsi kennen tahansa.

Oho, taidat olla tämä "hoitsu"...vai etkö tajua lukemaasi. Jos ammatti-ihminen alkaa tylyttämään syyttä jos mainitsee kiusaamisesta, niin ei hyvää päivää.

[/quote]

Vierailija
6/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukemisen ymmärtämisessä kenties vikaa. Ei hyvä heilu jos tuollaista menoa tapahtuu mitä kerrotaan.

[/quote]

Vierailija
7/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ei missään voi tapahtua muutoin? jos ei teilläkään.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:1

Pojan päiväkodissa oli yhden työntekijän lapsi. Ei siinä mitään, kaikki hoitui mallikkaasti vaikka mukaan tuli kiusaaminen (tuo toinen poika oli kiusannut omaani). Hoidettiin ihan normaalilla tavalla eikä kukaan vetänyt hernepeltoa nekkuunsa.

[/quote]

Vierailija
8/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin haukkuneeni, annoin palautetta kun kiusasi mun lasta, mutta ilmeisesti ei saa puolustaa lastaan...ja miksi hoitaja (ammatti-ihminen)? alkaa sen jälkeen antamaan kokoajan mulle moitteita mun lapsesta. Kaikki onkin yhtäkkiä väärinpäin...

[/quote]

Jos käytit palautteessasi samanlaista kieltä (ilkiömukula) kun aloituksessa, niin ei se ollut ehkä kovin rakentavaa palautetta.

Vierailija
9/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsen päiväkodissa on hoitajan kaksi lasta, eivät tosin äitinsä ryhmässä. En näe tässä mitään ongelmaa. Kerran olen kuullut tämän hoitajan sanoneen lapselleen, että "äiti on nyt töissä", kun lapsi tuli roikkumaan hänessä pihalla. Ei ollut lapsi moksiskaan.

Vierailija
10/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan lapsen ryhmässä oli päiväkodin johtajan siskon lapsi. Kyseessä oli erityislapsi, joka aiheutti välillä ongelmia. Kerran halusin jutella ongelmista mitä meillä lapsella oli kyseisen pojan kanssa, niin ryhmän erityislastentarhanopettaja (joka siis oli se vastuuopettaja) kutsui päiväkodin johtajan paikalle juttelemaan asiasta. Tuli kyllä olo että ei mennyt ihan oikein.

Lisäksi jotenkin muistui mieleen myös päättäjäisjuhlien näytelmä, jossa kyseinen lapsi oli pääosassa ja muut esittivät puita ja eläimiä. Näytelmä oli johtajan kirjoittama ja ylpeät vanhemmat kuvasivat koko näytelmän. Lisäksi lapsen esiintyminen vaati sen että päiväkodin henkilökunta luki vuorosanat ja hetkittäin pojalta hitusen karkasi esiintyminen toisenlaisiin juttuihin. Tosin suon tuolle pojalle sen hetkensä, mutta koska samassa ryhmässä oli muitakin erityislapsia, niin olisin suonut heillekin samanlaisen "tähtihetken".

Kyseessä olivat pienet asiat, mutta kyllä niistä huomasi, että ei se sukulaisen lapsi ollut ihan sama kuin kenen tahansa muun lapsi. Minua kyllä helpotti se että kaveri oli kertonut tuosta sukulaisuussuhteesta, erityisesti kun kävin keskustelemassa kaverin käytöksestä, niin osasin asettaa sananari erityisen varovasti ja kauniisti, kun henkilö kenen kanssa juttelin oli pojan täti.

Vierailija
11/11 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on oikeesti ihan peestä jos on joku sukulaismukelo tai oma. Totta hiivatissa siin mennään tunteilla kun taas täysin vieraan kans ei.

Ja jos hoitaja/ope ottaa nokkiinsa ja alkaa týlyttääs tai muuten epäasiallista käytöstä, valitetaan ykskaks joka asiasta tai jopa keksitään juttuja kenties että saadaan sen "valittajan" mukelo huonoon valoon, niiiiiiiin.

Ihmisiä ja valitettavasti "akkoja" nekin on ja annas olla että eihän se oma/tuttu syypää voi olla.

Pitäs tietää jos on läheisiä kytköksiä että tosiaan osais valita sanansa ERITTÄIN ruusuisiksi. Persettä se on nuoltava tai jos sanot asiat suoraan, kyllä kiusaaja on ilkeä, itseasiassa jos siihen ei puututa heti, se on aikoinaan koulukiusaaja, työpaikkakiusaaja jne. Tätäkö te osa haluatte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme