Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvikoneiden käyttäjille kysymyksiä

Vierailija
02.12.2013 |

1. Montako kuppia kahvia päivässä kuluu?

2. Juotteko yksin vai onko samassa taloudessa muitakin kahvikonekahvin juojia?

3. Juotteko erikoiskahveja vai enimmäkseen tavallista?

4. Onko teillä normaali kahvinkeitin kahvikoneen lisäksi?

5. Miten paljon kalliimmaksi tulee juoda 2-4 kupillista kahvikonekahvia päivässä verrattuna kahvinkeittimeen?

Mietin, kannattaisko tuollainen hankkia kotiin vai tuleeko paljon edullisemmaksi huitaista erikoiskahvi silloin tällöin kahvilassa ja tyytyä muuten tavalliseen kahvinkeitinkahviin. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske oman kulutuksesi mukaan, älä muiden. Tonnilla saat jo aikamoisen kahvikoneen. Jos erikoiskahvi maksaa sen 5 euroa kahvilassa ja juot sellaisen joka kolmas päivä, pelkkä kone maksaa itsensä takaisin kahdessa vuodessa. Pavut, maidot ja sokerit maun mukaan päälle. Kysehän on ihan siitä, mitä arvostaa ja mihin on varaa. 

Vierailija
22/27 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liputan kahvikoneen puolesta! Itse käyn usein kahviloissa ja teen esim latteja makusiirapeilla jne. Kahvia kuluu vaihtelevasti. Mies juo kahvia harvoin, minä taas keitän välillä ns normi kahvia. 

Keskimäärin viikossa tulee kahvikonetta käytettyä n 5-7 kertaa ja koen että on maksanut itsensä takaisin.

Kahvikoneella saa myös teeveden keitettyä ja lapsi pitää kaakaosta jota laitteella voi väsätä:). 

Jos tuo laite nyt maksoi sen about 40e (oli alessa ja riittää mun tarpeisiin..)

ja 10kuppia kahvia/lattea/jne maksaa sen n 6e olisi sillä rahalla juonut kahvilassa laten n 9-10kertaa.

On myös äärimmäisen kätevä ja nopea kiireisinä aamuina kun tarvitsee vain yhden kupin kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pavut jauhava krups kahvikone

Meillä kuluu arkisin yleensä 3-4 kuppia päivässä, viikonloppuisin tuplasti enemmän

Kaksi kahvinjuojaa taloudessa mutta vain minä juon arkisin, mies juo töissä kahvinsa. Viikonloppuisin kotona.

Emme juo erikoiskahveja yleensä koskaan. Espressopapuja kyllä käytetään jos se lasketaan.

On normaalikeitin mutta eipä sille paljon käyttöä ole..

Kahvipapujen kilohinta on n. 20 e, siis peruspapujen. Halvemmallakin saa mutta ei niin hyviä. Oisko perus suodatinkahvin kilohinta reilun kympin? No kuitenkin, kahvi on mun nautinto.. En juo alkoholia ja tupakoinnin olen lopettanut. Joihinkin nautintoihin elämässä pitää panostaa.

Vierailija
24/27 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, meillä kävi niin, että heivasimme juuri espressokeittimen tarpeettomana viemästä tilaa keittiöstä. Miehellä on ollut monta vuotta unelmissa ostaa Juran kahvikone, mutta juuri nyt taitaa olla muitakin rahareikiä. Silti vastauksia kysymyksiin:

Nykyisellään 2-3 kuppia, mutta olen rajoittanut kahvinjuontia huimasti raskauden ja lapsen saannin jälkeen. Ennen saattoi mennä 5-6 kuppia päivässä

Mies juo yleensä aamukahvit töissä, illalla ehkä kupin tai kaksi kotona. Viime aikoina on juotu enemmän teetä.

Viikonloppuaamuisin teemme aamulla cappuccinot. Töissä käydessä tapanani oli hakea viikonlopuksi jotain erikoisemmista pavuista paikanpäällä jauhettua kahvia erikoisliikkeestä, joka oli lähellä työpaikkaa. Nyt en jaksa vaivautua käymään liikkeessä erikseen, sen verran vaivalloinen matka kotoa. 

On. Käytän myös suodatinkeitintä (Mocamaster) enemmän, koska itse juon arkiaamuisin ranskanpaahdosta tehtyä maitokahvia. Ja espressopaahtoisista pavuistakin tehdään nykyään kahvit mutteripannulla (Bialetti). Itselläni oli ainoa kahvinkeitin opiskeluaikana, olen aina pitänyt mutteripannukahvista enemmän kuin baariespressosta. Viikonloppuaamuisin juomiemme cappuccinojen maidot vaahdotetaan käsikäyttöisellä kojeella. 

5. Miten paljon kalliimmaksi tulee juoda 2-4 kupillista kahvikonekahvia päivässä verrattuna kahvinkeittimeen?

No varmasti tosiaan riippuu paljon käytetystä kahvilaadusta, kuten 24 totesi,  ja myös kahvin maailmanmarkkinahinnoista.  Vuodenvaihteessa kaikki kahvi oli todella kallista sadon epäonnistuttua monessa maassa. Tällä hetkellä ollaan näköjään taas järkevissä hinnoissa, esim. ostamani ranskanpaahdon kilohinta on tippunut kaksi euroa sitten alkuvuoden. Valmiiksi jauhetussa espressossa (Lavazza, Segafredo) kilohinnaksi näyttäisi tulevan suunnilleen juuri se sama 20 euroa kuin peruskahvipavuissa.  Presidenttiä myytiin eilen lähikaupassa ilman varsinaista tarjousta jo hintaan 3,65 e / 500 g, joten kilohinnaksi tulee 7,30 euroa. 

Vierailija
25/27 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 15:57"]

1-3

Minä ja mies.

Espressoa ja lattea, joskus cappuccinoa. Usein myös ihan mustana miedompaa espressoa, "tavallista" kahvia.

Ei.

En tiedä, varmaan aika paljon. Kone oli noin 1000e, pavut maksaa noin 7-10e/viikko, + muutamia kertoja vuodessa suodattimen vaihdot ja kalkinpoistoaineet.

Mietin, kannattaisko tuollainen hankkia kotiin vai tuleeko paljon edullisemmaksi huitaista erikoiskahvi silloin tällöin kahvilassa ja tyytyä muuten tavalliseen kahvinkeitinkahviin. 

[/quote]

Hyvän aamukahvin valmistus käy tosi nopeasti, maksan siitä mielelläni. Pari napinpainallusta ja kahvi on valmis. Ei tarvi mittailla ja ootella ja pestä pannuja ja heittää suodatinpusseja roskikseen.

Vierailija
26/27 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan lähteä nukkumaan, kun luin otsikon "Kaivinkoneiden käyttäjille kysymyksiä"

Vierailija
27/27 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pohdittiin pitkään, onko kahvikone hankinnan arvoinen, ja täytyy sanoa, että kyllä kannatti! Juomme noin 34 kupillista päivässä, ja etenkin erikoiskahveista tulee arkeen pieni luksushetki. Kun valitsimme kahvikonetta, huomasin, että eri malleissa on paljon eroja sekä ominaisuuksien että hintojen suhteen. Esimerkiksi automaattiset espressokoneet ovat käteviä, mutta kapselikoneet ovat yleensä edullisempia aluksi. Jos harkitset hankintaa, suosittelen etsimään netistä suositteluja, esimerkiksi täältä: https://minasydankoti.fi/paras-kahvikone-kotikayttoon-vertailu/. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi