" Meillä poika saanut jo 2vkon ikäisestä maissivelliä maitoon laimennettuna..
ja 3,5vkosesta asti saanut luumusosetta muutaman lusikallisen päivässä. Tyytyväinen on poika ollut ja nukkunut hyvin :)"
Kommentit (13)
heti synnytyslaitokselta kotiin päästyään. Kaikilla kolmella pahoja suolisto- ja vatsaongelmia.
keskoset ainakin tarvitsevat proteiinia kasvamiseen,ja mitään suolisto-ongelmia ei ainakaan vielä ole. lapset nyt 8v
miksi täysaikasen suolisto ei kestäisi jos keskosenkin kestää??
Ja vähän yleistietoa sulle,neonatalogi on lastenlääkäri joka on erikoistunut vastasyntyneiden hoitoon!
t.15 joka painuu nukkumaan,neonatalogia tarkoitin=)
Vierailija:
miksi täysaikasen suolisto ei kestäisi jos keskosenkin kestää??
n ja kehityksen turvaamiseksi. Vai miksi sinä luulet, että keskosilla ja täysaikaisena syntyneillä vauvoilla on eri suositukset kiinteiden aloittamiseksi? Huviksi?
OIskohan mitenkään mahdollista että ne suolivaivat johtuis jostain muusta kuin vauvana saadusta maissivellistä (esim. geenit, vanha ikä, 50 vuotta makkaraa ja voita...)
No, nyt oon yhtä tyhmä kun muutkin kun aloin tästä inttämään - ja vielä keskellä kauneusunia!
kuin täysaikaisen... omani syntyi viikolla 27 ja kiinteitä alettiin antamaan sitten, kun lasketusta ajasta oli kulunut 4 viikkoa. Ja mulla on kaks täysaikaista lasta ja ne on itkenyt koliikkia kumpikin pari kuukautta ja tää keskonen ei itkenyt yhtään päivää kun tuli kotiin parikiloisena kuukautta ennen laskettua aikaa.....
Lienee siis kaikki yksilöllistä ja toisille se vaan on ihan paikallaan antaa kiinteitä aijemmin, jos elimistö kestää...?
4 vk laketusta ajata = 4 kk. Poika syntyi vk 27. Mulla edelliset syntyneet rv 39 ja rv 35 ja kummallakin oli " koliikki-itkua" pari-kolme- kuukautta. Mutta tällä keskosvauvalla joka syntyi rv 27+1 ja kotiutui parikiloisena ei yhtään... Joten kaikki on varmaan yksilöllistä!
Ai mikä se semmonen suolisyöpä on? Siis voiks olla jotain haittaa jos vähän lurautta kolaa vauvalle ku kyl kakskuinenkin tarvii jotai hyvää !
Ku ne neovolas sano niin ( tai ainaski mä kuulin nii .... )
Sama oli meillä, antoivat vaan sairaalassa sitä maissivelliä siltänään yötä vasten 6 viikkoisena. Ihan lastenlääkärin määräyksestä.
Sehän on vain urbaanilegendaa että lapsen suolisto sekä moni muu bakteerikanta ei ole kehittynyt tuohon ikään asti ja VOI aiheuttaa lapselle myöhemmässä iässä mittaia suolisto/naha ongelmia.. ÄÄLIÖT!
Sit ihmetellään miksi vanhalla kansalla on niin paljon paskavaivoja, peräpukamia ja jatkuvaa mahakipua kun KYLLÄ MEILLÄKIN LAPSET VOI HYVIN KUN ANNETTIIN JO VIIKON IKÄISELLE VÄHÄN PERUNAA JOTTA KASVAA ISOKSI JA VAHVAKSI!..'
TYPERÄT!
...Niin antaa vaan maistella jo. Kuulema jo " vanhalla rutiinilla" menee pojan hoito. Joten etköhän säkin jo ala uskaltaa antaa prinsessan maistella, jos siltä tuntuu - eihän sitä tarvii neuvolassa sanoa, sanoo vaan että juu juu pelkällä maitolinjalla"