Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen käynnistys ilman lääkkeitä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on hyvä kokemus ballongista. Se asennettiin päivällä klo 13 ja synnytys lähti käyntiin klo 22 ja poika syntyi seuraavana aamuna klo 10. Naapurisängyssä olleen äidin synnytys käynnistettiin lääkkeillä ja synnytys käynnistyi vasta neljän päivän kuluttua.

Vierailija
2/9 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ballongista vuorokaudeksi tiheät mutta täysin mitään tekemättömät lievät supistukset sekä kohtutulehduksen. Mutta toki kaikki mitä kehitetään lääkkeellisen käynnistyksen vaihtoehdoksi on ehdottomasti hyvä asia! Itsellä prostaglandiinikäynnistys oli järkyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tulee samalla kosketeltua Grafenberg-pointia eli G-pistettäkin, joka stimuloi oksitosiinieksreetiota eli -eritystä.

Entäpä hätäsynnytykset talven pakkasissa, mikäli on vaikkapa tultut raskaaksi tuntemattoman mieshenkilön spermasta yhdynnässä vappukarkeloissa, jolloin synnytysajankohta olisikin

helmikuun alussa tms. Tätä varten olen koettamassa päästä kokeilemaan hypopussukka-makuupussilämmikepussukkaa tai sentyyppistä muuta lämpöpussukkaa - ja ulkomajoitusta makuupusseissa olen tänäkin syksynä jo kokeillut laajalti. Ohessa tiedote asiasta, jonka olen lähettänyt kannustaakseni tekemään tieteellistä tutkimusta tästäkin aihepiiristä. Voisiko niitä olla kahdenkin hengenpussukoita, kuten  makuupussejakin, jotka mahdollistaisivat synnytyksen pakkasellakin riippuen rakenteesta. Esim. tavallisen sivu- tai päällisvetoketjullisen makuupussin vai saada pidettyä synnytyksessä kuivanakin pitämällä selinmakuulla vetoketjun alaspäin maaten esim. porontaljan päällä tai kyykky- tai istuma-asennossa - edelleen vetoketju jonkinverran auki - kääntäen kuitenkin makuupussin täysin väärinpäin (etu-takasuunnassa), jolloin hätäsynnyttäjän yläpää onkin makuusäkkinsä jalkopäädyssä. Tällöin jalat jäävät ulos makuusäkistä. 

----------------------- ------------------------- ------------------- -----------

Osallistuin v. 1999 kansainväliseen (osallistujia maailmanlaajuisesti) Kehitysmaiden yhdyskunta- eli kaupunkisuunnittelu- ja kestävä kehitysaiheiseen konferenssiin Norjan Trondheimissa sekä noin 8 vuotta sitten Kuopion Atlas-hotellissa pohjoismaiseen asunnottomuusaiheiseen Homelessness-konferenssiin (jälkimmäinen yhdessä järjestäjä Juhani Laurinkarin sekä psykiatri Ilkka Taipaleen kanssa) mm. koska itse opiskelen sekä arkkitehtuuria (TRE:n teknillinen yliopistokorkeakoulu) mukaanluettuna kaupunkisuunnittelu (,jolta alalta on kahden kuukauden kesätyöharjoittelukokemus JKL:n maalaiskunnalta) sekä sekä lääketiedettä (UEF/Kuopion yliopistokorkeakoulu). Kokeilen lähiaikoina - mikäli onnistun saamaan professori (emeritus) Osmo Hanniselta kokeiltavakseni HYPOPUSSUKKA-ulkomajoitusapuvälineen - ja, ellei tämä onnistu kokeilen rakentaa sentyyppisen makuusäkkiapuvälineen itse. Olen aiemmin ommellut mm. porontaljoja - jotk eivät tuolloin olleet aivan huippulaadukkaimpia - kokonaan pussilakanoiden sisään, jolloin ne pystyi pesemään vaivatta opiskelija-asuntolan kookkaammassa pesukoneessa hienopesussa. Ja tämäkin tarve väheni, kun asetti sen päälle vielä toisen pussilakanan (kuin kondoomiksi kiinniommellun päälle), jonka pystyi konepesemään erikseen.

Seksikulttuurin merkitystä paleltumien kuntouttajana tutkittakoon kotimaassamme
tehokkaammin - seksologiaa koulutettakoon joka yliopistokorkeakoulussa eikä pelkästään JKL:N AMK:ssa, jottei esim. Kinsey-instituutin tutkimustulokset jää unholaan. Nurmeksen Hunaja-Vakka Oy:n sinkkiterva on tehokas kuntoutusaine, mutta ilman myönteistä seksikulttuuria paleltumavaara/riski käsittääkseni nousee.

Ympärileikkauskeskustelussa kannattaa ottaa huomioon, että ympärileikattu esinahka ei ympäröi hatun tavoin peniksen kärkeä, mutta hygieenisyydeltään on eräretki- ja asunnottomuus- ym. retkeilyolosuhteissa korkeampitasoinen.
Usein erehdymme luulemaan, ettei esim. arabikulttuurista tai afrokulttuurista tule arktisten alueiden retkeilijöit, mutta jo ensimmäisenä Pohjoisnavan saavuttaneessa amerikkalaisen Robert Pearyn retkikunnassa oli maineikas koiravaljakkoajaja Matthew Henson/Hensen, joka oli mustanahkainen afrohenkilö Brooklynistä (josta aiemmin olen lukenut kai bluffilisäväitteitä, mutta autokorjaamonpitäjä - aiemmista väitteistäni huolimatta - hän ei tainnutkaan olla, sillä tuohon aikaan ei autojakaan tainnut olla juurikaan; lisäksi olen lukenut ja väittänyt itsekin hänen olleen akateemisenkin tutkinnon suorittanut, mutta tästäkään en enää ole varma; kuitenkin hänet mainitaan Robert Pearyn retkikunnan kantavana voimahenkilönä - koiravaljakkoajajana, jota Grönlannin inuitit kunnioittivat (eskimo-sanaa saakin nykykäsityksen mukaan käyttää Kanadan inuiteista, mutta en muista olivatko Robert Pearyn inuitiretkikumppanit
Grönlannista vaiko Kanadasta).

Klaus Silander

Vierailija
4/9 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan että ei toimi kaikilla... ballongin avulla saatiin kalvot puhki 42+2 mutta yhtään supistusta ei tullut reiluun tuntiin joten tipalla lähti.

Vierailija
5/9 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla taas ballonki toimi enemmän ku hyvin. ensisynnyttäjä+ raskausmyrkytys, päätettiin käynnistää rv 38+6. ballonki asetettiin torstaina n. klo 15 tuli vessa reissulla ulos n.17 ja kalvot puhkaistiin klo 18 ensimmäiset supistukset tuli 20.30 ja perjantaina vähän vaille 4  syntyi hurmaava pieni poika :)

Vierailija
6/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei käynnistystä tarvinnut. Yliaikainen raskaus, supistuksia oli jo ollut ja kivut yltyivät. Sairaalasta lähetettiin kotiin. Sanoivat, että vaimo on vaan "hysteerinen" ja "ei se vauva synny vielä pariin päivään". Noh, vaimo suuttui kusipäisille hoitajille ja kotiin tullessaan meni suoraan autotalliin tekemään lihaskuntotreenin. Vähän aikaa kun polki kuntopyörällä ja treenasi ylävartalon lihaksia levytangolla niin kyllä alkoi tapahtua. Supistukset yltyivät ja lapsivesi meni. Soitimme ambulanssin ihan tahallamme vaikka sairaala on 5 minuutin ajomatkan päässä ja omalla autollakin olisi ehtinyt ihan hyvin. Sairaalassa oli hoitajien naamat nyrpeitä kun juuri äsken kotiin lähetetty "hysteerinen" nainen käveli rennosti sisään ja ilmoitti, että tämä lapsi syntyy ennen puoltayötä. 

Lapsi syntyi ennen puoltayötä. Terve, ei millään tavoin kärsinyt "mekaanisesta raskauden käynnistyksestä" jonka vaimo itse suoritti. Samalla menetelmällä on tässä suvussa käynnistetty muitakin synnytyksiä, tosin punttisalitreenin sijasta muut naiset ovat tehneet puutarhatöitä, käyneet reippaalla kävelylenkillä tai muuten "vahingossa" rasittaneen itseään niin että yliaikaiseen sikiöön tulee vauhtia.  

Vierailija
7/9 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tienny etukäteen mitä toi on käytännössä ni miule ei ikinä olis sitä laitettu. Mitää hyötyä siitä ei ollu, sain vaan todella ikävän jomotuksen alamahaan ja istumista oli turha kuvitella. Poistokii tapahtu nii ikävästi et ei kiitos enää

Vierailija
8/9 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei käynnistystä tarvinnut. Yliaikainen raskaus, supistuksia oli jo ollut ja kivut yltyivät. Sairaalasta lähetettiin kotiin. Sanoivat, että vaimo on vaan "hysteerinen" ja "ei se vauva synny vielä pariin päivään". Noh, vaimo suuttui kusipäisille hoitajille ja kotiin tullessaan meni suoraan autotalliin tekemään lihaskuntotreenin. Vähän aikaa kun polki kuntopyörällä ja treenasi ylävartalon lihaksia levytangolla niin kyllä alkoi tapahtua. Supistukset yltyivät ja lapsivesi meni. Soitimme ambulanssin ihan tahallamme vaikka sairaala on 5 minuutin ajomatkan päässä ja omalla autollakin olisi ehtinyt ihan hyvin. Sairaalassa oli hoitajien naamat nyrpeitä kun juuri äsken kotiin lähetetty "hysteerinen" nainen käveli rennosti sisään ja ilmoitti, että tämä lapsi syntyy ennen puoltayötä. 

Lapsi syntyi ennen puoltayötä. Terve, ei millään tavoin kärsinyt "mekaanisesta raskauden käynnistyksestä" jonka vaimo itse suoritti. Samalla menetelmällä on tässä suvussa käynnistetty muitakin synnytyksiä, tosin punttisalitreenin sijasta muut naiset ovat tehneet puutarhatöitä, käyneet reippaalla kävelylenkillä tai muuten "vahingossa" rasittaneen itseään niin että yliaikaiseen sikiöön tulee vauhtia.  

Typerä mies. Ei siivoaminen mitään auta.

Vierailija
9/9 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että lapsivedet oli menneet ja täytyi käynnistellä kun supistuksia ei kuulunut. Ballonki laitettiin ja sen tippuessa kohdunsuu oli 5cm auki. Parin tunnin päästä taas täysin kiinni. Kätilö sanoi ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa. Tämän jälkeen päivä oksitosiinitipassa tuloksetta ja lopulta cytotec tabletit. Sitten viimein käynnistyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan