Vuosittain liikenteessä kuolee Suomessa noin 200. MIksi tähän ei puututa yhtä radikaalisti kuin koronaan?
Varmasti saataisiin lukua pienemmäksi, kun kiellettäisiin kaikki paitsi ehdottoman tarpeellinen autolla kulkeminen ja määrättäisiin kaupunkeihin 20 km/h ja maanteille 60 km/h rajoitukset.
Kommentit (41)
Miten suuri osa noista kuolemista on jonkun kännisen ylinopeutta ajavan nuoren aiheuttamia? Ärsyttää aina kun noita kuolee ja sitten jengi itkee kuin se olisi suurikin menetys, vaikka on vaan hyvä, että ne tyhmimmät seuloo itsensä porukasta.
Kyllä siihen on puututtu ja kovasti, ennen liikenteessä kuoli ja vammautui tuhansia vuodessa.
Tuo on pieni luku maailman mittakaavassa. Jos porukka käyttäisi kypärää ja heijastimia eikä kukaan lähtisi kännissä autonrattiin, moni kuolema jäisi tulematta. Kielletään alkoholi ja huumeet! Määrätään kypärä- ja heijastinpakko. Koronaan kuollaan enemmän kuin liikenteessä.
Siihen on puututtu. Mitään muuta asiaa Suomessa ei säädellä yhtä tarkasti kuin liikennettä. Ja säädöksillä on ollut vaikutusta. Liikennekuolemat ovat vähentyneet sadasosiin siitä huolimatta, että liikennemäärät ovat lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on puututtu. Mitään muuta asiaa Suomessa ei säädellä yhtä tarkasti kuin liikennettä. Ja säädöksillä on ollut vaikutusta. Liikennekuolemat ovat vähentyneet sadasosiin siitä huolimatta, että liikennemäärät ovat lisääntyneet.
Joo, mutta me hyväksymme sujuvan liikenteen hintana tuon muutama sataa ruumista vuosittain.
Miksi yhteiskunta ollaan silti valmiita panemaan säppiin, että saataisiin koronakuolemat nollaan?
Liikenneturvallisuuden vaarantamisesta saa melkoiset sakot.
Tahallaan toisen päälle yskimisestä ei tietääkseni saa mitään.
Vuodessa kuolee Suomessa n. 54 000 ihmistä. Näistä suurin osa eläisi vuosia pitempään, jos eivät olisi niin lihavia. Eipä sekään ketään kiinnosta.
No siihenhän on puututtu. Turvavyöpakkoa pidettiin aikoinaan paljon hullumpana ja älyttömämpänä pelleilynä kuin nykyään pahimmanlaatuista vastustajat nykyään maskin käyttöä.
Vielä 1980-luvun alussa taisteltiin vaikkapa sellaisesta, että lasten hoitopaikassa tupakoitiin. Vanhat patut pitivät ihan käsittämättömänä, että he eivät muka saisi omassa kodissaan tupakoida (kun rouva hoiti vieraita lapsia samassa tilassa palkkatyönä).
Maailma muuttuu ja ihmiset oppivat. Jonnet vaan ei muista.
Autojen turvallisuuden kehittämiseen on käytetty varmaan satoja miljardeja. Liikennesäännöt, tieinfra, liikennevalvonta ja huolto, lainsäädäntö jne. Kymmeniä miljardeja.
Missä kohtaa siis ei olla puututtu?
Vierailija kirjoitti:
No siihenhän on puututtu. Turvavyöpakkoa pidettiin aikoinaan paljon hullumpana ja älyttömämpänä pelleilynä kuin nykyään pahimmanlaatuista vastustajat nykyään maskin käyttöä.
Vielä 1980-luvun alussa taisteltiin vaikkapa sellaisesta, että lasten hoitopaikassa tupakoitiin. Vanhat patut pitivät ihan käsittämättömänä, että he eivät muka saisi omassa kodissaan tupakoida (kun rouva hoiti vieraita lapsia samassa tilassa palkkatyönä).
Maailma muuttuu ja ihmiset oppivat. Jonnet vaan ei muista.
No jos maskeja ja turvavyötä lähdetään vertailemaan, niin sitten pitäisi myös vertailla niin että autot pakotetaan pitämään tallissa, eikö niillä saa lähteä ajamaan koska ihmishenkiä voidaan menettää. Se ainakin olisi hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihenhän on puututtu. Turvavyöpakkoa pidettiin aikoinaan paljon hullumpana ja älyttömämpänä pelleilynä kuin nykyään pahimmanlaatuista vastustajat nykyään maskin käyttöä.
Vielä 1980-luvun alussa taisteltiin vaikkapa sellaisesta, että lasten hoitopaikassa tupakoitiin. Vanhat patut pitivät ihan käsittämättömänä, että he eivät muka saisi omassa kodissaan tupakoida (kun rouva hoiti vieraita lapsia samassa tilassa palkkatyönä).
Maailma muuttuu ja ihmiset oppivat. Jonnet vaan ei muista.
No jos maskeja ja turvavyötä lähdetään vertailemaan, niin sitten pitäisi myös vertailla niin että autot pakotetaan pitämään tallissa, eikö niillä saa lähteä ajamaan koska ihmishenkiä voidaan menettää. Se ainakin olisi hullua.
Erikoista muuten, että turvavyön käyttöpakko ei riko ihmisten perustuslaillisia oikeuksia, mutta maskipakko rikkoisi, ja siksi muka sellaista ei voida julistaa Suomessa.
Liikenteessä on säännöt. Ne vähentävät kuolemia. Jos kaikki noudattaisivat myös koronan välttelyn ohjeita, koronaankin kuolisi huomattavasti vähemmän ihmisiä.
Mutta samaan tapaan kuin jotkut ei piittaa säännöistä liikenteessä, jotkut ei piittaa koronan ohjeista.
täällä kuolis liikenteessä vuosittain 2000 niin oltas aasian tasolla.Ja jokainen aasialainen sanoo olevansa hyvä kuski ja turvallista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Liikenne on välttämätöntä.
Joka paikkaan meno ei todellakaan ole välttämätöntä. Koronassakin on nyt pidetty välttämättömänä kauppaan ja apteekkiin menoa.
Hienoa kun kukaan vastaajista ei edes yritä ymmärtää aloittajan pointtia.
Ap hiljeni nopeasti kun pisti lihat tiskiin.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun kukaan vastaajista ei edes yritä ymmärtää aloittajan pointtia.
No olisi kirjoittanut pointin selkeästi, eikä sanonut, ettei mitään ole tehty. Koko ajan on tehty.
Siksi ei puututa, koska se ei ole tarttuvaa, se ei pysäsytä yhteiskuntaa, se ei täytä eikä ylikuormita terveydenhuoltoa.
Nuo eivät myöskään kuluta yhteiskunnan rahoja, koska vakuutusyhtiöt maksavat viulut.
Huoh..