Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rkisteröintipakko palstalle, kiitos!

Vierailija
26.09.2020 |

Miksi täällä saa spämmätä ketjut täyteen kaikenlaista vihamielistä roskaa?

Siksi tietenkin, että täällä ei ole rekisteröitymispakkoa. Valvonta ja bannien antaminen on mahdotonta. Kaikilla isommilla, toimivilla palstoilla on rekisteröityminen pakollista, jotta modet voivat tehdä työnsä. Ihmettelen ettei tänne ole sitä vieläkään saatu! Ehkä säästösyistä? Nyt voidaan aina perustella että ei palkata kunnollisia moderaattoreita, kun valvonta ei kuitenkaan onnistu. Ja tulokset ovat kaikkien nähtävillä: asiallisia ketjuja poistuu täyttä häkää, ja samaan aikaan kaikenlaista roskaa saa kirjoitella sydämensä kyllyydestä kunhan on riittävän aktiivinen ja spämmää laajasti eri keskusteluihin. Ei tällainen ole toiminut millään muullakaan palstalla, eikä se toimi täälläkään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä pahoitit mielesi, osuiko?

Siitä, että melkein aina kun kirjoitan aivan asiallisen ja paneutuvan kommentin johonkin minua kiinnostavaan aiheeseen, ketju on jonkin ajan kuluttua poistettu.

ap

Vierailija
22/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iltiksiin jo tullut et et nää kommentteja ellet rekannu

Ihan hullua. Ennen kävin ihan tyytyväisenä vaan lukemassa niitä kommentteja. Ei ollut mitään tarvetta päästä itse ääneen. Nykyään ei saa olla sivustaseuraaja, pitää osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien ulina alkoi heti.

Totta on, että spämmit häviäisi.

Tätä palstaa pystyttäisiin ylläpitämään helposti.

Pakollinen e-mail ja sen kautta rekisteröinti.

Ihan sama, mitä selainta käyttää, ihan sama onko vpn.

Kirjautumispakko.

Silloin voidaan blokata trollit ja spämmääjät vaikka loppuiäksi.

Vierailija
24/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo muka estää himotrolleja jotka vaan tekisi 10 eri tiliä ja vpn:t laulaa?

Jos näin kävisi (ei ole sanottua että kävisi), niin sitten vielä päälle joku uuden tilin kommentointirajoitus. Redditissä toimii tosi hyvin. Kyllä siinä trollit kyllästyvät, ainakin suurin osa niistä.

ap

Tietysti jossain välissä tulee raja vastaan ettei jaksa, mutta sama tulee myös tavallisille käyttäjille.

Ei tämä vaikuttaisi tavalliseen käyttäjään mitenkään. Puhun nyt noista täysin mielenvikaisista trolleista, jotka suoltavat lukukelvotonta tekstiä jossa ei ole minkäänlaista punaista lankaa, ja sitten ketjuja poistetaan kun mode ei jaksa siivota sieltä noita kommentteja.

Kyllä täällä saa keskustella vaikkapa persujen lempiaiheista tälläkin hetkellä, ja varmasti saisi myös rekisteröintipakon jälkeenkin. Niitäkin poistuu aivan liikaa kun niihin tulee tolkutonta spämmiä, tai sitten siksi että mode on joku amatööri joka poistelee huvikseen itselleen epämiellyttävää tekstiä. Ja ammattimaista modea ei voi palkata kun palstan tekniset ominaisuudet eivät salli kunnollista moderointia.

ap

Eli ei tarvitse tehdä muuta kuin

a) vaihtaa keskusteluiden aiheet

b) vaihtaa keskustelijat

c) vaihtaa tekninen alusta

d) vaihtaa moderaattorit

että sinun kommenttisi sitten voivat jäädä kaikkien muiden ihailtavaksi.

Vierailija
25/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pahoitit mielesi, osuiko?

Siitä, että melkein aina kun kirjoitan aivan asiallisen ja paneutuvan kommentin johonkin minua kiinnostavaan aiheeseen, ketju on jonkin ajan kuluttua poistettu.

ap

Kuule kultupieni, kun mun yrtti ja paistinpannu ketjutkin on poistettu. 

Ei siinä asiallisuus auta .. Mod.e.rointi on kateellinen, jos muiden ketjut menestyy .. 

Zinc

Vierailija
26/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on ollut niitä rekisteröitymiskokeiluja. Ei vissiin toiminut, kun ei ole jäänyt voimaan. Veikkaan, että moni jättäisi yksittäisen mielipiteensä kirjoittamatta ihan vain sen takia, että pitäisi nähdä liiaksi vaivaa. Vakikävijöille ei niinkään ongelma.

Ei sellaista ainakaan lähivuosina ole ollut. Maailma ja ihmisten nettikäytös on viime vuosina muuttunut. Olisi aika kokeilla uudelleen.

Itsekin olen yleensä vastustanut rekisteröintipakkoja palstoilla, mutta nykytodellisuudessa en vastusta enää. Ei vain tunnu mielekkäältä keskustella, kun melkein jokainen keskustelu poistetaan. Olen huomannut käyttäväni nykyään ylivoimaisesti eniten Redditiä, jossa todellakin on rekisteröitymispakko ja monessa osiossa vielä sen lisäksi rajoituksia, että juuri luodulta tililtä ei pysty spämmäämään loputtomasti. Se vain toimii paremmin. Haluaisin kuitenkin myös suomalaisen keskustelupalstan, jossa voi keskustella laajasti erilaisista aiheista, ja sitä Redditin suomi-osio ei tarjoa.

ap

Vierailija
27/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän palstan luonne on vaan sellainen, että keskimäärin ketju pysyy elossa alle tunnin. Itke ja hyväksy.

Vierailija
28/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulilauta olisi AP:lle hyvä. Ei sensuroida.

Vierailija
29/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröintipakko hiljentää palstan. Kun sitä kokeiltiin ensimmäisellä sivulla oli eilisen aloituksia. Yleensä vanhin aloitus eka sivulla on 3-4 minuuttia "vanha". Siinä on valtava vaikutus kuinka rekisteröintipakko karkoittaa keskustelijat.

Vierailija
30/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on ollut niitä rekisteröitymiskokeiluja. Ei vissiin toiminut, kun ei ole jäänyt voimaan. Veikkaan, että moni jättäisi yksittäisen mielipiteensä kirjoittamatta ihan vain sen takia, että pitäisi nähdä liiaksi vaivaa. Vakikävijöille ei niinkään ongelma.

Ei sellaista ainakaan lähivuosina ole ollut. Maailma ja ihmisten nettikäytös on viime vuosina muuttunut. Olisi aika kokeilla uudelleen.

Itsekin olen yleensä vastustanut rekisteröintipakkoja palstoilla, mutta nykytodellisuudessa en vastusta enää. Ei vain tunnu mielekkäältä keskustella, kun melkein jokainen keskustelu poistetaan. Olen huomannut käyttäväni nykyään ylivoimaisesti eniten Redditiä, jossa todellakin on rekisteröitymispakko ja monessa osiossa vielä sen lisäksi rajoituksia, että juuri luodulta tililtä ei pysty spämmäämään loputtomasti. Se vain toimii paremmin. Haluaisin kuitenkin myös suomalaisen keskustelupalstan, jossa voi keskustella laajasti erilaisista aiheista, ja sitä Redditin suomi-osio ei tarjoa.

ap

Melkein jokainen keskustelu poistetaan vaikka niissä ei olisi mitään asiatonta/valheellista. Miten tämä muuttuisi rekisteröitymispakon myötä?

Haaveileeko ap siitä että täällä saa keskustella vain aiheista a-c, ja olla vain tiettyä mieltä?

Vierailija
31/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on liian marginaalinen käyttäjäkunta minun makuuni. 

ap

Vierailija
32/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Melkein jokainen keskustelu poistetaan vaikka niissä ei olisi mitään asiatonta/valheellista. Miten tämä muuttuisi rekisteröitymispakon myötä?

Haaveileeko ap siitä että täällä saa keskustella vain aiheista a-c, ja olla vain tiettyä mieltä?

No ainakin toivon, että juuri tämä asia muuttuisi. Modella olisi rauha tehdä työnsä paljon nykyistä paremmin, koska spämmiviestien poisteluun ei enää menisi kaikki aika ja huomio. Silloin hänen ei tarvitsisi turvautua kokonaisen ketjun poistamiseen yhtä usein kuin nyt.

Ja en haaveile yhden mielipiteen palstasta, päin vastoin. Haluaisin että palsta säilyisi luettavana ja kaikenlaiset mielipiteet pysyisivät esillä niin, että niihin voisi myöhemminkin vielä palata. Ja että omaan kommenttiin tulleita vastauksia voisi palata lukemaan. Nyt käy aivan liian usein niin, että ketju on jo poistettu.

ap

Vierailija
33/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko tullut ajatelleeksi, että olet ehkä narsisti?

Vierailija
34/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, muuta Pohjois-Koreaan.

Vierailija
35/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka trollit ja spämmäys ärsyttävät minuakin niin mielestäni rekisteröintipakko poistaisi palstan viihdyttävyyden kun porukka alkaisi sensuroida itseään liikaa. Aihe vapaan viehätys on aina ollut se että täällä voi anonymiteetin turvin hieman revitelläkin, tai avautua hyvin henkilökohtaisista asioista. Rekisteröinnin myötä alkaisivat myös henkilöön menevät nahinat. On muita palstoja joilla voi kirjoittaa pelkkää kuivaa asiaa.

Vierailija
36/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on muuttunut äärioikeiston propagandan alustaksi.

Ne käyttävät tällaisia vapaita keskustelualustoja.

E-mail pohjainen rekisteröityminen mahdollistaa sen, että nimimerkki voidaan estää.

Trollin on aina tehtävä uusi e-mail ja uusi rekisteröityminen.

Moderointi voi sitten nappia painamalla estää tämän, joko päiväksi, viikoksi tai kuukausiksi.

Palsta puhdistuisi ja vihapuhe agitaatiot tms häviäsi minimiin

Vierailija
37/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ilmiantopainike on muutettava.

Nyt kuka tahansa voi ilmiantaa mitä tahansa.

Moderointi poistaa ne liian helposti.

Vierailija
38/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko tullut ajatelleeksi, että olet ehkä narsisti?

Lienee joku palstahinaaja, joka haluaa kerta toisensa jälkeen tulla lukemaan OMIA viestejään ja runkkailla jos on saanut yläpeukkuja?

Vierailija
39/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on muuttunut äärioikeiston propagandan alustaksi.

Ne käyttävät tällaisia vapaita keskustelualustoja.

E-mail pohjainen rekisteröityminen mahdollistaa sen, että nimimerkki voidaan estää.

Trollin on aina tehtävä uusi e-mail ja uusi rekisteröityminen.

Moderointi voi sitten nappia painamalla estää tämän, joko päiväksi, viikoksi tai kuukausiksi.

Palsta puhdistuisi ja vihapuhe agitaatiot tms häviäsi minimiin

Pitihän se arvata, miksi moista "pakkoa" tänne uikutetaan .. 😂🤷‍♀️

Äärioikeisto EI TODELLAKAAN tuhlaa aikaansa siellä, missä enemmistö 🐟 epätoivoisesti pitää kiinni omasta kuplastaan. He toimivat, ja EDES YRITTÄVÄT leimautumisista huolimatta pelastaa oman kotimaansa, ja oman kansansa, mikä on luonnollisestikin 🐟 agendan vastaista.

Asioista on voitava puhua NIIDEN OIKEILLA NIMILLÄ, myös syystä, mikä saanut tämän ns. "äärioikeistoksi" leimatun tahon takajaloilleen, ja näitä TOSIASIOITAHAN nämä 🐟 eivät halua kuulla.

Vierailija
40/67 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY BYÄÄÄ!!! MINUN hieno kommenttini poistui kun joku mode poisti ketjun!

MINÄ käytin sen viestin kirjoittamiseen paljon aikaa! Se oli MINUN mielestäni tosi hyvä kommentti! Ja nyt MINÄ olen vihainen koska MINUN älykkäitä ajatuksiani eivät pääse lukemaan kaikki muut enkä MINÄ voi käydä katsomassa sitä MINUN kommenttiani enää uudelleen ja uudelleen.

Miksi MINUN tarpeitani ei huomioida täällä! Kaikkien muiden pitää muuttua ja alustan myös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä