Mikä on kamalin ääni jonka tiedät? Listataan!
Mulla se oli kyllä ehdottomasti mullan kumahdus arkun kanteen. Siitä on jo 15 vuotta kun kuulin mutta vieläkin syksyisin jysähtää yhtäkkiä mieleen. Tyhja ja lopullinen ääni, ei mitään kaunista.
Kommentit (932)
Esperillä hoivakodissa kun oli töissä niin häläri laite taskussa joka hälyytti kun joku asukas tarvitsi apua. Jotkut soittiva koko ajan vaikka ei ollut mitään asiaa tai hätää. Jäätävä kiire koko ajan mutta pakko oli aina käydä tarkistamassa että mikä on asia. Wcssä käyntiin oli itselle haastavaa kun mitään ylimääräistä ei ehtinyt tehdä, ei aina edes itse syödä. Se ääni raastaa vieläkin muistoissa!
Lasten kirkuminen bussissa. Joskus vielä alan itse karjumaan täyteen ääneen.
Voi olla miellyttävälläkin äänellä lausuttu mutta sisältö jymähtää tajuntaan kuin tuhat volttia: "Hai! MIe muutan siun naapuriin!"
Asun vuokratalossa jonka asunnoissa on halvat laminaatit. Itse asun tietysti sellaisen alapuolella joka jatkuvasti pudottelee jotain kovaa lattialle 😒
Vierailija kirjoitti:
Katupora
Läheisen kuolevan viimeinen henkäys
Ilkeä ivallinen pilkkanauru+supina päälle
HAMMASLÄÄKÄRIN PORAUS JA SE KIRSKUNTA
... Siinä muutama inhokki
Niinpä, läheisen kuolevan henkäys. Tässä nyt ei viimeinen, mutta vietin vuorokauden tajuttoman äitini sängyn äärellä sairaalassa. Kamalin ääni se hengityskoneen ja keuhkokuumeen suhina ja rahina, välillä raastava yskä. Sydäntäsärkevä ja kauhea ääni, varsinkin kun äiti ei selvinnyt.
Pitkään sen jälkeen kaikki suhisevat/rahisevat äänet olivat äitini hengityksen ääniä. Vältin tilanteita joissa tuollaista ääntä mahdollisesti aiheutuisi. Ikinä en unohda tuota ääntä.
Trumpin puheääni, pervo käheä kersku hyi oksennus
Kamalin on kiusaajieni ääni. Toinen on mopojen ääni. Itse en myös tykkää "lapion äänestä" eli siitä, kun maata kaivataan ja lapio kolahtaa johonkin. Moottorisahan ääni myös ikävä.
Pienen koiran räksytys, katupora, viritetty mopo, Ansku Bergström, Sanni ynnä muut korkealla äänellä tai nasaaliäänellä laulavat laulajat, kaikki naiset, jotka piipittävät teennäisellä äänellä ja mahdollisesti ässää suhautellen
Piikkaus kerrostalossa, lasten ja nuorten huutokarjuminen ja ruma kielenkäyttö
Joitain podcasteja kuunnellessa juontaja nieleskelee/maiskauttaa puheidensa välillä. Ihmiset nyt tekevät tuota, mutta arkisissa tilanteissa sitä ei huomaa tai se ei edes kuulu. Mutta podcastia kuunnellessa se kyllä kiristää hermoja.
Poikaystäväni pakotti joskus katsomaan aikuisviihdettä. Siinä oli pätkä, jossa todella hyvin varustettu mies pani lihavahkoa naista kakkosreikään. Ilmeisesti käytössä oli liukuvoidetta aika reilusti, sillä reiän ympäristö näytti harvinaisen limaiselta. Jonkin ajan kuluttua alkoi kuulua joka työnnöllä semmoinen limainen pieruääni. Välillä kuvattiin naisen naamaa, joka punotti. Nainen öhisi ja näytti lähinnä teuraaksi vietävältä, hytkyvältä emakolta. Aina joskus tulee tuo ällöttävä mielikuva ja luistovoiteinen pieruääni mieleen ja melkein tulee oksennus. Mielestäni tuollaisen "viihteen" katsominen on sairasta.
Yläkerran parivuotiaan kakaran kiljuminen, ulina ja lässytys. Tuttujen lasten äänet, edes itku, eivät minua ärsytä. Mutta tuollaisen kersan - jota en ole edes ikinä nähnyt, vaan ainoastaan kuullut - kohdalla se kyllä rasittaa.
Tyhjänpäiväinen nauraminen joka asialle.Ei joka ikisestä asiasta voi vitsiä vääntää ja nauraa räkättää.
Naapurin kusen lorina keskelle pönttöä.
Se kun 10 verkkovirtaan kytkettyä palovaroitinta soi omakotitalossa yhtä aikaa. Tämä on paha jo ilman tulipaloa, tulipalon kanssa aika paljon pahempi mutta siitä ei onneksi kokemusta.