Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla sairaslomalle?

21.07.2006 |

Menossa on rv 29. On tuntunut jo pitempään, etten millään jaksa olla töissä. Käyn täällä työpaikan saunalla, kovalla puupenkillä, ottamassa pikkutirsat vähintään 2 kertaa päivässä...

Tuntuu, että haluaisin jonkun päivän huilata, niin sitten vois ehkä jaksaa vielä vähän. Äitiysloman alkuun on nyt 6 viikkoa ja kolmen viikon päästä tulee taloon sijaiseni, joka minun on siis tarkoitus perehdyttää töihini. Tätä menoa en kyllä ole kovin huippukunnossa enää kolmen viikon päästä.

Oisko parempi nyt huilia välissä vähän, jotta jaksais loppuun asti? Saakohan pelkän väsymyksen ja voimattomuuden vuoksi sairaslomaa? Terkkarilta vai lääkäriltä? Ja kuinka pitkään?

Työpäivien jälkeen kotona oottaa virkeä 1-vuotias, joten iltojakaan ei voi käyttää niin tehokkaasti levähtämiseen...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuule ei muuta, kun hakemaan saikkua. on meinaan sellanen juttu, että lääkäri voi antaa viikon saikkua pelkästä uupumuksestakin ilman, että on edes raskaana. oma vointi on kaikkein tärkein ja varsinkin raskaana. joten ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin ja kerro tilanteestasi, kyllä siellä ymmärretään. ja pyydä suoraan vaikka pidempää saikkua, jos ei muuten meinaa irrota. tsemppiä! :)

Vierailija
2/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain päivän (olisin saanut kai enemmänkin) sairaslomaa nimenomaan syyllä väsymys. Kätilö neuvolasta kirjoitti sen. Eli siis vastaus kysymykseesi on kyllä...

Itselläni töitä elokuun loppuun asti, minkä jälkeen ehdin kyllä olemaan kotona reilusti ennen kuin vauva syntyy. Työpäivien jälkeen juuri raskainta on tuo esikoinen (1v5kk), joka odottaa innolla äiti leikkeihin mukaan työpäivän jälkeen. Ja nämä kiireiset viikonloput tuovat vaan lisämausteen tähän väsymykseen...

Kannattaa siis reilusti vaan hakea " huililomaa" niin olo on huomattavasti parempi ja siitä kyllä hyötyy sinun lisäksi vauvasi, työnantajasi ja perheesi!

Tsemppiä ja jaksamista!

Tiina 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on varmaan tärkeintä että ajattelet itseäsi ja vauvaasi, kyllä ne työt joku hoitaa.

mulla " vasta" 17 rv kasassa. töihin palaan ens viikon jälkeen kesälomalta. viimeistään marraskuun alussa olis neuvolan mukaan äippäloma alkamassa.

mun työ ajoittain fyysisesti raskasta, mutta myös henkisesti, varsinkin viimeinen vuosi ollut. tämän vuoden ajan melkein joku tiimistä ollut stressilomilla (sen pari kuukautta mitä voi olla, eli ei oo ees viikot riittänyt) itsekkin mietin asiaa tuossa keväämmällä, mut sit oli onneks vapaita pitempi pätkä, helpotti kummasti. nyt oon päättänyt että heti jos alkaa töissä tuntuun siltä et pää hajoo, niin soitan kyllä lääkärille. mitä minä suotta itseäni ja simppistä siellä kiusaan!

mutta tärkeintä on varmasti kuunnella omaa ja vauvasi vointia! tsemppiä!

tikru

Vierailija
4/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tässä kirjoittelee. Itse jäin jo 20+ viikolla sairaslomalle, kun selkä ei enää kestänyt jatkuvaa istumista. Parin viikon jaksoissa on lomaa sitten jatkettu. Töissä on työkavereiden mukaan ollut viime aikoina todella stressaavaa ja huono ilmapiiri, joten olen ihan onnellinen, että olen saanut olla kotona, vaikka aika käykin välillä pitkäksi.

Kannattaa käydä lääkärillä, jos tuntuu ettei jaksa. Terveydenhoitaja ei voi kirjoittaa kuin muutaman päivän, lääkäri taas pidemmän sairasloman. Minulle lääkäri sanoi, että tämä on vauvasi ainut raskaus ja ainut mahdollisuus tulla maailmaan, ja se on tärkeintä, eli saa kyllä ajatella itsekkäästi raskausaikana.

Tsemppiä!

Karssuli rv 31+1

Vierailija
5/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka!

mä jäin saikulle rv 25 kun en vaan enää jaksanu olla töissä (teen seisomatyötä) nyt sitten olen saikulla siihen saakka kunnes äippäloma alkaa. että reippaasti vaan lääkärille, mutta niille pitää olla aika kovana!

voimia. t. nelli rv 32+1

6/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olin esikoiselta pari päivää hulilomalla. Lääkäri kirjotti kun sanoin että minusta tuntuu etten yhtään enää jaksa, en saanu yöllä nukuttua ja se sitten verotti voimia niin huimasti. Mutta rohkeesti vaan pyytämään, kyllä sitä pitäis saada!