Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljainen vaavi

21.02.2006 |

Koko raskausajan masuasukki on ollu aika hiljanen...Viime viikolla tuntu liikkuvan paljonkin mutta nyt ollu aika vaisu. Tunnen kyllä liikkeitä päivittäin mutihan kevyitä, ei mitään " muljaamista" . Pitäskö tästä nyt huolestua? Viikkoja on kuitenkin jo 25+4 tosin istukka etuseinässä. Olen monesti iltaisin koittanut huilailla, syöny makeeta jne ja välillä tökkinytkin vaavia mut vastaukseksi tulee vaan heikkoja potkuja. Voiko olla mahdollista että vauva on jotenkin nyt kääntynyt. Kun välillä liikkeet tuntuu niinkun selkää vasten!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa istukka kohdun etuseinämässä, ja nyt tässä raskaudessa takaseinämässä. Ekassa raskaudessa tunsin liikkeitä paljon huonommin ja vaimeampana, joten edessä oleva istukka todellakin vaimensi liikkeitä. Terve tyttö syntyi, on vieläkin rauhallinen luonteeltaan :) Nyt kun istukka on takana , niin liikkeet tuntuvat terävempinä.

Spiral 40+0

Vierailija
2/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut mutta nyt kun huomasin että samaa asiaa pohdit piti ruete naputtelemaan! Meillä ihan samoja ongelmia liikkeiden kanssa. Mietin koko ajan onko liikkunut ja kuinka paljon. Vaavi on ollut alusta asti tosi rauhallinen ja istukka minullakin edessä. Lääkärin mukaan se heikentää liikkeiden tuntumista ja minulla meni pitkään ennen kuin ensi liikkeitä tunsin. Mutta kaikki on ollut tarkastuksissa hyvin ja tuo liikkuminen on niin yksilöllistä. Minäkin olen yrittänyt mehuja juoda ja saada vauvan hereille. Muutaman töytäisyn voin saada mutta jos hän on päättänyt olla liikkumatta niin ei kyl sitten liiku! Uskon että kaikki on kunnossa ja vaavisi on vaan rauhallinen niinkuin meilläkin ; )

Hansu 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...liikkeet tuntuu välillä aika vaimeilta. Viikkoja nyt 21+5, aloin kyllä tuntemaan liikkeitä aika aikaisessa vaiheessa varmasti ja siitä ne sitten voimistui. Viimeviikolla huolestuin, kun koko viikko oli sellaista hissuttelua masussa. Mulla onneksi on työn puolesta mahdollisuus tarkistaa omatoimisesti masukin vointi ja niin sitten UÄ-kapulalla katselin niin hän oli köllimässä selkä kohdun etuseinämään päin poikittain, joten laitoin " liikkumattomuuden" sen syyksi. Kyllä hän ultrauksen aikanakin muljasi mutta en tuntenut tuon istukan takia mitään. Nyt vauveli on palannut entisiin asemiinsa ja potkii napakasti vasemmalle ylhäälle niin, että eilenkin illalla tulevan isän kanssa ihan nauretiin koko touhulle mahani heiluessa :)

Eli älä huoli, kyllä touhu masussa vilkastuu. Saattavat tykätä olla sellaisissa asennoissa nuo pienet, ettei juuri mitään tunne. Kaikki on kuitenkin hyvin, kun jotain tunnet!

Alide ja Tiitiäinen rv21+5

Vierailija
4/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin vähän olen liikkeitä tuntenut, riippuen vauvan asennosta. Esikoinen on hyyyyvin rauhallinen ollut syntymästään asti (nyt 2v), joten olemme ajatelleet että josko pitää tosiaan paikkansa, että jos on rauhallinen masussa, on rauhallinen myös sen ulkopuolella ja päinvastoin.

Tunsin esikoisesta liikkeet n. rv20+, tässä raskaudessa n. rv18+. Tuntuu päivittäin tietysti, varsinkin kun vauva alkoi kasvamaan, mutta vaisuina, vaimeina. Istukka tosiaan vaimentaa niitä potkuja. Toki välillä jytää siellä minkä ehtii, mutta yleensä on hyvin rauhallista masussa (tai ainakin tuntuu siltä).

Saas nähdä voiko kahta noin rauhallista tulla samaan perheeseen.. Pian se nähdään :)

Mikaela rv39+2

Vierailija
5/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuopusta odottaessa istukka etuseinässä ja liikkeet olivat tosi hiljaisia. Vauva liikkui aika vähän (esikoiseen verrattuna) koko raskauden ajan. Minäkin välillä tökin ja koitin syödä makeata, silti oli rauhassa pieni. Vauva oli aika iso (4,205 ja 54 ) se selittää jonkin verran, ettei ehkä ollut tilaa. Minä olin tosi huolissani liikkeistä, mutta terve poika syntyi. Vieläkin poika viihtyy parhaiten sylissä, eikä ole kovin aktiivinen liikkuja, enemmän tarkkailee maailmaa rauhassa. En tiedä vaikuttako luonne siihen, miten vaavi liikkuu masussa, ainkin meillä esikoinen taas liikkui tosi paljon koko raskauden ajan. Ja vauvana ei viihtynyt sylissä, nousi seisomaan 7kk iässä ja vieläkin on tosi vilkas. '

näin siis meillä

T:Mareila+Pojat 4v11kk ja 9kk

Vierailija
6/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä missä mulla istukka on, mutta ei täälläkään mikään urheiluhullu vauva ole. Siskolla oli kanssa koko raskaus tyyliin " vauva käänsi kylkeä iltayhdeksältä" -> tuloksena terve ja rauhallinen tyttö. Ja nyt mulla liikkeet on tuntunu lähinnä siltä että se välillä venyttelee kaikkia raajoja x-asentoon ja jatkaa unia.

Pääasia kai että välillä jotain tuntee.

stellis&voitto 29+1

Vierailija
7/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa ja ihanaa kuulla ettei tämä masuihminen ole ainoa näin rauhallinen tapaus ;) Viime yönä liikkui jonkin verran taas enemmän ja aamulla tunsin vaimeita liikkeitä. Mutta hengissä siis ainakin on kun siellä jotain tuntuu :)