Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdun ulkoinen, tuulimuna vai ihan normaali raskaus?

Vierailija
01.12.2013 |

Olisi tosi kiva kuulla muitten kokemuksista tai tämän hetkisistä tilanteista, tuntuu niin yksinäiseltä..

Minun tarinani mahdollisimman lyhyesti:

Kuukautiset mahdollisesti muutaman päivän myöhässä ja odottelen kuukautisia ja pieniä merkkejä kuten rintojen turvotusta ja arkuutta on jo. Aivastan ja tunnen ihan kamalan kivun vasemman puoleisten munasarjojen lähistöllä, josta minun mukaani ovuloin viimeksi. Kipu lisäänty parissa päivässä kovemmaksi ja kuukautisia ei tule, ovat ehkä viikon myöhässä. Varaan ajan terveysasemalta ja lääkäri lähettää sieltä laboratorioon.  Ilalla soittaa, että mene heti kätilöopistolle. Menen sinne ja minulta oli otettu raskaustesti joka oli positiivinen. Olin todella yllättynyt ja onnellinen. Tehtiin alaultra ja ei mitään näkynyt. Silloin oli menkkojen mukaan 5 viikkoa. Sanoivat, että normaalia kun on vielä väin alussa ja sain ajan 2.12 uudelleen ultraan. Oli kysta siellä munasarjojen lähistöllä josta vuosi verta vatsaonteloon. Ei sen kummempaa. Parin päivän päästä kipu koveni ja mies soitti ambulanssin. Veivät mut kätilöopistolle jossa olin sitten perjantaista maanantaihin. Joka päivä tekivät alaultran. Ei mitään ja verta vuotanut enemmän. Sanoivat, että varma kohdunulkomuolinen ja pelottelivat ja olivat aika ilkeitä. Pari nuorta opiskeliaa oli mukavia siellä, ei muuten kovinkaan moni. Sitten siellä näkyikin sunnuntaina pieni pallo, ja silti lääkäri sanoi että hän on vieläkin varma kohdunulkoisesta. Maanantaina näkyi vielä tarkemmin raskauspussi ja jotain muuta? Mutta ei sikiötä, olin se päivä menkkojen mukaan 5viikkoo 5päivää ja nyt sanoivat että luultavasti tuulimuna. Surettaa ja on vielä pieni toivo mulla, että siellä olisi vauva. Onko kellään känyt niin ettei olis vielä näin aikaisin näkynyt. Mulla on nyt huomenna aamulla ultra ja olen rukoillut apua. Toivottavasti siellä huomenna olisi ihana yllätys ja kaikki hyvin. Vaikkei huomenna olisikaan vielä mitään niin haluan kyllä vielä ainakin viikon odottaa.

Mulla tais keskiviikkons oli yli 7000hcg en muista ihan tarkkaa lukua ja oli lääkärin mukaan ihan hyvin noussut. Mulla myös on kolme päivää nyt ollut kuvotusta ja makean himoa ja suolainen ei oikein maistu, joka minulla olis ylensä just toisten päin. Rinnaat vieläkin turvonneet ja hieman arat. Käyn vesassa useammmin, lievä päänsärky laukeaa noista vitamiineista ja muista, mitä otan. Mitä mieltä ootte hcg arvosta ja oireista onko tuulimunassa ihan sama juttu kuin normaalissa raskaudessa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla