Heräsin lauantaiaamuna 5.45. Entä te?
Olin kumman pirteä ja päätin, etten enää yritä nukkua. Mahtavaa, kun vieläkin on päivä edessä. Mahdollisesti otan tänään vielä pitkät tai lyhyet päiväunet.
Anoppini kärsii siitä, että herää liian aikaisin, ja yrittää väkisellä myöhäistää nukkumaanmenoa, että saisi nukuttua vähintään kuuteen asti, tai siihen että muut heräävät. Ymmärrän häntäkin. Minulle aikainen herääminen on niin harvinaista, ettei se ole ongelma vaan päinvastoin.
Moneltako heräsitte tänään? Oletteko tyytyväisiä?
Kommentit (40)
Onkohan vielä monikin nukkumassa? Kertokaa mahdollisimman moni tämän päivän heräämisestänne.
Heräsin kellon soittoon 10.30. Yleensä nukun vapaapäivinä puoleenpäivään.
Olen tyytyväinen. Ennen aamupalaa ajettiin kissan kanssa metsäretkelle. Sitten runsas aamupala, kauppareissu ja nyt suihkuun ja laittautumaan illan rapujuhliin oikein pitkän kaavan mukaan.
Heräsin 14.35, nukkumaan menin noin 9.15. yövuoro takana ja edessä.
Heräsin 5.30. Olisin halunnut nukkua vielä pari tuntia, mutta en saanut unta. Tuli työasiat mieleen ja ärsytti pyöriä sängyssä niitä miettien. Nousin sitten ylös. Söin aamupalan ja join aamukahvit kaikessa rauhassa ja seurasin ikkunasta lintujen muuttotouhuja. Niitä lenteli puissa suurina parvina ja kuului vaan kova sirkutus joka puolelta. Kävin lenkilläkin nauttimassa sumuisesta syyspäivästä.
Minäkin olen ollut aina enemmän iltavirkku, mutta nykyään en jaksa valvoa työviikon jälkeen. Rytmini kääntyy kyllä yökukkumiseksi pidemmillä lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen entinen iltavirkku, mutta opettelin säännöllisen vuorokausirytmin ja nykyään herään aina seitsemältä. Myös viikonloppuna. Tänään meni hieman myöhäisemmäksi ja heräsin 7:36. En käytä koskaan herätyskelloa. Ja olen tosi tyytyväinen!
Jos heräisin joku päivä vieläkin aikaisemmin, saattaisin tehdä ihan saman kuin sinäkin, ap! Ymmärrän tosin että jos joka päivä herää viideltä eikä saa enää nukuttua, niin ei sekään kivaa ole.
Miten säännöllinen vuorokausirytmi opetellaan? En minä ainakaan saa edes unta ennen klo 24 (paitsi harvoin) vaikka herätys arkena aina ennen klo 7. En herää koskaan ennen kellonsoittoa, viikonloppuna laitan kellon herättämään klo 10 etten nukkuisi ”liikaa” ja kukkuisi seuraavaa yötä.
Omaa vuorokausirytmiä on vaikea muuttaa.
Kelloja kuitenkin on siirrelty jo 1980-luvulta, eli kyllähän sitä on joutunut, vaikkei helppoa okekaan. Edessä taas lokakuun lopussa, kunpa siitä luovuttaisiin.
Heräsin 10 - 15 minuuttia aikaisemmin kuin ap ja lähdin yli tunnin aamukävelylle. Päivä alkaa mukavasti kun nousee aikaisin jalkeille eikä tarvitse herätessään harmitella kun taas suuri osa vapaapäivästä kului hukkaan.
Vähän ennen kuutta, taapero on tällä hetkellä aamuvirkku ja -äreä. Vähän väsytti, kun pelattiin miehen kanssa eilen illalla lautapeliä ja sen jälkeen tuli vielä sängyssä höpöteltyä.
Aloin nukkua klo. 3.00 ja heräsin klo. 11.50
En ymmärrä itseäni miksi piti valvoa noin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan vielä monikin nukkumassa? Kertokaa mahdollisimman moni tämän päivän heräämisestänne.
Heräsin sohvalta klo. 11.50 ja otin kännykän esiin. Nousin sohvalta 12.30. Pukeuduin, pesin hampaani ja soitin pianolla muutaman kappaleen, palstailin. Siitä se päivä alkoi ja 14.30 lähdin frisbee golffaamaan.
Heräsin n. klo 5. Luin kirjaa pari tuntia ja jatkoin nukkumista. Heräsin uudelleen 13.45. mun unirytmi on ihan sekaisin ja pystyn nukkumaan vain 2-3h pätkissä. Mutta mä olen työtön, eipä mun heräämisillä ole mitään merkitystä.
Heräsin varttia vaille kahdeksan. Monesti herään lauantaisin viikkorytmillä, eli noin 6.40.
Kahdeksan on aika pitkäänkin mulle, mutta ihan ok kuitenkin. En halua nukkua kovin pitkään , mutta oon kyllä myös iltavirkku.
Kävin puoli 11 maissa illalla nukkumaan ja taisin simahtaa aika nopeasti. Heräsin klo 13.00 tänään...ois nukuttanut sen jälkeenkin, mutta oli pakko nousta muuten ei ois päässy ylös ollenkaan ja hommiakin oli.
Heräsin juuri äsken. Tuli yö taas valvottua, kuuden aikaan aamulla laitoin nukkumaan ja kellon soimaan 14 aikaan, vaan mitä tyhjää, puhelinkin on näköjään soinut enkä tiennyt mitään. No, kai se uni tuli tarpeeseen.
Piti tänään käydä kaupassakin, mutta eihän tässä enää ehdi.
Ei sitten tietenkään nukuta tänä yönäkään... en vaan saa käännettyä tätä rytmiä näköjään.
Entä sunnuntaiaamuna? Minä heräsin tänään kello 10.45. T: Ap.
Vierailija kirjoitti:
Entä sunnuntaiaamuna? Minä heräsin tänään kello 10.45. T: Ap.
07.35! Valvoin eilen minuksi hyvin myöhään, melkein puoleen yöhön.
se joka eilen heräsi 06.35
Lauantaina heräsin 13.00 ja sunnuntaina 10.30.
Eilen, lauantaina siis heräsin klo 6.40. Tänään sunnuntaina heräsin n. 12.30 paikkeilla.
Yksi tärkeä asia unohtui: ei päiväunia, vaikka päivällä väsyttäisi! Tämä vaikuttaa ratkaisevasti siihen että illalla sitten todellakin väsyttää oikeaan aikaan.