Naisten ja miesten yksinäisyydessä on iso ero
Naisen yksinäisyys on kuin paasto: omasta valinnasta johtuva pidättäytyminen.
Miehen yksinäisyys on kuin nälkiintyminen: olosuhteiden pakosta johtuva, miehen tahdon vastainen tila.
Kommentit (258)
Miksi naiset samaistavat yksinäisyyden miehillä irtoseksin puutteeseen? Vaikka kukaan ei mainitsisi sanallakaan seksiä? Mieskin tahtoo mukavaa seuraa arkeen, matkailuseuraa, luotettavan henkilön lähelle, ihmisen tukemaan isoissa päätöksissä ja myös epäonnistumisissa. Mutta myös jonkun tarjoamaan fyysistä läheisyyttä:halauksia, suudelmia, kosketuksia ja myös seksiä. Kuten varmasti myös naisetkin, ei me mitenkään erilaisia olla.
Mikä siinä on että te miehet ulisette aina pelkästään naisille? Oletteko te niin munattomia ettette uskalla soittaa suutanne normaaleille miehille? Miksi miehet ei tuo mulle kaljaa? Miksi miehet ei tule kotoa hakemaan harrastuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että te miehet ulisette aina pelkästään naisille? Oletteko te niin munattomia ettette uskalla soittaa suutanne normaaleille miehille? Miksi miehet ei tuo mulle kaljaa? Miksi miehet ei tule kotoa hakemaan harrastuksiin?
Olipa aggressiivinen ja älytön kommentti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä takia itket täällä naisille? Eikö ole ihan huimasti epätodennäköisempää että löydät ystäväksi naisen kuin miehen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset samaistavat yksinäisyyden miehillä irtoseksin puutteeseen? Vaikka kukaan ei mainitsisi sanallakaan seksiä? Mieskin tahtoo mukavaa seuraa arkeen, matkailuseuraa, luotettavan henkilön lähelle, ihmisen tukemaan isoissa päätöksissä ja myös epäonnistumisissa. Mutta myös jonkun tarjoamaan fyysistä läheisyyttä:halauksia, suudelmia, kosketuksia ja myös seksiä. Kuten varmasti myös naisetkin, ei me mitenkään erilaisia olla.
Puhutaanko nyt siis yksinäisyydestä vai parisuhdekumppanin puutteesta?
No niin ap tai tinder mätchien vähyydestä kirjoittavat eivät ole yksinäisiä. Heiltä selkeästi puuttuu ymmärräys siitä mitä yksinäisyys on.
Surkea provo 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ap laita kone kiinni ja lähde etsimään ystäviä. Tämä aivan vääriin ihmisiin kohdistuva itku ei sun tilannetta muuta kuin pahemmaksi korkeintaan. Vastaus ongelmaan löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aloitus on älytön. Mutu ainut perustelu ja sitten vaan haukkumaan muita.
Voisitko edes määritellä mitä kuvittelet yksinäisyyden olevan?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti miesten veljellinen naljailu on usein raakaa kiusaamista. Mutta se täytyy kestää, koska läpästä vain kysymys.
Veljelliset miehet sotivat toisiaan vastaan, kiduttavat toisiaan ja surmaavat toistensa lapset.
Ekalla sivulla väitettiin, että naiset eivät ole yksinäisiä, kun heillä on vanhemmat, sisaruksia, sukulaisia ja lemmikkejä. En ymmärrä, mitä tuossa ajettiin takaa. Onhan miehilläkin yleensä lapsuudenperhe ja joku täti tai setäkin elossa. Ei liene kovin vaikeaa ottaa puhelin käteen ja pirauttaa kuulumiset, jos näkeminen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ekalla sivulla väitettiin, että naiset eivät ole yksinäisiä, kun heillä on vanhemmat, sisaruksia, sukulaisia ja lemmikkejä. En ymmärrä, mitä tuossa ajettiin takaa. Onhan miehilläkin yleensä lapsuudenperhe ja joku täti tai setäkin elossa. Ei liene kovin vaikeaa ottaa puhelin käteen ja pirauttaa kuulumiset, jos näkeminen ei onnistu.
Minäkään en ymmärtänyt tätä. Yhtälailla miehillä on vanhemmat, sisarukset, sukulaisia ja lemmikin voi ostaa.
Jos siis pitää noita asioina jotka estää yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa yllätys että yksinäisyys = (irto)seksin puute.
Kuka niin sanoi? En minä ainakaan. Taas naiset vähättelevät omaa etuoikeutettua asemaansa. Sitten vielä ihmetellään, että miksi ämmämäinen on raukkamaisen synonyymi.
Ap
Etuoikeutettu asema? Eli jos olisin yksinäinen, kaveriton nainen, niin minun olisi helpompi saada kavereita kuin yksinäisen miehen siksi, että...? Mikä sinut saa uskomaan, että naisia on helpompi saada kavereiksi kuin miehiä? Mikä sinut saa uskomaan, että se kavereiden löytäminen olisi naiselle jotenkin helpompi prosessi kuin miehelle? Eikö se yhtä lailla edellyttäisi siltä naiseltakin, että hänen pitää aktivoitua mukaan erilaisiin harrastuksiin, ottaa kontakteja ihan uusiin ihmisiin, tarvittaessa muokata persoonaansa ja käyttäytymistään niin että ihmisten on helpompi pitää hänestä jne?
Ap, vastaisitko tähän. Miksi ystävien saaminen on helpompi prosessi naisille kuin miehille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä takia itket täällä naisille? Eikö ole ihan huimasti epätodennäköisempää että löydät ystäväksi naisen kuin miehen?
Minkä takia olet hyökkäävä? Onko sinulla jokin hätänä?
Ap
Oletko milloin viimeksi osallistunut talkoisiin, vapaaehtoistoimintaan, politiikkaan tai mennyt opettelemaan uutta taitoa kuten tanssimista?
Vierailija kirjoitti:
Heti tämän ketjun alussa joku mies toi tilastoja Tinderin mätseistä miesten ja naisten osalta. Minulle oli uusi tieto, että Tinderistä voi etsiä itselleen ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa yllätys että yksinäisyys = (irto)seksin puute.
Kuka niin sanoi? En minä ainakaan. Taas naiset vähättelevät omaa etuoikeutettua asemaansa. Sitten vielä ihmetellään, että miksi ämmämäinen on raukkamaisen synonyymi.
Ap
Etuoikeutettu asema? Eli jos olisin yksinäinen, kaveriton nainen, niin minun olisi helpompi saada kavereita kuin yksinäisen miehen siksi, että...? Mikä sinut saa uskomaan, että naisia on helpompi saada kavereiksi kuin miehiä? Mikä sinut saa uskomaan, että se kavereiden löytäminen olisi naiselle jotenkin helpompi prosessi kuin miehelle? Eikö se yhtä lailla edellyttäisi siltä naiseltakin, että hänen pitää aktivoitua mukaan erilaisiin harrastuksiin, ottaa kontakteja ihan uusiin ihmisiin, tarvittaessa muokata persoonaansa ja käyttäytymistään niin että ihmisten on helpompi pitää hänestä jne?
Ap, vastaisitko tähän. Miksi ystävien saaminen on helpompi prosessi naisille kuin miehille?
Lisäksi voisi kysyä, että mitä merkitystä sillä on, jos se on naisille helpompaa? Onko kyseessä joku nollasummapeli, jossa jokainen naisen uusi ystävyyssuhde on pois miesten ystävyyssuhteista? Vai voisivatko miehet vain yksinkertaisesti soveltaa ihan samoja keinoja uusien ystävien saamiseen kuin naiset, jos kerran naisilla siihen paremmat keinot on olemassa. Itse en usko, että ne ovat paremmat, ja ystävän saaminen on pitkä prosessi. Moikkaustuttuja ja tuttuja, jopa kavereita, saa helposti osallistumalla sosiaalisiin harrastuksiin (pätee myös miehiin) mutta ystävyydeksi suhteet syvenevät vain harvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Oletko milloin viimeksi osallistunut talkoisiin, vapaaehtoistoimintaan, politiikkaan tai mennyt opettelemaan uutta taitoa kuten tanssimista?
Eilen. Keskustellaanko nyt ketjun aiheesta eikä minusta? Vai eivätkö naiset ihan oikeasti osaa keskustella muuta kuin henkilökohtaisella tasolla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Eilen. Keskustellaanko nyt ketjun aiheesta eikä minusta? Vai eivätkö naiset ihan oikeasti osaa keskustella muuta kuin henkilökohtaisella tasolla?
Ap
Perustelu väitteellesi oli vain "Kerroin miten asia minun mielestäni on."
Ei tässä voida keskustelua käydä kuin vain sinun tuntemusten kautta kun ei ole muuta pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Noniin. Mikä estää muita toimimasta samoin? Yrität tässä syyttää näkymätöntä tahoa toisten yksinäisyydestä.
Tässä sinäkin kirjoitat viestejä tuntemattomille ihmisille. Ei siihen tinderiä tarvitse. Et siis ole yksinäinen.