Kenen vähävaraisen perheessä mies lähtee joulupukiksi?
Hyvää lisätienestiä, jossa harvoin kuitteja pyydetään/annetaan,
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:08"]
Olisin pukkina, mutta autottomana ei tuossa hommassa tee tiliä.
[/quote]Kaupungissa tekee, maalla ei.
[/quote]
Tekeepäs, hommaa itselleen kuskin. Mun mies tekee näin vaikka on ajokortillinen ja omistaa auton. Kuskin kanssa on nopeampaa liikkua paikasta toiseen, kun ei tarvitse varusteiden kanssa säätää, sen kun hyppää autoon vaan. Ainakin meidän pukkivaatteet estävät jonkinverran näkyvyyttä, kun parta ja hiukset tuppaavat kasvoille/silmille. Kuski myös varmistaa joka kohteessa, että pukin kamppeet ovat ojennuksessa, peiliä kun ei voi mukana kuljettaa.
Mä ainakin tein monta joulua ex.n kanssa joulukeikkoja.
Ex oli töissä varuskunnassa ja siellä oli lapsiperheitä. Koska elettiin kuin isoa perhettä, oli käynti hyvin nopea ja jokaisesta perheestä tuli jotain seteleitä.
Muistan kun ekana vuonna meitä pyydettiin, mun äiti itse asiassa sai varusteet joltain ystävältään ja ex vaan kysyi työkavereiltaan tarvitsetteko pukkia, me voitais tulla. Vaimot ilman muuta kuvittelivat että mitään ei tarvi maksaa, itse he suunnittelivat meidän aikataulunkin ja ekaan perheeseen mentiin sitten kierroksen jälkeen loppuiltaa viettämäänkin Mutta miehet jokainen antoivat ex.lle useita satoja markkoja per osoite, laittoivat rahat johonkin taskuun ja olivat tyytyväisiä.
Mäkin olen ihan varma jos laittaisin lähikaupan ilmoitustaululle ilmoituksen, sais taatusti nopeasti keikkoja ja kun kertoisin lopullinen aikataulu tulee vasta kun ollaan saatu tarpeeksi keikkoja. Silloin jos pyytäis 30 euroa 5 min pyrähdyksestä, 15 min siirtymiseen, eka vierailu vois helposti olla jo klo 14, kerkeis hyvän tienistin tekemään.
Mun mies oli pukkina jo vappuna, enää en sitä päästä =(((
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:26"]
[/quote]ei sille siitä varmaan maksettu??
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:26"]
[/quote]ei sille siitä varmaan maksettu??
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:16"]
[/quote]
Tekeepäs, hommaa itselleen kuskin. Mun mies tekee näin vaikka on ajokortillinen ja omistaa auton. Kuskin kanssa on nopeampaa liikkua paikasta toiseen, kun ei tarvitse varusteiden kanssa säätää, sen kun hyppää autoon vaan. Ainakin meidän pukkivaatteet estävät jonkinverran näkyvyyttä, kun parta ja hiukset tuppaavat kasvoille/silmille. Kuski myös varmistaa joka kohteessa, että pukin kamppeet ovat ojennuksessa, peiliä kun ei voi mukana kuljettaa.
[/quote]
Joku kaveri varmaan riemusta kiljuen lähtee kuskiksi moneksi tunniksi ilman mitään korvauksia?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:16"]
[/quote]
[/quote]
Joku kaveri varmaan riemusta kiljuen lähtee kuskiksi moneksi tunniksi ilman mitään korvauksia?
[/quote]Ilman mitään korvausta?? Totta kai pitää etukäteen sopia miten palkkiot jaetaan.
Mieheni tekee tuota erään herrakerhon nimissä, palkkiot menevät lyhentämättöminä suoraan hyväntekeväisyystyöhön. Reilu kaksi tuntia aattoillasta tuottaa useamman satasen ja hyvän joulumielen niin maksajille kuin avunsaajillekin.
Mä voisin olla se joulupukin kuski! Auto on, mutta partaa ei. Mistä löytäisin itselleni pukin, jota suhaisin pitkin stadia? Miestä tuskin kiinnostaa ryhtyä pukiksi, kun muutenkin on meidän perheessä ainoa, joka tienaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 20:33"]Jos on jonkun suunnassa vähän niitä joulupukkeja tarjolla, niin voihan se teidän oma mies mennä illaksi joulupukkeilemaan. Miksi se just köyhän perheen pitää isä lähettää varakkaan kotiin?
[/quote]
Siksi, että lapset tunnistaisi sen. Me tarvittais joku ulkopuolinen, mut tarjonta aika vähissä. Toisaalta onhan tässä jouluun vielä aikaa, ehkä niitä pukki-ilmoituksia ehtii vielä tulla.
Ap