Rekryä hoitavat: ennätysmäärä hakemuksia/paikka?
Mikä työpaikka se oli? Nimikettä ei tarvitse kertoa, ala riittää.
Kommentit (18)
tuo 200 on ihan normi määrä suurinpaan osaa työpaikkoja.
En oo rekryssä itse, mutta hain joskus muutaman kuukauden pienipalkkaista monotonista tallennustyötä eräässä arkistossa. "Valitettavasti teitä ei valittu, saimme yli 1000 hakemusta..."
Ja kyse tosiaan muutaman kk pätkätyöstä, jossa ei ollut mitään erityisen hohdokasta.
Joku 200 hakemusta taitaa olla aika perus?
Oon tainnu hakea tuota samaa tallennustyötä:) Tai sitten vastaavia paikkoja on ollut enemmänkin, ja niihin kaikkiin on hakenut se noin tuhat ihmistä Olisiko tarkka luku ollut joku 1300 tmv.
200 on aika normimäärä sellaisiin paikkoihin, joihin käy mikä tahansa tutkinto tai pitkälle edenneet opinnot.
Itse hain juuri, haketusta paikasta tuli ilmoitus hakuajan päätyttyä että hakijoita oli 155. Kutsumme sopivimmat haastatteluihin. Siinähän meni maku ja toivo koko hommaan. Mutta kaskas, kutsu tuli haastatteluun ja olin yksi valituista (valittiin 5).
Mä olen hiljattain hakenut töitä pääkaupunkiseudulla. Enimmäkseen tietyltä spesifiltä alalta tai siihen alaan läheisesti liittyen, sihteeri/koordinaattori/suunnittelija-nimikkeillä, kaupungilta, valtiolta sekä yksityisiltä. Useimpiin tehtäviin on vaadittu soveltuva kk-tutkinto, joihinkin ylempi. Useimmiten hakijoita on ollut 100-400 paikasta riippuen.
Toimistoassistentin äitiyslomasijaisuus, 1870 hakemusta.
Paljonko ne maksaa noista töistä?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 18:50"]
Mä olen hiljattain hakenut töitä pääkaupunkiseudulla. Enimmäkseen tietyltä spesifiltä alalta tai siihen alaan läheisesti liittyen, sihteeri/koordinaattori/suunnittelija-nimikkeillä, kaupungilta, valtiolta sekä yksityisiltä. Useimpiin tehtäviin on vaadittu soveltuva kk-tutkinto, joihinkin ylempi. Useimmiten hakijoita on ollut 100-400 paikasta riippuen.
[/quote]
2000-3500 on palkkahaitari niissä joita itse olen hakenut. Toki varmaan olisi paremmin palkattuja hommiakin samoilla nimikkeillä, mutta olen aika alkuvaiheessa uraani (toivottavasti!) ja opinnot vielä kesken, joten olen tyytynyt hakemaan paikkoja, joissa ei vielä vaadita mitään kovin kummallista kokemusta ja siksi palkatkaan ei ole tuon parempia.
1200 hakijaa, teollisuus, Pirkanmaa.
Niissä asiantuntijatöissä, joita olen hakenu viime vuosina, on vaatimuksena akateeminen koulutus, käytännössä vähintään maisterintutkinto. Jopa niissä, joissa on käytännössä vaadittu FT tai FL, hakijoita on ollut 150-200, muissa noin 200-300.
Ja ne "kaikki" on ollut tohtoreita tai maistereita?
Minäkään en ole rekryssä, mutta erääseen valtion paikkaan oli 301 hakijaa. Valittiin hommaa sillä hetkellä hoitava.Yleensäkin noihin valtion paikkoihin, mihin 90 % valittiin talon sisältä, oli vähintään sata hakijaa.
Tarkasti speksattu järjestelmäasiantuntijan paikka winkkariympäristön ylläpitoon. 401 hakijaa joista 350 täytti kelpoistuuden
Erääseen hakemaani tiedottajan paikkaan järjestöön oli 300 hakijaa.
Viimeisimmissä rekryissä on tullut enintään 50 hakemusta. Pk-seudulla ollaan, työnantaja maksaa huomattavasti alan keskiarvoa parempaa peruspalkkaa - TES on eri liiton puolella - ja lisäksi hyviä provikoita. Koulutusvaatimuksia ei käytännössä ole, joten periaatteessa näiden paikkojen pitäisi olla todella haluttuja. Mutta kun työnkuvauksessa yhdistyvät sanat "tekniikka" ja "myynti", niin monet tuntuvat säikähtävän.
Työnhakijan kannalta 50 hakemusta on todella paljon, siis jos miettii, että kuinka paljon kilpailijoita on itsensä lisäksi. Luulisi, että siitä määrästä työnantajakin löytäisi päteviä työntekijöitä?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:04"]
Viimeisimmissä rekryissä on tullut enintään 50 hakemusta. Pk-seudulla ollaan, työnantaja maksaa huomattavasti alan keskiarvoa parempaa peruspalkkaa - TES on eri liiton puolella - ja lisäksi hyviä provikoita. Koulutusvaatimuksia ei käytännössä ole, joten periaatteessa näiden paikkojen pitäisi olla todella haluttuja. Mutta kun työnkuvauksessa yhdistyvät sanat "tekniikka" ja "myynti", niin monet tuntuvat säikähtävän.
[/quote]
Mulle tuli, kun mulla oli netissä avoimia hakemuksia aikoinaan, säännöllisesti työtarjouksia eräältä tuontapaiselsta firmalta. Kyse ei ollut siitä, mitä työnkuvauksessa luki, vaan sitä, mikä firma sitä työtä tarjosi. Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse mennä töihin firmaan, jonka taustoissa on jotain hämärää. Tosin olisi huono myymään pöl...siis sitä tuotetta, kun minusta ei vaan ole tyrkyttämään tarpeetonta tavaraa mummoille, jotka laskevat viimeisiä roposiaan, että riittääkö lääkkeisiin. Sain kyllä oikeita töitä ihan tuon nettihakemuksen ansiosta.
yli 200 hakemusta, tiiminvetäjä, paperiteollisuus.