Olen asunut Helsingissä jo 15 vuotta ja yhä edelleen näen painajaisia, että joudun muuttamaan takaisin Kuopioon..
Muutin sieltä jo lukion jälkeen pois, mutta yhä edelleen näen unia että joudun muuttamaan takaisin kotilähiöön ja kuolemaan pystyyn siellä kalakukkolandiassa. Muilla pienten paikkakuntien kasvateilla samoja kokemuksia?
Kommentit (28)
Tärkeintä on olla siellä, missä viihtyy, mitä se kullekin sitten on.
:)
No on samat fiilikset vaikka harvemmin unia näen. Itse kotoisin Kouvolasta. Minut kiusattiin paikkakunnalta ulos, olin siis koulukiusattu. En tiedä olisiko muutenkaan minun juttuni. Ja tätä ei ymmärrä välttämättä ihmiset jotka ei ole kokeneet samaa. Alue aiheuttaa inhoa enkä tykkää liikkua siellä. Ei siellä tekemistä oikein olisikaan minulle. Ihmiset ahdasmielisiä ja ilkeitä.
Asun nykyään Helsingissä ja monet Kouvolalaiset ei tästä kapungista sitten yhtään tykkää. Ja viihtyvät aidosti pienessä kaupungissa. Tekisi mieli esitellä heille kantakaupungin näteimpiä paikkoja ja tekemistä mutta ei heitä kiinnosta. Olemme kasvaneet erilleen. Tavallaan koen halua palata maalle jossain muodossa mutta en kestä juoruilua ja kiusaamista, enkä ainakaan Kouvolaan palaisi. Ehkä kesämökki voisi olla vaihtoehto niin saa parhaat palat kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin pois Helsingistä takaisin Kuopioon vuosia sitten, ja kyllä kalakukkolandia aina Helsingin lähiöhelvetin voittaa.
Meinaat, että Kuopiossa ei ole lähiöitä tai lähiöhelvettiä? :D
Poistuiko se tänpäiväinen toinen Helsinki-ketju, jossa oli maa muista?
Savolainen mäkkärissä:
– Ja mitäs teille?
– Mitteepä tässä, kiitos vuan kysymästä.
– Tarkoitan siis, mitä te syötte?
– Purkkoo, tästä on kyllä jo maku männy.
– Mutta mitä te tilaatte nyt?
– Savon Sanomia ja Aku Ankkoo, mutta nyt ottasin hampurilaesen.
– Selvä. Ja minkähän hampurilaisen?
– No eikös se uo se systeemi, jossa on pihvi ja kaks kuorta. Pitäis se
teijän tiällä tietee.
– Syötkö täällä?
– Sillon tällön harvakseltaan.
– Öh… siis syötkö täällä nyt tällä hetkellä?
– Purkkoo vuan eelleen, mutta maku, se on kyllä jo männy.
– Puhun tilaamastasi hampurilaisesta. Tuleeko se mukaan?
– Kah, jos se vuan tahtoo.
– Siis otatko mukaan?
– Tule vuan jos haluat.
– Selkeä kysymys: syötkö tilaamasi ruoan täällä?
– Onko siellä tilloo? Uattelin kyllä että tuolla pöyvässä…
– Hyvä on. Saako laittaa kaikki mausteet?
– Jos ne vuan mahtuu, vähä kyllä eppäilen.
– Eli: kaikkia mausteita vai ei kaikkia mausteita?
– Joo… mutta kanelin suap jättee poikkeen.
– Eipä sitä kyllä yleensä… no, kaikkia muita saa siis panna?
– No sehä olj muute aeka suora ja hävytön kysymys, hävetkee nyt vähäsen.
– Voi hemmetti teidän kanssa!!
– Vai niin, jotta tällasta palvelluu. Taijanpa sitte jättee tilloomata ja
hakkee torilta muikkukukon……..!
Ilmiselvä trolli joka ei oo asunut päivääkään Kuopiossa. 0/100 hesojen kasvatille.
Toivottavasti ette ole itse osallistuneet ilmanlaadun huonontumiseen ja ruuhkien lisääntymiseen ajelemalla autolla, vaan käyttämällä ainoastaan joukkoliikennettä.
Ja nythän ilmanlaatu on parantunut koronana takia.