Housut valuu, paidat nousee, mikä neuvoksi?
Mulla on erityisesti talvisin tää ongelma. Tänäänkin. Mulla oli jalassa sukkahousut ja farkut. Yläosana tyköistuva pusero. Sukkahousut valuu koko ajan vyötäröltä alas, vaikka koko on oikea. Housut valuu lanteilta, vaikka niissä on vyö. Ja pusero nousee koko ajan ylöspäin, sitä saa vetää koko ajan alas. Eli koko ajan nostelet housuja ja vetelet puseroa. Henkselitkö tässä pitää ostaa ja punnukset puseroihin?
Kommentit (12)
Laihduttaminen... Paidat alkaa nousemaan jos vyöröllä on kiloja liikaa. Ei tarvitse edes olla bmi yli 30 niin alkaa jo paidat rullaantumaan.
Hanki mekkoja. Sinne helmaan ne punnukset ellei ole itsestään painavaa kangasta.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 15:18"]
Laihduttaminen... Paidat alkaa nousemaan jos vyöröllä on kiloja liikaa. Ei tarvitse edes olla bmi yli 30 niin alkaa jo paidat rullaantumaan.
[/quote]
Mulla samaa ongelmaa varsinkin tyköistuvien toppien ja huppareiden kanssa. Housuissakin on vyötäröllä vähän löysää ja niitä saa nykiä ylöspäin.
Harrastan paljon urheilua ja minulla on tiimalasivartalo, reidessä lihasta sen verran, ettei mahdu vyötäröltä tiukemmat housut. Topit kun ovat peppupituisia niin liikkuessa lähtevät rullaantumaan vyötärön kapeimpaan kohtaan.
Isompi paita ja pienempi koko housuihin.
Mulla on sama ongelma, yritän ratkaista sen käyttämällä pidempiä paitoja tai vaikka lyhyemmän pitkähihaisen alla pitkään toppia. Ei se tosin auta housujen valumisongelmaan. Todella ärsyttävää kiskoa vaatteitaan koko ajan. Luulen, että jos olisin hitusen hoikemmassa kunnossa, vaatteet istuisi paremmin. Joskus auttaa se, että kiskon housuja vähän polvien kohdalta enkä lanteista. Mutta kun työhön kuuluu istumista ja liikkeelle lähtemistä vuorotellen, niin aina saa olla niitä housuja uudestaan kiskomassa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 15:33"]
[/quote]
Ei pienempi housukoko ole mikään ratkaisu, vaan sen malliset housut, että sopii omalle vartalotyypille. Ikävä kyllä farkut on suunniteltu pitkä- ja hoikkajalkaisille naisille, joilla ei ole takapuolta. Sitten kun tällainen vähän muodokkaammalla pepulla ja reisillä varustettu, naisellinen nainen yrittää ne jalkaansa laittaa, niin nehän valuu koko ajan, koska vyötärön kohdalta ei ole sopivat, vaikka pepusta olisi.
Tietyn mittaiset paidat nousee ylöspäin aina, ellei ole hyvin hoikka vatsan kohdalta. Siksi valitsen pidempiä paitoja.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 15:33"]
[/quote]
ei vaan pienempi vatsa.
Koko voi olla oikea, mutta vaatteiden malli ja leikkaus on väärät vartalollesi. Sovita tarkemmin.
Yksi sana: body. Pitää sukkikset ylhäällä ja paidan alhaalla.
Mulla on ainakin sen verran leveä lantio (109 cm) verrattuna vyötäröön (68 cm), että paidat tykkäävät nousta kapeimpaan kohtaan eli vyötärölle. Joo näytän omituiselta, mutta selavii. :>
Sukkahousut ovat siitä mukavat, ettei ne tartu farkkuihin kiinni, vaan farkut liukuu hyvin niiden päällä. Tämä on säärissä hyvä ominaisuus, mutta vyötäröllä huono. Jos laittaa puuvillaiset alushousut farkkujen alle, niin ne on kiinni kuin takiaiset farkuissa. Silloin molemmat kiskovat toisiaan alaspäin liikkuessa. Sukkahousujen kanssa tuota ilmiötä ei tule, mutta farkut valuu helposti liukkaiden sukkahousujen päällä. Henkselit taitaa olla se paras vaihtoehto.