Ex-tenavatähti Konsta Hietasen suurperhe säästi kaikesta mahdollisesta-Niukkuuden aallonpohja ei unohdu
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e1c4acf3-4d95-4b20-8abf-209814…
Tästä huomaa sen, ettei ne julkisissa ammateissakaan olevat ole aina mitään rikkaita. Tämä aihe on pieni tabu Suomessa, hyvä että Konsta Hietanen uskalsi asiasta avautua.
Kommentit (64)
Se kyllä tekee pelleksi, jos kuvittelee että Suomessa potkupalloa potkimalla voisi elättää suurperheen. Tunnen monta suurperheen isää jotka käyvät oikeissa töissä ja pelaavat sitten vapaa-ajalla potkupalloa.
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä tekee pelleksi, jos kuvittelee että Suomessa potkupalloa potkimalla voisi elättää suurperheen. Tunnen monta suurperheen isää jotka käyvät oikeissa töissä ja pelaavat sitten vapaa-ajalla potkupalloa.
Se on vähän eri asia pelata jalkapalloa harrastelijatasolla, kuin ammatikseen. Vaikka ei ammattipelaajatkaan paljoa treenaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Konstalla ollut jalkapallouransa aikana kuin vain kolme lasta. Neljäs ja viides syntyivät uran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän eri asia pelata jalkapalloa harrastelijatasolla, kuin ammatikseen. Vaikka ei ammattipelaajatkaan paljoa treenaa.
Siis eivät ammattipelaatkaan paljoa TIENAA :D
Vierailija kirjoitti:
Minua aina hämmentää tuo ilmaus, että "lapsia alkoi tulla lisää" ikään kuin ne lapset vain putkahtaisi jostakin eikä sillä olisi mitään tekemistä omilla valinnoilla. Sanon tämän vapaaehtoisesti lapsettomana, jolle ei ole niitä lapsia kummasti putkahdellut :D
Mutta tosiaan, käsitin, että tuo perhe on itse valinnut tuon elämäntavan ja kantanut siitä sitten seuraukset. Ei kai tuo mikään ihme ole tolla yhtälöllä, mutta arvostettavaa, että uskaltaa puhua asiasta.
sulla on erilainen maailmankatsomus.
Kyllä se niin on että maailma tällä hetkellä ihmisöi.
Jonain syksynä omenapuut omenoi ja nyt maapallolla maapallo ihmisöi.
Hyvä sato.
Kyllä noin voi sanoa että lapsia vaan syntyy. Ei niitä kaikille synny vaikka kuinka yritetään tekemällä tehdä.
Ei ihminen oikeasti laskelmoi ja hanki lapsia tietoisesti. Niitä vain syntyy ja hedelmöitys on melko monimutkainen prosessi.
Ehkä sinun kaltainen ihminen alakuloissa murehtii että et sinä toivonut tulla tähän maailmaan ja ehkä syytät vanhempiasi syntymästäsi.
Oikeasti sinä kuitenkin solutasolla jo halusit kasvaa ja syntyä maailmaan. Muuten olisit ollut keskemeno.
Ihminen ei eroa eläimistö ja kasveista mitenkään. Lapsia saatetaan alulle vuoden valoisimpana aikana eniten. Tästä voidaan vetää johtopäätös ettei ihmisellä tavallaan ole omaa tahtoa...
Sinä edustat sitä koulukuntaa että ihminen voi päättää kaikesta, jopa ajatuksista ja muista elintoiminnoista.
Toisaalta kun ajattelen, niin ajattelen. En voi kontrolloida ajatuksia, hengitystäni, sydämen sykettä tai elimistöni puolustusjärjestelmää. Olen käytännössä automaattinen biologinen kone.
Tiedostan itseni ja pidän itseyttä yllä. Se on filtteri todellisuutta vastaan.
Oikeasti olen vain osa kokonaisuutta vailla omaa tahtoa.
Kun eläkkeellä mietit elämääsi ja pohdit päiväkirjoista nuoren sinuutesi käsityksiä ja toiveita elämältä, niin huomaat että elämä on vienyt sinut ihan omille teillesi.
Sinulla on lapsia, lapsenlapsia, vaikka et halunut niitä. Sinusta piti tulla pappi, mutta sinusta tulikin psykologi. Sinä uskoit rationaaliseen maailmakatsomukseen, mutta alat etsiä jumalaa.
Huomaa kirjoituksesta että olet hyvin nuori ja vähän tyhmä ihminen. Kyllä sinä opit vielä, kun pidät silmät auki ja pohdiskelet asioita.
Ei ihminen ole voikukkaa erilaisempi mekanismiltaan.
Lapsia tosiaan vain putkahtelee. Maapallo ihmisiö tällä hetkellä maailmanhistoriassa. Ihmissato on hyvin korkealla taajuudella.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tuokaan ketään pelleksi tee
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Konstakin työskenteli Personal trainerina ja muistaakseni myös koulunkäyntiavustajan sijaisena jalkapallouransa aikana.
Jeesus sinua siunatkoon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina hämmentää tuo ilmaus, että "lapsia alkoi tulla lisää" ikään kuin ne lapset vain putkahtaisi jostakin eikä sillä olisi mitään tekemistä omilla valinnoilla. Sanon tämän vapaaehtoisesti lapsettomana, jolle ei ole niitä lapsia kummasti putkahdellut :D
Mutta tosiaan, käsitin, että tuo perhe on itse valinnut tuon elämäntavan ja kantanut siitä sitten seuraukset. Ei kai tuo mikään ihme ole tolla yhtälöllä, mutta arvostettavaa, että uskaltaa puhua asiasta.
sulla on erilainen maailmankatsomus.
Kyllä se niin on että maailma tällä hetkellä ihmisöi.
Jonain syksynä omenapuut omenoi ja nyt maapallolla maapallo ihmisöi.
Hyvä sato.
Kyllä noin voi sanoa että lapsia vaan syntyy. Ei niitä kaikille synny vaikka kuinka yritetään tekemällä tehdä.
Ei ihminen oikeasti laskelmoi ja hanki lapsia tietoisesti. Niitä vain syntyy ja hedelmöitys on melko monimutkainen prosessi.
Ehkä sinun kaltainen ihminen alakuloissa murehtii että et sinä toivonut tulla tähän maailmaan ja ehkä syytät vanhempiasi syntymästäsi.
Oikeasti sinä kuitenkin solutasolla jo halusit kasvaa ja syntyä maailmaan. Muuten olisit ollut keskemeno.
Ihminen ei eroa eläimistö ja kasveista mitenkään. Lapsia saatetaan alulle vuoden valoisimpana aikana eniten. Tästä voidaan vetää johtopäätös ettei ihmisellä tavallaan ole omaa tahtoa...
Sinä edustat sitä koulukuntaa että ihminen voi päättää kaikesta, jopa ajatuksista ja muista elintoiminnoista.
Toisaalta kun ajattelen, niin ajattelen. En voi kontrolloida ajatuksia, hengitystäni, sydämen sykettä tai elimistöni puolustusjärjestelmää. Olen käytännössä automaattinen biologinen kone.
Tiedostan itseni ja pidän itseyttä yllä. Se on filtteri todellisuutta vastaan.
Oikeasti olen vain osa kokonaisuutta vailla omaa tahtoa.
Kun eläkkeellä mietit elämääsi ja pohdit päiväkirjoista nuoren sinuutesi käsityksiä ja toiveita elämältä, niin huomaat että elämä on vienyt sinut ihan omille teillesi.
Sinulla on lapsia, lapsenlapsia, vaikka et halunut niitä. Sinusta piti tulla pappi, mutta sinusta tulikin psykologi. Sinä uskoit rationaaliseen maailmakatsomukseen, mutta alat etsiä jumalaa.
Huomaa kirjoituksesta että olet hyvin nuori ja vähän tyhmä ihminen. Kyllä sinä opit vielä, kun pidät silmät auki ja pohdiskelet asioita.
Ei ihminen ole voikukkaa erilaisempi mekanismiltaan.
Lapsia tosiaan vain putkahtelee. Maapallo ihmisiö tällä hetkellä maailmanhistoriassa. Ihmissato on hyvin korkealla taajuudella.
Ihmiselle on kehittynyt tietoisuus itsestä. Eräänlainen filtteri maailman välillä. Todennäköisesti se on eduksi meille ettemme sekoa täysin. Elimistö pysyy rauhallisena, kun kuvittelemme olevamme asioiden yläpuolella. Todellisuudessa kuitekin mitä tahansa voi sattua ja sattuu kaiken aikaa.
Minuus pyrkii luomaan hallusinaation järjestyksestä tässä kaaoksessa missä elämme.
Siksi lapsia vain syntyy, vaikka kuvittelet että ei synny. Sinullekin voi syntyä lapsia.
Älä silti pelkää.
Luo turvaa olla uskossa että omat teot olisi jumalallisia päätöksiä vaikuttaa omaan tulevaisuuteen ja hallita omaa elämää. Minuus on aito tehokas uskonto.
Se on usko ja syntyy filtteristä. Minuus vs. maailma.
Kun todellisuudessa ihminen on osa kaikkeutta.
Kuten happi ja läheisesi verenkierrossa käynyt hengitys on sisälläsi kiertäen ympäristöön.
Iho vaikuttaa valtion rajoilta, mutta kuten mehiläinen ja kukka nähdään erillisinä asioina, ovat ne kuitenkin osa kokonaisuutta. Mehiläinen on kukka ja kukka mehiläinen.
He ovat osa organismia.
Samalla tavoin ihminen sinuutensa kanssa sulautuu tähän ilmatilassa olevaan "akvaarioon", jossa kaikessa olemme liimautuneena toisiimme. Väljyys ja välimatkat on harhaa.
Lapsi ei erota olevansa erillinen osa vanhempaansa. Se on kiinni rinnassa eikä vauvan sinuus ole vielä kehittynyt. Harha ei siis ole hänelle edullinen vielä siinä vaiheessa elämänkehitystä.
Lapsia siis vain syntyy.
Konsta on hyvä ihminen. Rehellinen ja jalat maassa!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on yksi näkökulma todellisuuteen.
Kannattaa vähän avata verhoja ja katsella erilaisista kulmista maailmaa.
Sitten ei enää naurata niinkään. Ymmärrän kyllä naurusi ja sekin naurattaa minua kun sinua naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on yksi näkökulma todellisuuteen.
Kannattaa vähän avata verhoja ja katsella erilaisista kulmista maailmaa.
Sitten ei enää naurata niinkään. Ymmärrän kyllä naurusi ja sekin naurattaa minua kun sinua naurattaa.
Hienoa kun valveutuneesti näpäytät näitä typeryksiä. Olet kuin Aristoteles.
Vierailija kirjoitti:
Konsta on hyvä ihminen. Rehellinen ja jalat maassa!
Samaa mieltä.
Miksi ette voi keskustella Konsta Hietasesta riitelemättä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kyseessä on riitely. Lähinnä keskustelu siitä syntyykö lapsia itsestään kuten keväällä kukat puhkeaa omenapuihin, vai päätetäänkö lapsista kuten nappia painamalla.
Eiköhän ole selvää että molemmat näkökulmat ovat omalla tavallaan oikeassa, mutta kuitenkin ensimmäinen vaihtoehto on todellisuutta. Jälkimmäinen on ihmisen todellisuusfiltterin tuottama illuusio asiasta, että lastenteko olisi itse päätettävissä oleva toiminta.
Kun ei ruokailu ja ulostaminenkaan ole sellaisia. Mikään elintoiminto ei ole itsestään päätettävissä oleva, kun menee tarpeeksi pitkälle asioiden alulle asti.
Toki hauskaa olisi että ihminen itse päättää elämästään ja on elämänsä herra.
Se on hieno uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Konstalla mitänä julkista ammattia ole. Jalkapalloa pelasi. Ja vaimonsa vielä vähemmän julkkis.
Sitä ihmettelen että miksi lapsille on venytetty noin pitkät ikäerot ja siten pahennettu talousahdinkoa.
Pitkät ikäerot? 11 vuodessa 5 lasta, kuinka paljon vielä pitäisi olla lyhyemmät ikäerot?
Jos tietää olevansa persaukinen ja haluavansa monta lasta niin vuoden välein.
Oletko oikeasti niin hölmö, että kuvittelet kaikille tulevan lapsia tuosta vaan vuoden välein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kyseessä on riitely. Lähinnä keskustelu siitä syntyykö lapsia itsestään kuten keväällä kukat puhkeaa omenapuihin, vai päätetäänkö lapsista kuten nappia painamalla.
Eiköhän ole selvää että molemmat näkökulmat ovat omalla tavallaan oikeassa, mutta kuitenkin ensimmäinen vaihtoehto on todellisuutta. Jälkimmäinen on ihmisen todellisuusfiltterin tuottama illuusio asiasta, että lastenteko olisi itse päätettävissä oleva toiminta.
Kun ei ruokailu ja ulostaminenkaan ole sellaisia. Mikään elintoiminto ei ole itsestään päätettävissä oleva, kun menee tarpeeksi pitkälle asioiden alulle asti.
Toki hauskaa olisi että ihminen itse päättää elämästään ja on elämänsä herra.
Se on hieno uskonto.
Niinpä. Meistä jokainen elämässään olisi halunut tulla unelmiensa toteuttajaksi.
Jos oikein ymmärsin niin Konsta olisi halunut olla kuten vaikkapa Mesut Özil. Huippupelaaja jalkapallossa.
Kun elämää tarkastelee, niin vain harvat saavat toteuttaa niitä unelmia.
Siitä syystä että ihminen ei oikeasti ohjaa omaa elämäänsä.
Muuten meistä suurin osa olisi miljonäärejä ja kuninkaita.
Konsta puhuu ihanan rehellisesti!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tähdet, tähdet -ketjussa riitelyä on kestänyt jo ekasta lähetyksestä lähtien. Toissapäivänä siellä oli vielä tappelu tulilla, nyt vähän rauhottu biisien julkistamisen jälkeen. Ilmeisesti siirtyi tänne. Ei kai onnistu tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tähdet, tähdet -ketjussa riitelyä on kestänyt jo ekasta lähetyksestä lähtien. Toissapäivänä siellä oli vielä tappelu tulilla, nyt vähän rauhottu biisien julkistamisen jälkeen. Ilmeisesti siirtyi tänne. Ei kai onnistu tällä palstalla.
Tarkoitat ilmeisesti sitä ketjua, josta tehtiin Konsta Hietanen Official?