Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne vanhat huonekalut kaupunkialueella?

Vierailija
30.11.2013 |

Ihan poisheitto kamaa mutta minne? Roskikseenko? Kovin pitkälle en jaksa kantaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 14:18"]

Jokainen vastaa tuottamistaan jätteistä. Kaatopaikalle.

Minä en ole kyllä itse tuottanut sohviani. :) Mikseihän jätteistä yleisesti vastaa se, joka ne on alun perin saattanut maailmaan? Eikös monet elektroniikkatuotteet voi nykyään palauttaa kauppoihin? Minusta tuollainen voisi yleistyä. Olisin valmis maksamaan niistä tuotteistani vaikka sitten enemmän.

Näin pitäisi olla. Krääsän valmistaja vastaa sen ekologisesta hävittämisestä, "cradle to cradle". Loppuis kaikenlaisen turhakkeen ja muovirimpulan valmistus. Laatutavara puolestaan säilyy vuosikymmeniä.

Mutta tähänkin taas joku Negatiivi-Nelli tulee vinkumaan että ei onnistu.

Vierailija
22/24 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä toimii sellainen firma kuin Helppo Nouto. Kaks vuotta sitten muutin ja pyysin heidät hakemaan sohvan, kirjahyllyn ja telkkarin. Maksoi 59 euroa kappale. Toinen vaihtoehto olisi ollut kaatopaikka, mutta tämä oli minulle vaivatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paljasjalkalaisena kaupunkilaisena vien elektroniikkajätteen, isot ongelmajätteet luontoon. Esim viime viikolla vein rikkinäisen pyykkikoneen kumpulan metsään ja viskasin samalla sinne myös kaikki lamput ja tyhjät maalipönikät. Myös hyvä vinkki on viedä toisten taloyhtiöiden roskakatokseen esim mustassa jätesäkissä ongelmajätettä ja jättää se sinne. Kyllä ne joku muu kerää pois itse en jaksa enkä välitä :)

Vierailija
24/24 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse paljasjalkalaisena kaupunkilaisena vien elektroniikkajätteen, isot ongelmajätteet luontoon. Esim viime viikolla vein rikkinäisen pyykkikoneen kumpulan metsään ja viskasin samalla sinne myös kaikki lamput ja tyhjät maalipönikät. Myös hyvä vinkki on viedä toisten taloyhtiöiden roskakatokseen esim mustassa jätesäkissä ongelmajätettä ja jättää se sinne. Kyllä ne joku muu kerää pois itse en jaksa enkä välitä :)

Trolli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan