Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut alle 40-vuotiaaseen eläkeläiseen jolla ei ole fyysistä vammaa?

Vierailija
25.09.2020 |

Kaipaisin asiallista keskustelua aiheesta.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat asiallisella keskustelulla, ap? Että vain tietyt mielipiteet saa sanoa ääneen?

Vierailija
2/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keharithan saa eläkkeen jo 18v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari. Ei ole niitten elämä mitään herkkua. Mielenterveysongelmia ja ikuinen köyhyys. Elämä ilman mitään suuntaa ja mielekkyyttä.

Vierailija
4/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ilmanen raha juoksee... siinähän voi tehdä vaikka mitä.

Vierailija
5/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari. Ei ole niitten elämä mitään herkkua. Mielenterveysongelmia ja ikuinen köyhyys. Elämä ilman mitään suuntaa ja mielekkyyttä.

Työssäkäyvien ja piilo-ongelmaisten elämä ei siis voi tuntua totaalisen suunnattomalta ja epämielekkäältä? Miettikää ihmiset vähän miten kehystätte omia perusteluitanne.

6/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla käsitys, että sairaseläkettä ei Suomessa saa kuin näkyvien ruumiillisten vammojen perusteella?

Tiesitkö, että monet vakavasti fyysisesti vammaiset ovat työelämässä? Juuri eilen kuulin vyötäröstä alaspäin halvaantuneesta kirurgista, jolla on pyörätuoli jonka voi nostaa seisoma-asentoon. Hän tekee edelleen leikkauksia, jos oikein muistan, on sydänkirurgi.

Vierailija
7/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvien ja piilo-ongelmaisten elämä ei siis voi tuntua totaalisen suunnattomalta ja epämielekkäältä? Miettikää ihmiset vähän miten kehystätte omia perusteluitanne.

No perustelen tarkemmin. Molemmat elävät syrjäytyneinä, eivätkä ole löytäneet itselleen puolisoa, eivätkä päässeet perustamaan perhettä. Jäävät paitsi kaikesta sosiaalisesta elämästä ja joutuvat käymään säännöllisesti hakemassa toimeentulotukea, koska eläke on niin pieni. Ei varaa harrastaa, matkustaa eikä juuri mitään muutakaa tehdä.

Vierailija
8/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No perustelen tarkemmin. Molemmat elävät syrjäytyneinä, eivätkä ole löytäneet itselleen puolisoa, eivätkä päässeet perustamaan perhettä. Jäävät paitsi kaikesta sosiaalisesta elämästä ja joutuvat käymään säännöllisesti hakemassa toimeentulotukea, koska eläke on niin pieni. Ei varaa harrastaa, matkustaa eikä juuri mitään muutakaa tehdä.

Ja monet elää työssä+liitossa+perheessä+elämässä, joka ei tunnu yhtään omalta vaan tyhjältä. Ihan yhtä lailla nämä ihmiset kuolee sisältä vuosien mittaan. On varaa harrastaa mutta ei tunnu miltään. Saman kolikon toinen puoli.

Vierailija
9/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempeästi ja arvostaen, kuten muihinkin.

Vierailija
10/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että ilmanen raha juoksee... siinähän voi tehdä vaikka mitä.

Meinaat että sellainen masennus jolla saa eläkkeen ennen 40v antaa mahdollisuuksia tehdä mitä vaan?

Vierailija
11/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren eläkeläisen on mahdollisuus kuntoutua työkykyiseksi. Moni kuntoutunutkin.

Vierailija
12/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatun noston paikka. Taloudellinen riippumattomuus saavutettu nuorella iällä. Eläke juoksee ja muitakin tukia tarvittaessa saa eikä kukaan kelan suunnalta häiritse.

Vierailija
13/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monet elää työssä+liitossa+perheessä+elämässä, joka ei tunnu yhtään omalta vaan tyhjältä. Ihan yhtä lailla nämä ihmiset kuolee sisältä vuosien mittaan. On varaa harrastaa mutta ei tunnu miltään. Saman kolikon toinen puoli.

Eli mitä ajat takaa? Että varhain eläkkeelle päätyneen elämä ei voi olla kurjaa kun joku työssäkäyvä ja perheellinen on myös masentunut?

Vierailija
14/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin ja lisäksi itse olen sellainen ollut, nyt jo yli 40v. En nyt tiedä miten kuuluisi suhtautua. En tiennyt että pitää suhtautua? Vielä pitäisi asiallisesti keskustella. Mistä?

Vierailija
15/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä ajat takaa? Että varhain eläkkeelle päätyneen elämä ei voi olla kurjaa kun joku työssäkäyvä ja perheellinen on myös masentunut?

Tiedät aivan hyvin mitä ajan takaa ja leikit tahallasi että et ymmärrä. Ikävää voi olla kenellä tahansa, töissä tai eläkkeellä. Olisi kiva tietää kaikki että voidaan todeta totuuksia täällä mutta kun me emme tiedä.

Vierailija
16/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä tietäisin, mistä syistä hänellä on eläke ja mitä se minulle kuuluu? Jos hän kertoisi, että hänellä on eläke, niin ajattelisin että jonkunlaiset kunnolliset perusteet sille on, koska varsinkin pysyvä eläke on vaikea saada. Itselläni on vähän päinvastainen "ongelma", olen sairauslomalla pitkään ja olen ollut määräaikaisella eläkkeellä fyysisten ja psyykkisten syiden yhdistelmällä, mutta ihmiset aina kyselevät, että onko mitään töitä ollut ja kun sanon ei, tuntuu, että olettavat, että psyykkiset asiat vaan vaivaa.

Vierailija
17/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun häneen arvokkaana ihmisenä.

Vierailija
18/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä tietäisin, mistä syistä hänellä on eläke ja mitä se minulle kuuluu? Jos hän kertoisi, että hänellä on eläke, niin ajattelisin että jonkunlaiset kunnolliset perusteet sille on, koska varsinkin pysyvä eläke on vaikea saada. Itselläni on vähän päinvastainen "ongelma", olen sairauslomalla pitkään ja olen ollut määräaikaisella eläkkeellä fyysisten ja psyykkisten syiden yhdistelmällä, mutta ihmiset aina kyselevät, että onko mitään töitä ollut ja kun sanon ei, tuntuu, että olettavat, että psyykkiset asiat vaan vaivaa.

Kunnollinen peruste on nykyään potkupallo. Joskus se on perustellun ajattelun kentällä, joskus se on potkittu ihan muulle kentälle. Olen kuullut niin monta nyyhkytarinaa siitä että kun me ulkkaripari muutettiin tänne ja hankittiin lapsia ja asutaan edullisesti kaksikerroksisessa niin kuitenkin meidän pitää viikottaisella ravintolareissulla maksaa niiden lastenkin ruoat. Ai että. Me ollaan niin uhreja. Ja sinun kantis pitäisi kyllä tulla nyt kyllä lastenvahdiksi, tosin siis tunnen sinut vain työpaikan kautta eikä meillä ole mitään ihmissuhdetta mutta virittelen tässä nyt sellaista että vietettäiskö joskus vähän aikaa yhdessä ai niin voisko minun lapset tulla ja sitten etc etc. Niin siis minä käyn puolipäivätyössä ja sinä kokopäivätyössä mutta totta kai sinulla on enemmän aikaa hoitaa minun muksuja kuin minulla koska minä olen pyhä ulkkis ja sinä kantasuomalainen lattiarätti. Ei kiitti.

Vierailija
19/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun häneen arvokkaana ihmisenä.

Miksi? Mitä se on tehnyt mikä sun mielestä antaa aihetta arvostukseen?

Vierailija
20/58 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mt-häiriöinen ja siksi eläkkeellä, tulee mieleen, että toiminta ja tekeminen on terapiaa myös.

Näin mt-häiriöistä läheistäni hoidetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä