Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Koira söi lapsen pastillit ja kuoli.

Vierailija
25.09.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6696d2c0-e2a9-425c-bc27-186924a41dec

Kamalaa. Mutta miten tuo on niin tietämätön ettei tajunnut antaa sokeria vaikka eikös se lääkäri juuri niin käskenyt tehdä?
Ja toinen mitä ihmettelen: Ei löydy ksylitolia kotoa enää missään muodossa.
Kai sille lapselle nyt kuitenkin kannattaa antaa pastilli/isompana purkkaa ruokailun jälkeen. Opettelee vaan pitämään ne korkealla. Sanoo itse ettei tiennyt kunnolla ksylitolin vaarasta koiralle, mutta ei tuo tunnu tietävän myöskään ksylitolin tärkeydestä lapsen (ja aikuistenkin) hampaille.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies söi lapsen vanukkaat ja elää yhä.

Vierailija
2/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

reps

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle rangaistus niin oppiipahan olemaan.

Vierailija
4/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle pitää edes hankkia jotain kämäsiä pastilleja?

Vierailija
5/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh luitko juttua? Äityli ne oli itse sinne pöydälle jättänyt. Ja eikös tuo lapsi ollut vasta tyyliin 1,5 v?

Vierailija
6/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikin kuolemahan ei vielä ole rangaistus?

Vierailija
7/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku ksylitoli on terveellistä,,

Vierailija
8/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain kuvitella, miten haitallista ksylitoli on ihmisellekin. Meidän koira poimii lenkillä niitä purukumeja maasta, vaikka yritän kuinka kieltää.

Vierailija
9/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin tuon "sokeria antamalla koira olisi pelastunut"-jutun niin, että jos olisi antanut koiralle sokeria heti kotona kun huomasi koiran syöneen ne ksylitolipastillit, niin koira olisi mahdollisesti selvinnyt hengissä. Sillehän ehti varmasti tulla elinvaurioita jo tuon ajomatkan aikana eläinlääkärille.

Vierailija
10/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi lasta pitäisi rangaista?? Siis kyseessä 1-vuotias lapsi, jonka ÄITI ITSE OLI JÄTTÄNYT PASTILLIT PÖYDÄLLE JA KOIRA NE SIELTÄ NAPPASI. haloo ääliöt. Lukekaa juttu ennen kuin kommentoitte tuollaisia typeryyksiä.

Vierailija
11/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta yhdestä pastillien aiheuttamasta šokista. Koira ei meinannut syödä mitään. Meille tosin ei annettu ohjeeksi syöttää sokeria, vaan ylipäätään jotain. Hengissä koira kuitenkin selvisi.

Vierailija
12/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku ksylitoli on terveellistä,,

Ihmisillä se onkin. Se ehkäisee karieksen muodostumista.

Vierailija
13/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksylitoli on vain erittäin hyvin markkinoitu suomalaisille, missään muualla maailmassa ei käytetä ja suositella sitä tässä laajuudessa. Ksylitolin teho perustuu siihen, että se on makeaa ja siksi lisää syljeneritystä, joka taas johtaa siihen, että syljen omat entsyymit katkaisevat happohyökkäyksen. Itse ksylitolilla aineena ei ole mitään maagisia ominaisuuksia.

Vierailija
14/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies söi lapsen vanukkaat ja elää yhä.

Tätä ihmettelen. Epätavallisen onnekas mies.

Vierailija
15/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi lasta pitäisi rangaista?? Siis kyseessä 1-vuotias lapsi, jonka ÄITI ITSE OLI JÄTTÄNYT PASTILLIT PÖYDÄLLE JA KOIRA NE SIELTÄ NAPPASI. haloo ääliöt. Lukekaa juttu ennen kuin kommentoitte tuollaisia typeryyksiä.

Ne on syrjäytyneitä trolleja, joilla on hoitamattomia mielenterveysongelmia.

Vierailija
16/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuo ksylitoli vaikuttaa esim. suoliston mikrobiomiin?

Vierailija
17/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa näkee noita ksylitolipurkkeja usein aivan lasten ulottuvilla kun sielläkin hölmöt syöttävät niitä lapsille. Mietin että kerran joku kakru nappaa niitä kourallisen.

Vierailija
18/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt kerran noin, ksylitolien unohtaja vaan ei ollut lapsi vaan minä itse. Ostoskassi odotti purkamista eteisessä, kun puhuin puhelimessa. Koira oli sitten syönyt rasian Muumi pastilleja kun puhelu loppui, 10-kiloinen koira kyseessä. Eläinlääkäriin kun soitin, käski vaan syöttämään vartin välein koiralle sokeria. Ksylitoli kun on vaarallista koska koiran keho alkaa erittää siitä paljon insuliinia, mutta kun oikeaa sokeria ei tulekaan niin verensokeri menee liian alas. Syöttelin sitten yön sokeria koiralle, eikä sille onneksi tullut mitään jälkiseuraamuksia. 

Vierailija
19/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa näkee noita ksylitolipurkkeja usein aivan lasten ulottuvilla kun sielläkin hölmöt syöttävät niitä lapsille. Mietin että kerran joku kakru nappaa niitä kourallisen.

Mitä sinun mielestäsi seuraa, kun syö kourallisen ksylitolipastilleja?

Vierailija
20/44 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tuo ksylitoli vaikuttaa esim. suoliston mikrobiomiin?

Ei yhtään millään tavalla. Ksylitolilla ei ole mitään esimerkiksi antimikrobisia ominaisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi