IL: Koira söi lapsen pastillit ja kuoli.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6696d2c0-e2a9-425c-bc27-186924a41dec
Kamalaa. Mutta miten tuo on niin tietämätön ettei tajunnut antaa sokeria vaikka eikös se lääkäri juuri niin käskenyt tehdä?
Ja toinen mitä ihmettelen: Ei löydy ksylitolia kotoa enää missään muodossa.
Kai sille lapselle nyt kuitenkin kannattaa antaa pastilli/isompana purkkaa ruokailun jälkeen. Opettelee vaan pitämään ne korkealla. Sanoo itse ettei tiennyt kunnolla ksylitolin vaarasta koiralle, mutta ei tuo tunnu tietävän myöskään ksylitolin tärkeydestä lapsen (ja aikuistenkin) hampaille.
Kommentit (44)
Siskon koira (joka oli muutenkin oikea paukapää ja/tai huonosti kasvatettu söi kaiken mahdollisen cd-levyistä silmänrajauskyniin) söi kerran pussillisen xylitolipurkkaa. Silloin ell ohjeisti syöttämämään sesselle muistaakseni LAKUA ja niin tehtiin. Koira pelastui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksylitoli on vain erittäin hyvin markkinoitu suomalaisille, missään muualla maailmassa ei käytetä ja suositella sitä tässä laajuudessa. Ksylitolin teho perustuu siihen, että se on makeaa ja siksi lisää syljeneritystä, joka taas johtaa siihen, että syljen omat entsyymit katkaisevat happohyökkäyksen. Itse ksylitolilla aineena ei ole mitään maagisia ominaisuuksia.
Suomalainen itseväheksyntä ja ruoskinta taas käynnissä (no okei minäkin teen nyt näin, huomaatteko:D). Briteissäkään ei käytetä tässä laajuudessa hanan vedensekoittajia vaan toisesta hanasta tulee kuumaa ja toisesta kylmää, kumartakaa syvään! Mitä sitten jos muualla ei tajuta käyttää? Muuallako on kaikki hyvin ja tehdään automaattisesti oikein? Hyvin estää reikiintymistä.
En ole kyllä koskaan nähnyt kahden hanan systeemiä edes elokuvissa. Kaksi erillistä nuppia kyllä oli minunkin lapsuudessani, joista kylmää ja kuumaa vettä säädeltiin samaan hanaan.
Et ole tainnut juuri matkustella? Minunkin lapsuudessani meillä oli kaksi nuppia ja yksi hana, mutta näitä kahden erillisen hanan systeemejä on paljon esim. Englannissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksylitoli on vain erittäin hyvin markkinoitu suomalaisille, missään muualla maailmassa ei käytetä ja suositella sitä tässä laajuudessa. Ksylitolin teho perustuu siihen, että se on makeaa ja siksi lisää syljeneritystä, joka taas johtaa siihen, että syljen omat entsyymit katkaisevat happohyökkäyksen. Itse ksylitolilla aineena ei ole mitään maagisia ominaisuuksia.
Suomalainen itseväheksyntä ja ruoskinta taas käynnissä (no okei minäkin teen nyt näin, huomaatteko:D). Briteissäkään ei käytetä tässä laajuudessa hanan vedensekoittajia vaan toisesta hanasta tulee kuumaa ja toisesta kylmää, kumartakaa syvään! Mitä sitten jos muualla ei tajuta käyttää? Muuallako on kaikki hyvin ja tehdään automaattisesti oikein? Hyvin estää reikiintymistä.
En ole kyllä koskaan nähnyt kahden hanan systeemiä edes elokuvissa. Kaksi erillistä nuppia kyllä oli minunkin lapsuudessani, joista kylmää ja kuumaa vettä säädeltiin samaan hanaan.
Kyllä niitä vaan tuolla maailmalla on, varsinkin Briteissä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus
No ehkä et ole sitten käynyt sellaisessa maassa, jossa tuo kahden hanan systeemi on. Mä olin Etelä-Afrikassa vaihdossa ja siellä oli briteiltä omaksuttu tuo "hieno" systeemi.