Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värikkään sisustuksen ystävät, huoneiden värityksistä kyssäri

Vierailija
25.09.2020 |

Sisustuksella tarkoitan nyt siis erityisesti seiniä ja muuta kiinteää sisustusta en niinkään tekstiileitä tai muuta tilpehööriä. Eli oletteko tehneet eri huoneet väritykseltään jotenkin toisiinsa sointuviksi vai onko joka huone ihan oman tyylisensä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus eräs sisustussuunnittelija sanoi että jos tykkää tapetteja laittaa joka huoneeseen, kannattaa ne valita samalta valmistajalta ja mielellään vielä samasta mallikirjasta. En kuitenkaan ole tätä noudattanut vaan laittanut sitä mikä on ollut mielestäni kaunis suomatta ajatustakaan sille miten se mahtaa mahdollisesti sopia viereiseen huoneeseen. Sen olen koittanut katsoa ettei liikaa tule yhtä väriä. Maailmassa on niin paljon ihania tapetteja että hulluutta se olisi valita kaikki yhdeltä valmistajalta!

Ap

Ihan käypä neuvo. Vaikka tapetit olisivatkin erilaisia niin ne silti sopisivat jollain tavalla yhteen. Kun merkki on sama niin niillä kaikilla kuoseilla on samat visuaaliset kriteerit ja siten sopivat yhteen. Kuvittele vaikka marimekkoa: uusia kuoseja tulee koko ajan, mutta melkein aina tunnistaa marimekoksi.

Vierailija
22/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus eräs sisustussuunnittelija sanoi että jos tykkää tapetteja laittaa joka huoneeseen, kannattaa ne valita samalta valmistajalta ja mielellään vielä samasta mallikirjasta. En kuitenkaan ole tätä noudattanut vaan laittanut sitä mikä on ollut mielestäni kaunis suomatta ajatustakaan sille miten se mahtaa mahdollisesti sopia viereiseen huoneeseen. Sen olen koittanut katsoa ettei liikaa tule yhtä väriä. Maailmassa on niin paljon ihania tapetteja että hulluutta se olisi valita kaikki yhdeltä valmistajalta!

Ap

Ihan käypä neuvo. Vaikka tapetit olisivatkin erilaisia niin ne silti sopisivat jollain tavalla yhteen. Kun merkki on sama niin niillä kaikilla kuoseilla on samat visuaaliset kriteerit ja siten sopivat yhteen. Kuvittele vaikka marimekkoa: uusia kuoseja tulee koko ajan, mutta melkein aina tunnistaa marimekoksi.

Joo, kyllä ymmärsin tuon neuvon pointin, mutta itse en koe mielekkäänä sisustaa ihan niin ajatuksella ja yhdellä tyylillä. Menen kai enemmän fiilispohjalta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, kai sitä vähän tulee vilkaistua, että näkymä viereiseen huoneeseen on kutakuinkin sointuva. Mulla on eteisessä sinistä, itään päin olevassa keittiössä keltaista ja oleskelutiloissa rauhoittavaa vihreää. Sopivat toisiinsa ihan riittävän hyvin, koska kaikki ovat voimakkuudeltaan suunnilleen samanlaisia melko puhtaita, vain hieman murrettuja sävyjä. Kai nyt yleensä ihmisen koko koti on suunnilleen samaa tyyliä, että ei ole jossain huoneessa kylmiä pastelleja ja toisessa jotain terrakottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi