Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värikkään sisustuksen ystävät, huoneiden värityksistä kyssäri

Vierailija
25.09.2020 |

Sisustuksella tarkoitan nyt siis erityisesti seiniä ja muuta kiinteää sisustusta en niinkään tekstiileitä tai muuta tilpehööriä. Eli oletteko tehneet eri huoneet väritykseltään jotenkin toisiinsa sointuviksi vai onko joka huone ihan oman tyylisensä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin monesta eri lähteestä että etenkin eteinen ja olohuone olisi hyvä sovittaa suunnilleen saman sävyisiksi, ja se on ollut ihan toimiva tapa.

Makuuhuoneen tosin tein eri värillä, se on privaatimpi tila eli täysin ok.

Vierailija
2/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eteinen ja siihen aukeava pukeutumishuone samalla värillä eli valkoisella. Lattia on kaikissa sama. Samaten ylhäällä olohuone ja siihen aukeava aula valkoseinäisiä. Makkarit on aulan ympärillä ja niissä on kaikissa eriväriset seinät. Niissä on samanlaiset lattiat kuitenkin kaikissa. Keittiö on erillään ja siellä on vanha lattia ja ihan omanväriset seinät.

Vanha 70-luvun talo jossa kaikki on isoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kertokaa millaisia värityksiä/tapetteja teillä on! Olisi kiva nähdä ja saada ideoita omaankin kotiin🙂

Ap

Vierailija
4/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauheasti ajatellut huoneiden yhteensopivuutta. Kyllä ne kuitenkin jollain tavalla sopivat, kun kaikki edustavat sitä samaa tyyliä, eli mun tyyliä :D Esim. meillä neuvo eteisen ja olohuoneen sointumisesta ei oikein toimi, koska eteinen ja olohuone ovat aivan toisella puolella taloa.

Vierailija
5/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kertokaa millaisia värityksiä/tapetteja teillä on! Olisi kiva nähdä ja saada ideoita omaankin kotiin🙂

Ap

Mulla on keittiö liila, oma makkari tummansininen plus ruskea, toinen lapsen huone keltainen ja toinen vihreä.

Kalustus noudattelee joka puolella samaa. Paljon valkoisia kalusteita, tummaa puuta. Lundiaa ja sitten perittyä antiikkia. Kolme kristallikruunu ja muutenkin kauniita valaisimia. Aidot matot monessa huoneessa. Rottinkia.

Vierailija
6/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä remontoidaan huone kerrallaan, joten ei ole kaikki sitä, mitä haluaisin. Yksi huone on mintunvihreä. Olkkarin seinät tuli laitettua valkoisiksi. Kadun. Yhdessä huoneessa on William Morrisin sinipohjaista lintutapettia ja vihreää. Yhdessä on tummansinistä Kiurujen yötä. Seuraavaksi remontoivavasta huoneesta tulee tummansininen. Puupaneelia löytyy myös.

Vierailija
7/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on keittiö liila, oma makkari tummansininen plus ruskea, toinen lapsen huone keltainen ja toinen vihreä.

Kalustus noudattelee joka puolella samaa. Paljon valkoisia kalusteita, tummaa puuta. Lundiaa ja sitten perittyä antiikkia. Kolme kristallikruunu ja muutenkin kauniita valaisimia. Aidot matot monessa huoneessa. Rottinkia.

Kivalta kuulostaa. Miksei sisustuslehdissä tai iltapäivälehdissä näe näitä keltaisia tai vihreitä huoneita joissa aitoja persialaisia mattoja ja antiikkia?

Joka puolella vitivalkoisia kuutioita artekkineen tai kirppariryysyineen.

Vierailija
8/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tupa ja keittiö samaa pääosin vihreää sävyä, Morrisin kasviaiheista tapettia molemmissa. Eteinen on omanlaisensa siniharmaa tapetin sävy. Makkari on pääsävyltään tummansininen, oranssi/terrakotan sävy lisänä.

Vierailija
9/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kivalta kuulostaa. Miksei sisustuslehdissä tai iltapäivälehdissä näe näitä keltaisia tai vihreitä huoneita joissa aitoja persialaisia mattoja ja antiikkia?

Ruotsalaisissa lehdissä luultavasti on enemmän. 

Vierailija
10/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Huoneiden seinät eri värisiä, mutta toisiinsa sointuvia. Lattiamateriaali yhtenäinen koko kerroksessa.

Vierailija
11/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ruotsalaisissa lehdissä luultavasti on enemmän. 

Komppaan tätä vastausta. Siellä on satojen vuosien ajalta kerrostunutta sivistynyttä mutta silti esteettistä ja mukavaa sisustusta.

Jos ärsyttää katsoa näitä sairaalanvalkoisia suomi-laatikoita makrameekoristeineen ja sisustusheinineen, kannattaa selata sen sijaan ruotsalaisia sisustusblogeja ja lehtiä.

Vierailija
12/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus eräs sisustussuunnittelija sanoi että jos tykkää tapetteja laittaa joka huoneeseen, kannattaa ne valita samalta valmistajalta ja mielellään vielä samasta mallikirjasta. En kuitenkaan ole tätä noudattanut vaan laittanut sitä mikä on ollut mielestäni kaunis suomatta ajatustakaan sille miten se mahtaa mahdollisesti sopia viereiseen huoneeseen. Sen olen koittanut katsoa ettei liikaa tule yhtä väriä. Maailmassa on niin paljon ihania tapetteja että hulluutta se olisi valita kaikki yhdeltä valmistajalta!

Ap

Vierailija
13/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus eräs sisustussuunnittelija sanoi että jos tykkää tapetteja laittaa joka huoneeseen, kannattaa ne valita samalta valmistajalta ja mielellään vielä samasta mallikirjasta. En kuitenkaan ole tätä noudattanut vaan laittanut sitä mikä on ollut mielestäni kaunis suomatta ajatustakaan sille miten se mahtaa mahdollisesti sopia viereiseen huoneeseen. Sen olen koittanut katsoa ettei liikaa tule yhtä väriä. Maailmassa on niin paljon ihania tapetteja että hulluutta se olisi valita kaikki yhdeltä valmistajalta!

Ap

Itseään varten sitä lopuksi sisustetaan, ei muita. Mun mielestä rosoisempi lopputulos on muutenkin parempi. Nykyään sisustetaan niin helkkaristi, että lopputulos näyttää lavastukselta, siis huonolla tavalla. Just tuli tämä mieleen, kun jossain Hesarin jutussa oli kuva jonkun kotoa. Oli tosi hieno ja mietitty sisustus, rahaa käytetty paljon – ja niin tylsä ja täydellinen! Siinä oli siis väriä kyllä, mutta tuli vain mieleen, että no tuossa on nyt sitten katsottu uusimmat trendit ja oikein pieteetillä valittu kaikki. Bläh.

Vierailija
14/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Cole & Sonin eri kuosit ainakin pelaa yhteen tosi hienosti jos samaa väriä.

Tosin ei ole sieltä halvimmasta päästä, mutta suosittelen merkkiä noin yleisellä tasolla jos budjetti ei ole este.

Vierailija
15/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko meillä kovinkaan värikästä mutta voimakkaita värejä seinissä ja lattiassakin.

Alakerrassa tummanharmaa, lähes musta lattia. Yhdellä seinällä petroolin sövyinen kuosillinen tapetti (panthera 220124) ja viereinen seinä maalattu tumman harmaalla (basaltti).

Keittiö ja eteinen maalattu hyvin vaalealla vaaleanpunaisella/persikalla (omenankukka). Keittiö tumma/musta.

Alakerran makkari maalattu kahdesta seinästä beigen ruskeaksi. Pojan makkari. Siellä varmaan kyllä sävy muuttuu. Makkari oli ennen meidän vanhempien niin siksi sellainen sävy.

Yläkerrassa meidän vanhempien makkarissa seinässä sövy petrooli ja siihen sopiva tumma lehtitapetti.

Toisen pojan huoneessa tummanpunainen seinä ja sitten new york tapetti joka oli jo valmiina kun muutettiin.

Tyttären huoneessa itse sekoitettu vaaleanpunainen maali ja harmaa ruusutapetti. Lattiat vaaleanharmaat yläkerrassa.

Muuten sisustus neutraalia ja yksiväristä. Valkoistakin mm ruokaryhmä.

Haluaisin maalata yläkerran aulan vielä jollain värillä. Tummempi sävy mielessä. Miettinyt tummempaa vihreää, jotain "mudan" väriä tms. Valkoistakin seinistä löytyy mutta kokovalkoiseen kotiin ei minua saa vaikka nekin kauniita on.

Tykkään sisustamisesta. :)

Vierailija
16/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itseään varten sitä lopuksi sisustetaan, ei muita. Mun mielestä rosoisempi lopputulos on muutenkin parempi. Nykyään sisustetaan niin helkkaristi, että lopputulos näyttää lavastukselta, siis huonolla tavalla. Just tuli tämä mieleen, kun jossain Hesarin jutussa oli kuva jonkun kotoa. Oli tosi hieno ja mietitty sisustus, rahaa käytetty paljon – ja niin tylsä ja täydellinen! Siinä oli siis väriä kyllä, mutta tuli vain mieleen, että no tuossa on nyt sitten katsottu uusimmat trendit ja oikein pieteetillä valittu kaikki. Bläh.

Joo, tietty näin. En tiedä kuka tuollaista ohjetta noudattaa ja suositellaanko tuollaista edes enää, tästä on jo melkein 15v aikaa kun tuon kuulin. Ap

Vierailija
17/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut värit niin, että aina viereiset tilat sointuvat toisiinsa, vaikka eri väriä ovatkin. Niin, että koko asunto muodostaa värimaailmaltaan sellaisen kivasti jatkuvan kokonaisuuden. Eli ei vain satunnaisia nättejä värejä, vaan myös mietitty, mitkä sopivat yhteen ja miten.

Vierailija
18/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Cole & Sonin eri kuosit ainakin pelaa yhteen tosi hienosti jos samaa väriä.

Tosin ei ole sieltä halvimmasta päästä, mutta suosittelen merkkiä noin yleisellä tasolla jos budjetti ei ole este.

Ne on ihania, meillä yhdessä huoneessa on Cole&Sonia. Ap

Vierailija
19/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat saaneet itse valita seinien värit, ainoa missä sanoin "ei" oli musta. Niin nyt on sitten vihreää, sinistä, keltaista ja raitaa. Ei tietenkään kaikki nuo samassa huoneessa. Se on maalia, sen saa ylivedettyä hyvin nopeasti. 

Vierailija
20/23 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, melko hillitty väri eteinen, oh, portaikko ja yläkerran aula. Ovat yhteydessä toisiinsa, joten seesteisempää näin.

Yläkerran 3 makkaria ovat väreiltään violetti, vihreä ja oranssin beessi. Mutta värien sävyt on soinnutettu toisiinsa.

Puukalusteet ovat kaikissa huoneissa keskiruskeita, lattiat samanlaiset ja tyynyissä, verhoissa käytetty samantyyppisiä vaaleita sävyjä. Nämä yhteiset värit saavat kokonaisuudesta harmonisen.

Keittiö, joka avautuu vain olohuoneeseen, on tapetoitu. Tapetin pohjaväri on sama kuin oh:n seinä, ja kuviot voimakkaan punaisia, murrettu sävy.