Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokkorokote

Vierailija
29.11.2013 |

Onko joku ottanut tai meinaako ottaa lapselle?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On otettu, kaikille lapsille, olen itse sairastanut aikuisena vasta vesirokon, sairaus oli todella vaikea, vietin teho-osastolla viikon ym.

Vierailija
2/3 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut tähän kysymykseen palstailuvuosieni aikana lukemattomia kertoja ja tehdään se nyt taas kerran:)

Kyllä, otimme kys rokotteen kummallekin lapsellemme kun he aloittivat päiväkodin 3,5v ja 5v i´issä.

Suosittelen, se olisi rokoteohjelmassa (näin sanoi lasten erik.lääkäri jo silloin) jos "rahavarat" sallisivat mutta ilm yht.kunta ajattelee aina vain, että tulee halvemmaksi sairastaa kys tauti, olla pois töistä lasta hoitamassa se viikko minimissään, ostaa kutinaa helpottavia suihkeita ym lääkkeitä jne puhumattakaan jos tulee vakaviakin jälkitauteja.

Olen työvuosieni aikana (10) ollut tekemisissä muutamankin perheen kanssa joiden lapselle tuli aivokalvontulehdus tämän "harmittoman" lastenataudin jälkitautina, jäivät henkiin mutta yhdellä meni niin pahaksi että menetti kuulo-ja liikuntakykynsä. Liikkuminen palautui pitkällisen fysioterapian ansiosta mutta kuulo ei, kyseessä oli 5v lapsi.

Kyllä, vakavat jälkitaudit ovat, onneksi, harvinaisia, mutta minä en pelaisi venäläistä rulettia lapseni suhteen ja onhan vesirokko mahd ihan suht lievänäkin varsin kurja sairaus kun kutisevia paukamia voi olla kitalesta peppureikään niin ettei tervettä ihoa alta näy.

Eli suosittelen otamana kys rokotuksen, sitä mieltä ovat myös lastenlääkärit, olleet jo vuosia.

PS, ei se vyöruusukaan herkkua ole ja vesirokkohan altistaa sillekin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin hieman 1v synttäreiden jälkeen, aloitti päiväkodin samaan aikaan. Mitään oireita ei tullut rokotteesta, eikä ole sairastunutkaan. Tehostetta emme aio ottaa kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä