Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ja miten saisi harjoittelupaikan töihin?

Vierailija
29.11.2013 |

Pääsin työkkärin kurssille ja pitäisi saada hankittua työharjoittelupaikka.

Kurssin info on tulossa, siellä varmaan selviää jotakin mutta jos voisin jo ennen sitä yrittää... vinkkejä kellään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmoissa ne työt nykyään on. Työkkäri on turhuuden laitos.

Vierailija
2/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pistä kaikkiin firmoihin suoraan haen työharjoitteluun liitteenä CV. Riippuu alasta - jos olet siivooja haet vaan googleen: siivoja sieltä avautuu suurinosa firmoista jotka toteuttaa siivousta niin voit mennä ihan sinne pistämään ITSE hakemusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työharjoittelu kuuluu kurssiin niin työkkäri järjestää sen samalla?

Vierailija
4/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan harjoittelua sen pitäisi olla?

Vierailija
5/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan asiakaspalvelua > helpparia olen tehnyt viimeisimmät vuodet.

AP

Vierailija
6/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole suhteita, niin huono on paikkaa saada. Muistan omalta kurssilta, että kaikki lähetetyt hakemukset (kymmeniä) olivat täysin turhia. Suhteilla just ja just onnistui...

Vierailija
7/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kaksi harjoittelua ennen kuin pääsin kunnolla kiinni työelämään. Molemmat paikat sain sillä tavalla, että marssin suoraan yritykseen sisään ja kysyin, että keneltä tämmöistä asiaa voisi tiedustella. Yhteensä piti käydä kolmessa paikassa ja kahdessa haastattelussa. Mä uskon, että harjoitteluun otetaan helpommin ihminen, jonka näkee paikanpäällä kuin pelkkien paperien perusteella. Tää on tietysti vain mutu. 

Vierailija
8/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:06"]

Mä olen tehnyt kaksi harjoittelua ennen kuin pääsin kunnolla kiinni työelämään. Molemmat paikat sain sillä tavalla, että marssin suoraan yritykseen sisään ja kysyin, että keneltä tämmöistä asiaa voisi tiedustella. Yhteensä piti käydä kolmessa paikassa ja kahdessa haastattelussa. Mä uskon, että harjoitteluun otetaan helpommin ihminen, jonka näkee paikanpäällä kuin pelkkien paperien perusteella. Tää on tietysti vain mutu. 

[/quote]

Kuten on monesti kysytty. Mihin työpaikkaan lampsitaan sisään ja kysytään töitä? Ilmeisesti raksa (mutta kulkuluvat?), raflat ja kaupat... Muuten ei kyllä oikein onnistu.

Vierailija
9/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä erikoisliikkeissä toimii tuo sisään marssiminen? Mutta niissäkin taitaa yleensä työskennellä muitakin kuin vain omistaja.

Meidän isommassa kaupassa olisi aika paljon tuurista kiinni, että onko esimies edes paikalla, ja onko hänellä sillä hetkellä mahdollisuus tai halua irrottautua muista töistä tullakseen ottamaan hakemusta vastaan. Rivityöntekijöille sitä olisi turha antaa, ja toisaalta henkilökohtaisia dokumentteja en muutenkaan menisi antamaan satunnaiselle kaupan työntekijälle.

Käsittääkseni noissa työkkärin kursseissa se työharjoittelu on kuitenkin palkatonta? Ainakin itse olin joskus ilmaisharjoittelussa. Silloin auttoi se, että sähköpostihakemuksessa tai puhelimessa teki heti selväksi, että työnantajalle ei tule kuluja. Työhakemuksia tulee paljon, ja jos työpaikassa ei ole rekry päällä, niin niistä ei välttämättä lueta muuta kuin silmäillen sähköpostiviestin pari ensimmäistä riviä. Silloin varmasti tulee selväksi se, että olet ilmaistyövoimaa, ja jos tarvetta työvoimalle on, mutta ei palkkausrahaa, niin työnantajan kiinnostus herää ja sinua harkitaan oikeasti.

Aloita sellaisista paikoista, joissa haluaisit tulevaisuudessa työskennellä, ja jos niistä ei tärppää, niin laajenna sitten. Nykyään taitaa olla vieläkin vaikempi tilanne kuin joskus kun itse noita paikkoja hain, mutta jos ei muuta, niin ainakin opin, että mikä ei toiminut: monen kappaleen pituinen sähköpostihakemus, jossa ensin esittelin itseni ja sitten vasta mainitsin lopussa, että työnantajalle ei tule kuluja.

Vierailija
10/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten hele-vetissä työkkäri kuvittelee voivansa järjestää kursseja ja pakottaa kurssilaiset karenssin uhalla hankkimaan harjoittelupaikan?

Vierailija
11/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 17:03"]

Siis miten hele-vetissä työkkäri kuvittelee voivansa järjestää kursseja ja pakottaa kurssilaiset karenssin uhalla hankkimaan harjoittelupaikan?

[/quote]

Koska ammattiopinnoissa ideana on työssäoppiminen. Ihan samalla tavalla nuoret joutuvat etsimään työharjoittelupaikan ja jos ei löydy, katkeaa opinnot ja tuet.

Ap:n pitäisi ymmärtää, että sen paikan pitää olla opiskeltavalta alalta eikä mikä tahansa.

Vierailija
12/12 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, ja jos työharjoittelu kuuluu pakollisena opintoihin niin silloin koulu tai työkkäri sen osoittaa. Vähän sama kun sanoisi että tämä tässä kurssi on nyt sitten sellainen että opiskelijat itse opettelee materiaalin ja jos teistä riippumattomista syistä ette pärjää niin katkeaa tuet.

Seinähullua.

quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 17:03"]

[/quote]

Koska ammattiopinnoissa ideana on työssäoppiminen. Ihan samalla tavalla nuoret joutuvat etsimään työharjoittelupaikan ja jos ei löydy, katkeaa opinnot ja tuet.

Ap:n pitäisi ymmärtää, että sen paikan pitää olla opiskeltavalta alalta eikä mikä tahansa.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi