Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, raskaus ja työpaikka!

Vierailija
29.11.2013 |

Olen määräaikaisessa työssä, joka jatkuu 12/2014 asti. Sain tietää olevani raskaana, la on 07/2014. Eli 6kk jäisi tuosta määräaikaisesta työstä tekemättä..

Työn piti olla määräaikainen vain aluksi ja jatkua sitten vakituisena, eihän se nyt tietenkään sitten jatku. Työpaikka on pieni 3 hengen firma, akateeminen ala, ja työnantajalle paha paikka että yksi jää pois ja on rekrytoitava ja koulutettava taas uusi.

Itse vauvasta olen ihan äärettömän onnellinen.

Miten kertoa asiasta töissä ja miten kasvattaa paksu nahka niin, etten stressaa tuon työtilanteen/huonon omatunnon takia itselleni keskenmenoa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:58"]27-vuotias ja vuosi työelämässä..itse olisin vastaavassa tilanteessa odottanut tuon määräaikaisuuden loppuun ja sitten yrittänyt lasta. Voi olla että työn saanti  on jatkossa hieman hankalaa.

[/quote]

Tähän oli jäänyt vastaamatta.

Emme uskaltaneet harkita tuollaista vaihtoehtoa. Kuka minut olisi sitten raskauden ajaksi palkannut, jos olisin 29-vuotiaana maha pystyssä etsinyt töitä raskauden ajaksi? Minulle vihjailtu vakipaikka ei ole lupaus. Jos taas olisin odottanut TAAS uutta määräaikaista työtä, olisin 29-30 -vuotiaana samassa tilanteessa. Toki vakkaripaikkaa olisi voinut odottaa mutta koskas sen sitten saa.. sitä ei tiedä kukaan. Siksi aloimme yrittämään lasta jo nyt, ja se tärppäsikin heti eikä tarvittu 2-6kk yritystä niin kuin ajattelimme.

ap

Vierailija
2/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kerrotaan töissä siten, että "olen raskaana ja jään äitiyslomalle xx.xx." Harjoittele pari kertaa peilin ääressä niin sujuu sitten jouhevasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:03"]Asiasta kerrotaan töissä siten, että "olen raskaana ja jään äitiyslomalle xx.xx." Harjoittele pari kertaa peilin ääressä niin sujuu sitten jouhevasti.

[/quote]

No hehheh. Vastaisitko kuitenkin siihen, miten kertoisin asiasta niin ettei kertominen aiheuta minulle hankaluuksia ja erityisesti kuinka olla tuntematta huonoa omaatuntoa aiheuttamistani ongelmista työpaikalla. (Sijaisen hankkiminen, kouluttaminen jne).

Vierailija
4/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:03"]Asiasta kerrotaan töissä siten, että "olen raskaana ja jään äitiyslomalle xx.xx." Harjoittele pari kertaa peilin ääressä niin sujuu sitten jouhevasti.

[/quote]

No hehheh. Vastaisitko kuitenkin siihen, miten kertoisin asiasta niin ettei kertominen aiheuta minulle hankaluuksia ja erityisesti kuinka olla tuntematta huonoa omaatuntoa aiheuttamistani ongelmista työpaikalla. (Sijaisen hankkiminen, kouluttaminen jne).

Vierailija
5/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kertomistapa vaikuttaisi sinun huonoon omatuntoon?

Newsflash: me kaikki työssäkäyvät äidit olemme jääneet töistä äitiyslomalle. Siinä ei ole mitään kummallista, niin maailma pyörii. Miksi sinun työpaikka olisi jotenkin poikkeus? Ajatteletko, että olet hirveän korvaamaton? Et ole ensimmäinen etkä viimeinen perhevapaalle jäävä.

Vierailija
6/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ymmärrä miksi sinun pitäisi jäädä kokonaan pois töistä. toki synnytyksen tienoilla tarvitset muutaman viikon vapaata, mutta sittenhän voit palata ja jatkaa hommia. eiköhän työasiat ole lyhyeksi aikaa järjesteltävissä.

vai onko sinusta tulossa yh?

Vierailija
7/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulla huono itsetunto? Miksi koet syyllisyyttä perheen perustamisesta? Ilmeisesti olet aika nuori etkä kovin paljoa työelämää nähnyt.

Vierailija
8/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:39"]Onko ap sinulla huono itsetunto? Miksi koet syyllisyyttä perheen perustamisesta? Ilmeisesti olet aika nuori etkä kovin paljoa työelämää nähnyt.

[/quote]

Olen 27. Tosin kouluttautuminen vei aika pitkään ja olen ollut (markettiduuneja ja harjoitteluja lukuunottamatta) työelämässä vasta 1v.

Vierailija
9/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:39"]Onko ap sinulla huono itsetunto? Miksi koet syyllisyyttä perheen perustamisesta? Ilmeisesti olet aika nuori etkä kovin paljoa työelämää nähnyt.

[/quote]

Olen 27. Tosin kouluttautuminen vei aika pitkään ja olen ollut (markettiduuneja ja harjoitteluja lukuunottamatta) työelämässä vasta 1v.

Vierailija
10/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 34 ja odotan neljättä lasta. Mullakin on huono omatunto äitiyslomalle jäämisestä vaikka onkin iso firma jolla ei ole hätää mun poissa ollessa. Oon vaan tosi tunnollinen työntekijä ja tuntuu että lusmuilen jos en ole töissä. Musta tuntuu että paljon on merkitystä sillä minkälainen pomo on. Meillä pomo edellyttää työntekijöiltä tosi aktiivista ja säntillistä työntekoa. Ärähtää heti, jos vaikka kahvitauko vähän venähtää.

Vierailija
11/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:34"]en oikein ymmärrä miksi sinun pitäisi jäädä kokonaan pois töistä. toki synnytyksen tienoilla tarvitset muutaman viikon vapaata, mutta sittenhän voit palata ja jatkaa hommia. eiköhän työasiat ole lyhyeksi aikaa järjesteltävissä.

[/quote]

No haloo. Haluan tietenkin hoitaa ja imettää lasta itsekin. Mies on kotona 1,5v:stä 3v:een ja minä 0-1,5v ainakin alustavan suunnitelman mukaan. Miksi vain toinen saisi hoitaa lasta?

Vierailija
12/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:48"]Mä oon 34 ja odotan neljättä lasta. Mullakin on huono omatunto äitiyslomalle jäämisestä vaikka onkin iso firma jolla ei ole hätää mun poissa ollessa. Oon vaan tosi tunnollinen työntekijä ja tuntuu että lusmuilen jos en ole töissä. Musta tuntuu että paljon on merkitystä sillä minkälainen pomo on. Meillä pomo edellyttää työntekijöiltä tosi aktiivista ja säntillistä työntekoa. Ärähtää heti, jos vaikka kahvitauko vähän venähtää.

[/quote]

Kiva kun joku ymmärtää :)

Meillä suurin ongelma on että vaihtuvuus on ollut aiemmin(kin) suurta ja olen saanut kuulla kuinka paljon haittaa ja harmia siitä on tullut. Enkä kyllä ainakaan paranna tilannetta, joten pelkään uutisen vastaanottoa.

Vierailija
13/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:34"]en oikein ymmärrä miksi sinun pitäisi jäädä kokonaan pois töistä. toki synnytyksen tienoilla tarvitset muutaman viikon vapaata, mutta sittenhän voit palata ja jatkaa hommia. eiköhän työasiat ole lyhyeksi aikaa järjesteltävissä.

[/quote]

No haloo. Haluan tietenkin hoitaa ja imettää lasta itsekin. Mies on kotona 1,5v:stä 3v:een ja minä 0-1,5v ainakin alustavan suunnitelman mukaan. Miksi vain toinen saisi hoitaa lasta?

[/quote]

Se oli provo.

Vierailija
14/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ikävä kertoa, mutta työpaikka pärjää ilman sinuakin. Luuletko, että kaikki muut naiset työelämässä ovat lapsettomia? Katse pois omasta navasta heti, niin johan alkaa sujua paremmin.

Vierailija
15/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain toinen saisi hoitaa lasta?

joo, tätä olen ihmetellyt aina kun katson lapsiperheiden touhua. vain toinen hoitaa. ajattelin että se on normi.

Vierailija
16/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Taas kerran olen iloinen siitä, että hankin ensin koulutuksen, työkokemusta, vakituisen ja varman työpaikan, aviomiehen, omakotitalon ja kymppitonnin säästöt pahan päivän varalle ennen kuin rupesin harkitsemaan lasten tekoa. Eikö ihmisillä ole minkäänlaista suunnitelmallisuutta elämässään?

Vierailija
17/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27-vuotias ja vuosi työelämässä..itse olisin vastaavassa tilanteessa odottanut tuon määräaikaisuuden loppuun ja sitten yrittänyt lasta. Voi olla että työn saanti  on jatkossa hieman hankalaa.

Vierailija
18/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:30"]Miten se kertomistapa vaikuttaisi sinun huonoon omatuntoon?

Newsflash: me kaikki työssäkäyvät äidit olemme jääneet töistä äitiyslomalle. Siinä ei ole mitään kummallista, niin maailma pyörii. Miksi sinun työpaikka olisi jotenkin poikkeus? Ajatteletko, että olet hirveän korvaamaton? Et ole ensimmäinen etkä viimeinen perhevapaalle jäävä.

[/quote]

Emmepä olekaan olleet :) jotkut meistä ovat hankkineet lapset jo opiskeluaikana, eikä työurassa tule "turhia" katkoja.

Vierailija
19/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt kaksi lasta määräaikaisissa töissä. Kummallakin kerralla olen saanut helposti töitä äitysloman jälkeen. Mikä siinä muka on ongelma.

Helpompaahan se on työnantajalle, että raskaaksi tulee määräaikainen eikä vakituinen työntekijä. Määräaikainen tulee halvemmaksi.

Vierailija
20/30 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan tehdä niinkin, että pidät sen 105 päivää äitiysvapaata, minkä jälkeen miehesi jää vanhempainvapaalle ja sinä palaat vähäksi aikaa töihin, jos ihan välttämättä haluat vielä palata määräaikaisuuden loppuajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan