Onko 22-23-vuotias liian nuori menemään naimisiin?
Kommentit (27)
Riippuu ihmisestä. Me muutettiin pois vanhempien luota kun olimme 20 yhteisene kämppään, naimisiin mentiin kun oltiin 23 ja eka lapsi syntyi kun olimme 25. Siitä huolimatta kummallakin on korkeakoulututkinto (maisteri ja tohtori, luonnontieteet alana kummallakin). Niin ja ulkomaillakin on asuttu että ei se keskimääräistä aikasempi naimisiinmeno ja lapsensaanti sitäkään estänyt.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 10:53"]
mun mielestä on. mutta riippuu tapauksesta. jos joku on jo 16 v lähtien elättänyt itsensä ja elänyt "aikuismaista" elämää, niin mikäs siinä. mutta sitten on kyllä jäänyt opiskelematta.
[/quote]
Erittäin hyvä ikä :)
Itse järkiinnyin juurikin tuossa iässä eli lähdin taas opiskelemaan ja aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa ja päätin että hän on tulevien lapsieni isä ja tästä lähtien elän "kunnollisesti" ja en sössi mitään ja päätös on pitänyt ;)
Kuules ysi, millä perusteella toteat, että 22-vuotias nainen + 65-vuotias mies = hyvä naimakauppa? Mietipä tarkemmin. Parikymppinen seksiä himoava nuori tytön huitukka ja eläkeikäinen äijä, joka ei jaksa eikä kykene tyydyttämään nuorta naistaan. Vanhalla herralla on todennäköisesti eturauhasvaivoja, jotka juoksuttavat vessassa monta kertaa yössä. Samoista vaivoista saattaa myös johtua, että ei oikein ota enää eteen, ei ainakaan monta kertaa peräkkäin, ei ehkä joka päiväkään.
Pariskunnan erilaisista elämänhistorioista ei kannata edes puhua. Muodin perässä juokseva pissis ja maailman menoa kiinnostuneena seuraava ukkeli. Mistähän he keskustelevat? Sekin on mahdollista, että muutaman vuoden päästä nuori vaimo on vaipanvaihtajana miehelleen, ellei sitten ole jo häipynyt hyvän sään vallitessa huitsin nevadaan. Liitto saatoi olla naiselle kannattava, jos mitään papereita ei ollut tehty. Ja ei muuta kuin uutta matoa koukkuun.
Suunnilleen samanikäiset muodostavat kyllä todennäköisimmin onnistuneen liiton. Onko 22-23-vuotias kypsä? Jos on tottunut kantamaan vastuun tekemisistään ja päätöksistään, niin eiköhän silloin ole kypsä myös avioon. Siis että molemmat ovat vastuuntuntoisia. Ei se muuten pelaa.
No, eipä ole kovinkaan pitkää aikaa siitä, kun katsottiin että ellei ollut naimisissa 25-vuotiaana, oli kyseisessä ihmisessä jotain vikaa. Lisäksi oli myös nk. vanhanpiian- ja vanhanpojanvero, jota joutui maksamaan, ellei ollut naimisissa 25-vuotiaana. Hyvä ikä avioitumiselle olisi 23-vuotta. Silloin olisi jo järkeä päässä, eikä syöksyisi tekemään mitään hölmöjä päätöksiä.
Vähän jo vanha mun mielestä.
Menin 19-vuotiaana naimisiin. Kohta tulee 20 vuotta täyteen.
Itse olin 21v kun menin naimisiin ja yhdessä ollaan edelleen. Kuten joku ylempänä ihanasti sanoikin, on ihanaa kasvaa yhdessä ja olen mielestäni vain etuoikeutettu, kun löysin sen oikean nuorena ja nyt 24-vuotiaana yksi ihana lapsi ja toinen tulossa, riittävän onnellinen parisuhde hyvine ja huonoine hetkineen. Voiko parempaa olla! Vaikka toisaalta, voi 21v olla liian nuorikin. Avioliitto nyt kuitenkin iästä huolimatta tarvitsee huoltoa, työtä ja onnea matkaan!
Kyllä voi! Itse olen kuitenkin sanonut poikaystävälleni että katellaan vasta joskus 25-27 vuoden ikäisinä. :D Haluan säästää kunnolla rahaa häitäni varten, se kun on se yksi ikimuistoisimmista päivistä elämästäni!