50% tupakoineista saa keuhkoahtaumataudin - tupakointi kiellettävä kokonaan
50% aikuisikänsä tupakoineista saa keuhkoahtaumataudin - tupakointi kiellettävä kokonaan
Viimeisten vuosikymmenien tilastot kertovat karua kieltä; 50% aikuisikänsä tupakoineista saa kliinisesti todetun keuhkoahtaumataudin. Ensioireiden jälkeen ei ole parannuskeinoa, vaan tauti etenee yskästä ja hengästymisistä, jatkuvista hengitystieinfektioista, varhaisesta työkyvyttömyydestä, juoksemis- ja rappusten kiipeämisrajoituksiin, kävelyrajoituksiin, ja lopulta ollaan asunnossa happipullon päässä, ja sitten kuolema. Kun tämä nykyään tiedetään, on vastuullista kaikin keinoin yrittää säästää ihmisiä sellaisilta kohtaloilta. Tupakoijien pitäisi nähdä omaa riippuvuuttaan pidemmälle, mutta jos he eivät siihen kykene, pitää toisten ottaa heitä niskasta kiinni. Tupakansavu on luokiteltu syöpävaaralliseksi aineeksi, ja kellään ei pitäisi olla oikeutta altistaa kanssaihmisiään sille.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 06:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:02"]
kerrotko vielä millä tavalla? En tunne ketään joka polttaisi sisällä. Laita ne 70 luvun leffat pois ja tuu todellisuuteen.
[/quote]
No esim. mun naapuri polttaa, ja se "pieni savu" todellakin haittaa. Itse asiassa savua ei edes näy, mutta puolet kämpästäni löyhkää kyseisen lapamadon kotona ollessa aina järkyttävältä. Ja mitään en voi asialle tehdä, koska molemmat ollaan vuokralla, ja sisällä tupakointia ei ole järjestysäännöissä kielletty. Että ottaa aivoon!
[/quote]
Höpöhöpö. Paskaa jauhat.
[/quote]
Mitä helvettiä?! Näköjään se tupakointi alentaa älykkyyttä aika tehokkaasti. Ei mulla ole mitään syytä keksiä tällaista, toivoisin ettei olisi totta. Kaupungin asunnossa asumisen ihanuuksia.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:06"]
Ei se pieni savu ainakaan haittaa
[/quote]
Sanoi pieni idiootti...
[/quote]
Otapa ne kliiniset tutkimukset esille ja kerro maailmalle tästä haitasta.