Kannattaako opettajan opiskella sairaanhoitajan tutkinto?
Olen valmistumassa oleva opettaja. Valmistumisen jälkeen minulla on pätevyys opettaa kolmea vierasta kieltä sekä toimia luokanopettajana.
Olen aiemmin opiskellut vuoden verran sairaanhoitajaksi. Ensimmäinen harjoittelu puuttuu.
Nyt pitäisi ensi kevään jälkeen päättää, alanko etsiä töitä opettajana vai palaanko suorittamaan sh-tutkinnon loppuun. Jos en ensi lukuvuonna jatka tutkinnon suorittamista, niin en ehdi sitä tehdä ennen kuin tutkinto-oikeus päättyy.
Jos vietän seuraavat 2 vuotta sairaanhoitajaksi opiskellen, saanko sitten enää opettajan töitä?
Sairaanhoitajan töitä saisi tietysti aina. Kielitaidollani vaikka ulkomailtakin.
Kommentit (28)
Meillä on 2000 sairaanhoitajaa työttömänä/lomautettuna. Opettajista en tiedä, mutta ei sielläkään häävi tilanne ole. UIkomailta saa varmasti töitä molemmilla tutkinnoilla.
Kannattaa opiskella se sh tutkinto. Se 2 vuotta on lyhyt aika. Minkä ikäinen olet? Tuolla taustalla voit sitten kohta opettaa myös sairaanhoitajiakin. Amk opettajilla on hyvä palkka
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2000 sairaanhoitajaa työttömänä/lomautettuna. Opettajista en tiedä, mutta ei sielläkään häävi tilanne ole. UIkomailta saa varmasti töitä molemmilla tutkinnoilla.
joo mikä se on se hoitajapula?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hoitajapula sitten tulee kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle! Meillä on pulaa vain maksajista.
Ehdottomasti saisit opettajan töitä. Se olisi ansio. Opettajilla myös ikä sinänsä on myös "ansio". Sairaanhoitajan työ taas on vuorotyö ja perheelliselle hankala. Sairaanhoitajana voit kyllä päätyä koulussa vastuuseen diabeetikoista ym hätätilanteista, koska opet eivät saa esim antaa insuliinia.
Kannattaa. Kulttuuriamme rikastavat paimentolaislapset tulevat jatkossakin tekemään vakavaa väkivaltaa kouluissa. On hyvä jos joku opettaja osaa paikkailla heti.
Ehkä voisit opiskella sotakirurgiksi jopa?
Vierailija kirjoitti: