Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies vaan lähti?

Vierailija
28.11.2013 |

Asutaan vuokralla, molemmat pienituloisia. Minä sentään töissä, hän ei. Nyt kuitenkin olen joutunut maksamaan yksin kaikki laskut, meillä on lapsikin, mies ei vastaa mitään puheluihini tai tekstareihin.

Laitoin hänelle pari tuntia sitten taas viestin, jossa ilmaisin, että hänen on muutettava osoitteensa muualle, jotta saan minulle kuuluvat tuet kelasta, kuten asumistukea enemmän, elatustuen ja lapsilisän yh-korotuksen, jos hän ei kerran maksa mistään mitään.

Lisäksi auton vakuutus ja vero on minun nimissäni, vaikka minulla ei ole edes ajokorttia. Autokin on minun omistuksessani silti, koska mies ei saanut vakuutuksia nimiinsä jostakin syystä?

Mitä teen, jos mies ei tee mitään? Kela vaatii, että osoite pitää olla muualla, mutta minulla ei ole hajuakaan,missä mies on.

Millä ihmeellä saan auton vakuutuksen ja veron pois itseltäni, jos auton paperitkin ovat miehellä?

Olen oikeasti pulassa ja jouulkin tulossa. Koko palkkani menee rästilaskuihin:(

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten kävi ap?

Vierailija
42/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänellä välttämättä ole mitään virallista uutta osoitetta. Tuttavapiiri tai sukulaiset varmaan tietäisivät missä majailee, mutta jos ei ole kirjoilla siellä, niin siinä tapauksessa Kela ei tee ko. osoitteella mitään.

Jos taas on muuttanut kirjansa uuteen osoitteeseen, Kela löytänee uuden osoitteen itsekin tietojärjestelmistään henkilötunnuksella. 

Tuleeko hänelle vielä jotain virallisia posteja sinun osoitteeseesi?

Ja mikset ilmoita häntä poliisille kadonneeksi? Ja autoasi varastetuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että miksi ja minne se mies lähti. Onko hän aina ollut levoton ja vastuuton vai onko hänellä jotenkin napsahtanut päässä? Kuulostaa siltä, että olette noin 20-23-vuotiaita. En pysty uskoa, että joku vanhempi 30-50-vuotias mies tekisi tuollaista.

Vierailija
44/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies lähti? Onko sillä uusi nainen?

Vierailija
45/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ole noin nössö ap. Teet itse miehelle osoitteenmuutoksen, allekirjoitat sen hänen puolestaan ja lähetät heti huomenna. Laita osoite vaikka Timbuktuun, ei ole sinun huolesi enää. Ei sinua kukaan tule siitä vastuuseen saattamaan, pääasia että saat omat asiasi nyt rullaamaan. Ja seuraavaksi vaihdat itsesi auton haltijaksi, otat pois rekisteristä ja soitat poliisille, että hakevat sen ukolta pois.

Ei tuollaisessa tilanteessa tarvi pilkkua alkaa nussia jokaisen byrokratian säännön mukaan.

Vierailija
46/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot mistä näitä "aarteita" aina löytyykin?

Vierailija
47/58 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku tietää missä miehesi majailee. Miehen äiti, työkaverit, muut sukulaiset ja ystävät?

Vierailija
48/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille miehelle palvelus ja jätä se HETI. Jos vaikka oppisi siitä jotain. Katoamisilmoituksen voi silti tehdä. Auton rekkarin ilmoitat poliisille, ne saattaa bongata sen jossain ja ilmoittaa sitten sulle. Parhaassa tapauksessa ajelee kännissä ja on sen jälkeen ainakin tallessa ;)

Vierailija
49/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tuo et miksi mies noin vaan häipyi? Älä ainakaan takaisin sitä ota, kun tuollaiseen tilanteeseen sut jätti. Vaihdata lukot kans ja heivaa sen tavarat vaikka vanhempiensa luokse. Älä jää odottelemaan noiden asioiden kanssa vaan heti huomenna laita toimeksi ja ekana yhteys sinne sossuun. Asia kerrallaan, kyllä sä selviät! 

Vierailija
50/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 jatkaa vielä:

asumistukihakemuksen kanssa, jonka menet heti jättämään kun olet saanut osoitteenmuutoshakemuksen hoidettua ITSE, jätät myös lapsilisähakemuksen, jota saa Kelalta jos lapsen isä ei maksa. Se on kai jotain 120e/kk.

TOIMI!

Vierailija
51/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä irtisano niitä vakuutuksia, jos mies on autolla kerran liikenteessä. Siitä voi tulla sulle auton omistajana tosi kallis lasku. Vastuu vahingoista ei poistu vakuutukset irtisanomalla. Sen sijaan saat miehen ottamaan yhteyttä sinuun, kun hommaat nyt paperit eli muuttoilmoituskaavakkeen kotiisi. Ilmoita trafille jossain katsastuskonttorilla, että auton haltija vaihtuu (henkkarit mukaan) mutta paperit on kadonneet miehen ja auton mukana. Saat uudet paprut. Sitten teet vain poliisille ilmoituksen, että kadonnut on auto ja mies, ja ilmoitat auton luvattomasti käyttöönotetuksi. Luultavasti mies tulee silloin sulle raivoamaan, jolloin otat sen nimmarit muuttoilmoitukseen, jos saat. Sitten vaan siirrät sen osoitteen, minne siirrät, vaikka Poste Restanteen tai vanhemmilleen.

Muuttoilmoituksesta ota yhteys isännöitsijään, ne osaa varmaankin neuvoa, mitä pitää tehdä. Ainakin poistavat talonkirjoista. Minä kyllä tekisin virallisen katoamisilmoituksen.

Varaa aika sossuun ja lastenvalvojalle heti.

Vierailija
52/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy tekemässä muutos siten että poistat mieheltä auton haltijuuden ja sen jälkeen laitat miehelle viestin että auto pitää palauttaa heti. Jos ei palauta käy tekemässä rikosilmoitus miehestä. Jos tiedät missä auto on voit käydä hakemassa sen pois, vaikka jonkun kaverin kanssa jolla on avaimet, voit pyytää poliisia mukaan jos on pelko että mies ei sitä anna.

Vierailija
53/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto myyntiin, saat siitä joululahjarahat.

Vierailija
54/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se noin lähti? Oliko täysi yllätys? Olitko pettänyt sitä, kohdellut huonosti?

Vierailija
55/58 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
56/58 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita se mies kadonneeksi. Saa sitten itse selvittää poliisille, jos vaikka haluuakin itse olla kadoksissa - josko kela sen hyväksyisi?

Vierailija
57/58 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ilmoitit Kelaan jotain ap?

Vierailija
58/58 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi