G:Mitä tekisit, jos pari kk tapailemasi mies pyytäisi rahaa lainaan?
Kommentit (32)
Varaisin ajan pankista. Menisimme sinne yhdessä ja sitten pankkivirkailija kertoisi miehelle, mitä tarkoittaa se, että lainataan rahaa, mikä on korko ja miten raha maksetaan takaisin. Sitten mies saisi tehdä selvyyttä vakuuksistaan, minä huiskuttaisin ovelta hyvästiksi.
En todellakaan antaisi. Epäilisin heti, että olisi ollut minun kanssani alusta lähtien vain manipuloidakseen rahaa antamaan.
No kai joku syy on lainaustarpeeseen. Esim. työttömyys ja vie aikaa ennen kuin liiton rahat tulee. Mutta olisin tosi tarkkana. Voi olla merkki kyvyttömyydestä hoitaa asioita tai rahapeliriippuvuudesta. Muutenkin minusta miehen pitää olla taloudellisesti vakaa, siis ei välttämättä rikas mutta sellainen, jolla asiat rullaa. Ulosotossa olevan kanssa en alkaisi millekään.
Enpä lainaisi. Tosin ei olisi mistä lainatakaan...
En lainaisi. Olen kerran lainannut hyvälle ystävälle, ja sekin loppujen lopuksi koetteli ystävyyttämme, ennen kuin laina tuli maksetuksi. Mielestäni olisi melko erikoista, että lainaa pyydettäisiin tuoreelta naisystävältä eikä esimerkiksi omilta vanhemmilta tai ystäviltä.
Hankkiutuisin tästä Auervaarasta eroon.
Riippuu paljonko pyytäisi, ja olisinko jo saanut tuon parin kuukauden aikana selville miehen rahankäyttötaipumuksia. Luultavasti en lainaisi, vähän epäilyttävää noin lyhyen tuttavuuden jälkeen alkaa pyydellä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:35"]
Varaisin ajan pankista. Menisimme sinne yhdessä ja sitten pankkivirkailija kertoisi miehelle, mitä tarkoittaa se, että lainataan rahaa, mikä on korko ja miten raha maksetaan takaisin. Sitten mies saisi tehdä selvyyttä vakuuksistaan, minä huiskuttaisin ovelta hyvästiksi.
[/quote]
Kauhee vaiva! En viitsisi.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:46"]
Kyllä ootte pihejä!
[/quote]
Jaa, minä en mielestäni kyllä ole pihi. Tarjoan esimerkiksi ihan mielelläni uudelle tapailukumppanille ruokaa ja juomaa. Mutta lainaa en anna kuin erittäin suuren harkinnan jälkeen. Mielestäni tämä ei ole pihiyttä vaan järkevyyttä. Odotan saavani lainarahat takaisin, toisin kuin tarjotut sapuskat ja vaikka leffaliput. Joten on syytä miettiä, onko pyytäjällä kykyä ja halua maksaa takaisin. En halua lainanperinnästä riesaa itselleni.
t. 9
Riippuu siitä minkä verran mies haluaisi. Jonkun kympin tai pari voisin ehkä kerran vaikka antaakin ilman takaisinmaksuvelvoitetta. Muussa tapauksessa sitten virallisesti velkakirja ja selkeä kirjallinen sopimus laina-ajasta, korosta ym. Ja ison summan kohdalla käskisin pankkiin.
Jahas, persaukinen mieheni häipyi pari kk sitten, on varmaan hän. Ei kannata laita, koska on aina p.a, vaikka saattaakin jonkun pikkuvelan maksaa takaisin. Ei kuitenkaan välitä sinusta koskaan, koska ei osaa sitä, kuten ei rahankaan käyttöä:(
Suhde kuivuisi siihen. Rahasummalla ei ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:35"]
[/quote]
Kauhee vaiva! En viitsisi.
[/quote]
Kaksi soittoa: toinen pankkiin, toinen miehelle. Tuttu virkailija löytäisi hyvinkin ajan ruokatunnin tuntumaan. Mikä vaiva?
Mitäkö tekisin jos pari kk tapailemani mies pyytäisi rahaa lainaan? Tekisin siitä tarpeelliset johtopäätökset, että meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta.
Se olisi heippa.
Kerran sen virheen tein ja persnettoahan siitä tuli. Tyhmästä ja sinisilmäisestä päästä kärsii koko ruumis.
En antaisi. Suhde loppuisi siihen.