Miksi niin monet naiset käyttäytyvät alistuneesti miestensä seurassa?
Juuri case in point tänään ruokakaupassa. Pitkä, sporttinen ja itsevarman oloinen kaunis nainen. Mutta kun gorillamainen mies tuli rinnalle hartiat leveällä ja rintakehä koholla, nainen väänsi kroppaansa ihme mutkalle ja muuttui jonkinlaiseksi pikkulapsen ja puudelin yhdistelmäksi joka seurasi miestä kuin tämä olisi ohjannut sokeaa myrskyn läpi.
Miksi niin monet naiset haluavat olla passiivisia seuraajia jotka vain kainosti katselevat iestä ylöspäin, ihaillen tämän kookkuutta ja kyvykkyyttä?
Missä aidosti vahvat naiset?
Kommentit (44)
No minun kokemus on se, että yleisellä paikalla ollessa miehen kanssa olen joutunut/päätynyt olemaan se ns. vetojuhta siinä. Jos täytyy puhua asiakaspalvelijalle se ihan tasan tarkkaan olen minä. Ilmankos mun suhteet onkin sitten kaatunut :`D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kuvattu. Sen kun tietäisi. Itselläni oli ainakin joskus tuo ominaisuus. En ole enää viitsinyt ruveta parisuhteeseen etten kadota itseäni. Kai se miehen miellyttäminen jotenkin vaatii muuttumista aivokääpiöksi. Minullakin on matala ääni, mutta se muuttuu piipittäväksi ja lässyttäväksi. Olen siis täydellinen aivosyöpä seuralaisena. Sen on vain huomannut että jos on oma itsensä niin miehet on agressiivisia ja alkaa kilpailla. Se on ikävää. Olisi niin kiva kun kaikki olisi sopuisasti.
Eikös tuo ole yleinen ongelma?
Et haluaisi kadottaa itseäsi ja päätyä miehen cheerleaderiksi, mutta toisaalta et syty miehistä joiden kanssa voisit olla oma itsesi.
Enemmänkin sitä, että haluaa nostaa sitä miestä, että se olisi mies. Eli menee tarpeeksi alas itse, että toinen voi kokea itsensä miehekkääksi.
Tämä kyllä on totta jonka olen huomannut omastakin käytöksestä. Hyvin usein jos mies on ns. möksähtänyt jostain sellaisesta asiasta minulle, joka ei varsinaisesti edes olisi minun vikani huomaan, että saatan jollain tavalla yrittää nostaa häntä ylemmäs jopa omalla kustannuksellani. Tyyppinä silti yleensä sanon mitä ajattelen, enkä silottele mielipiteitäni, vaikka joku olisikin erimieltä kanssani. Jotenkin jännä ollut huomata tämä.
Joskus ei vaan jaksa olla energinen jos joutuu joidenkin miehen ääliö tuttavien kanssa illallisille. Kaupassa voi löntystää miehen perässä ja miettiä omia asioita.
En tiedä olenko itse vahva nainen mutta säästän energiani niihin asioihin mistä itse nautin. Ei kiinnosta joku kaupassa päsmäröinti. Aloittajalla ei selkeästi ole omaa elämää kun havainnoi kaupassa muita vetelehtijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kuvattu. Sen kun tietäisi. Itselläni oli ainakin joskus tuo ominaisuus. En ole enää viitsinyt ruveta parisuhteeseen etten kadota itseäni. Kai se miehen miellyttäminen jotenkin vaatii muuttumista aivokääpiöksi. Minullakin on matala ääni, mutta se muuttuu piipittäväksi ja lässyttäväksi. Olen siis täydellinen aivosyöpä seuralaisena. Sen on vain huomannut että jos on oma itsensä niin miehet on agressiivisia ja alkaa kilpailla. Se on ikävää. Olisi niin kiva kun kaikki olisi sopuisasti.
Et haluaisi kadottaa itseäsi ja päätyä miehen cheerleaderiksi, mutta toisaalta et syty miehistä joiden kanssa voisit olla oma itsesi.
Tämä.
Naisten dilemma. Haluttaisiin olla vahvoja ja itsenäisiä, mutta vaitso sanoo etä alistuminen miehelle on seksikkäintä.
Ei, ei vaitso sano.
Olisi varmaan mukavaa, jos te palstamiehet voisitte edes joskus jutella jonkun muun naisen kanssa, kuin äitinne.
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään nuoren kantismiehen aasialaistaustaisen naisen kanssa. Nainen käveli miehen vieressä pää painuksissa sanomatta mitään. Ajattlin palstamiestä onnensa kukkuroilla kun on nöyristelevän o, rjansa saanut.
Niin, et taida tietää että aasialaisilla on erilainen kulttuuri, kuin meillä Suomessa.
Vieraaseen maahan muuttaneet käyttäytyvät hyvin pitkään oman kulttuurinsa mukaisesti, ennenkuin sopeutuvat uuteen kotimaahansa.
Aasialaisissa maissa naiset ovat kasvatettu aivan eri tavalla kuin Suomessa ja yleensä Pohjoismaissa.
Pääasiassa heterosuhteissa mies haluaa alistuneesti käyttäytyvän naisen. Oli mies millainen tossu tahansa itse, niin nainen on vielä alempana. Heteroseksi on sellaista missä mies dominoi ja nainen lahnailee. Noin kärjistetysti.
Olen reipas ja itsenäinen sekä ilmeisesti hieman dominoiva nainen ja nuorena se oli ihan todellinen ongelma, kun en ymmärtänyt miksi normaali käytös aiheuttaa parisuhdekuvioissa aggressioita ja muuta outoa käytöstä miehen puolelta.
Nyt osaan etsiä seuraa, joka ymmärtää tasa-arvon päälle ja jopa kaipaa välillä dominointia. Yllättäen tällaiset miehet ovatkin olleet erittäin vahvoja ja saaneet minut helposti luottamaan itseensä ja tekemään niitä päätöksiä minunkin puolesta (tai yhdessä minun kanssa).
Olen se sama joka kertoi onko tapahtunut jotain yliluonnollista, onhan se tosi, että tienaan paljon vähemmän kuin mieheni joka on töissä ulkomailla, Suomessa tekee erikoiskorjauksia sota- ja jäänmurtajalaivoihin, ties missä välillä, en tunne silti olevani alistettuna vaikka palvonkin häntä hänen suuresta osaamisestaan jonka hän on itse vaihtamalla ammattia saanut aikaan aikoinaan, hemmottelen häntä aina kun hän tulee kotiin. Laitan saunan valmiiksi, teen hänen ja minun lempiruokia, seuraavana päivänä makaamme sängyssä pitkään, laitan herkkulounaan yms. Itse tienaan kahdessa eri töissäni jotain 2000 euroa tai alle, hän tienaa 4000-5000 euroa riippuen paikasta, aina meillä on ollut yhteiset rahat jo 36 vuotta ja olemme vielä aika nuoria alle 55 vuotiata, olemme onnekkaita. Ja mikä tärkeintä: Rakastan häntä ja hän kun sieltä jostain soittaa iltaisin kertoo kuinka rakastaa ja ikävä mutta rahaa tarvitaan jotta voidaan elää. Hänellä saattaa olla joskus viikkokin aikaa olla kanssani ja silloin menemme kalalle ja nautimme elämästä kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin sitä, että haluaa nostaa sitä miestä, että se olisi mies. Eli menee tarpeeksi alas itse, että toinen voi kokea itsensä miehekkääksi.
Minä en ole miehenä koskaan kokenut että naisen pitäisi mennä alemmas jotta tuntisin itseni miehekkääksi.
Tämä "nainen verrattuna mieheen" on naisten juttu.
Nainen voi olla vaikka minua pidempi, vahvempi, rohkeampi ja menestyneempi. En tunne itseäni vähemmän miehekkääksi.
-mies
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa heterosuhteissa mies haluaa alistuneesti käyttäytyvän naisen. Oli mies millainen tossu tahansa itse, niin nainen on vielä alempana. Heteroseksi on sellaista missä mies dominoi ja nainen lahnailee. Noin kärjistetysti.
Olen reipas ja itsenäinen sekä ilmeisesti hieman dominoiva nainen ja nuorena se oli ihan todellinen ongelma, kun en ymmärtänyt miksi normaali käytös aiheuttaa parisuhdekuvioissa aggressioita ja muuta outoa käytöstä miehen puolelta.
Nyt osaan etsiä seuraa, joka ymmärtää tasa-arvon päälle ja jopa kaipaa välillä dominointia. Yllättäen tällaiset miehet ovatkin olleet erittäin vahvoja ja saaneet minut helposti luottamaan itseensä ja tekemään niitä päätöksiä minunkin puolesta (tai yhdessä minun kanssa).
Tuohan on myytti että dominointia kaipaavat miehet olisivat heikkoja. Nämä miehet tuntuvat useimpien naisten mielestä heikoilta koska naisista ylivoimainen enemmistö haluaa alistua miehelle (vaikkeivat sitä myönnäkään).
Mutta oikeasti se vaatii vahvuutta että uskaltaa rikkoja normeja, ja olla sinut sen kanssa ettei nainen ole heikompi. Itse tuntemani "miehekkäät alfamiehet" pelkäävät kuollakseen paria vahvaa ja heitä pidempää naista jotka tunnen. Eivät suostu valokuvissa heidän viereensä, eivät halua olla samassa seurassa ravintoloissa, välttävät katsekontaktia, jne. Outo tilanne kun nainen ei olekaan heidän kokoaan ja erinomaista kyvykkyyttään ihaileva suojeltava.
Ei onneksi mun tuttavapiirissä, paitsi yksittäisten naisellisempien kohdalla :) Edelliset sukupolvet usein ruoanlaittoon ym. taipuneita.
Vierailija kirjoitti:
Mun suvussa kaikki naiset alistavat miehiään, ja se on ihan perseestä. Minunkin minimunainen vätys, siivoaa ja laittaa kaikki ruuat, itse en ole kymmennen vuoteen laittanut tikkua ristiin. Ankeinta on seksi ”miehen” kanssa joka ei OTA vaan vinkuu naiseltaan toimintaa. Käytän kaikki päiväni kunnon alfauroksidta unelmointiin.
Kiitos nauruista!
Voit tulla seuraamaan minua ja minun mieheni kauppareissua. Saat katsella miestä, joka tallustelee täysin tahdottomana ja passiivisena vaimonsa perässä ostoskoria kantaen. Ja on tyytyväinen.
On muuten kaksi eri asiaa millaisia miehiä naisilla on ja millaisia miehiä he haluaisivat.
Monellakin naisella voi olla mies joka kävelee perässä, mutta kuinka moni nästä naisista oikeasti haluaisi ottaa sen roolin jossa nainen johtaa joukkoa?
Kristiina xx kirjoitti:
Ainakin olen huomannut, että ne naiset, jotka ovat kasvaneet alkoholistivanhempien perheessä, ovat alistettuja parisuhteissaan, he eivät osaa arvostaa itseään ja ajattelevat, etteivät kelpaa kenellekään paremmalle miehelle, mutta eivät myöskään halua elää sinkkuna.
Äläpä yleistä. Alkoholistiperheen tyttäret on yleensä hyvinkin vahvoja ja omaa hurjan hoivavietin. Heidän miehensä on usein vähän nöhveröitä.
Mä en ymmärrä miks monet naiset just haluu tommosen miehen. :D mut jokkaine saa haluta mitä haluaa mun puolesta.
Mut tunnen myös paljon pareja joissa nainen hirvee päsmäri ja mies on tosi varovainen kaiken kans mitä tekee tai päästää suustaan koska tulee huutia.
Mut jotkut naiset voi tykätä et mies ln johtoroolissa ja vastuussa enemmän, ja samoin jotkut miehetkin voi tykätä siitä tilanteesta et nainen on se johtohahmo ja kaapinpaikan päättäjä.
Tämä on mitä minä haluaisin:
http://www.eligiblemagazine.com/wp-content/uploads/2014/10/130130122738…
https://imgix.bustle.com/uploads/image/2018/8/13/6bd19807-1669-4449-a9d…
https://thumbs.dreamstime.com/b/dominant-female-business-1698965.jpg
Tämä on mitä naiset haluavat:
https://www.maxim.com/.image/t_share/MTUzMTg1MzUxNTUxMTY1NDQ3/hayden-p…
https://thumbs.dreamstime.com/z/businessman-secretary-office-portrait-h…
https://i2.wp.com/embracingspirituality.com/wp-content/uploads/2015/03/…
Ei harmi kyllä jää vaihtoehdoksi kuin parisuhteettomuus ja sen harkitseminen haluanko joskus kokeilla maksullisia...
Naiset ovat ohhelmoitu alistumaan. Lähti savannilla henki sellaiselta naiselta, joka ei totellut mirsten ja muiden johtajien käskyjä. Emme ole muuttuneet yhtään.
Nainen voi aristella muita ihmisiä tai lähinnä muiden katseita. Jos kaupassa ei olisi muita kuin vain mies ja nainen niin todennäköisesti nainen olisi itsevarman oloinen myös miehensä kanssa. Tätä tukee se, että nainen on yksinään itsevarman oloinen. Alistettu nainen olisi yksinäänkin onnettoman näköinen. Jotkut pelkäävät muitten katseita, ilkeitä, töykeitä katseita. Ja ovat sen takia näkymättömiä ja katsovat maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole miehenä koskaan kokenut että naisen pitäisi mennä alemmas jotta tuntisin itseni miehekkääksi.
Tämä "nainen verrattuna mieheen" on naisten juttu.
Nainen voi olla vaikka minua pidempi, vahvempi, rohkeampi ja menestyneempi. En tunne itseäni vähemmän miehekkääksi.
-mies
Niin sinä et tunne, mutta moni mies tuntee. Sinulla on terve itsetunto eikä sinun tarvitse alistaa ketään ollaksesi sinä. Mutta suuri osa miehistä ei pysty olemaan suhteessa jossa ollaan tasa-arvoisia vaan he joko alistuvat tai pyrkivät dominoimaan. Heidän ymmärrykseen ei käy se, että toisella tai heillä itsellään on samat oikeudet ja arvo kuin kumppanillakin. Jommalla kummalla pitää olla asiat huonommin. Joko heidän itse tulee voida huonosti tai kumppanin pitää voida huonosti. Se on heille tasapainoinen suhde.
Olen huomannut saman. Hormooneilla bodattu mies jonka selkä on epäluonnollisen V muotoinen. Hyvin raju näky. Mikä on kun ei kelpaa tasa-arvoinen kiltti mies joka treenailee kahvakuulalla ja käy lenkkeilemässä?