Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssista tietävät

Vierailija
28.11.2013 |

Olen vaihtamassa työpaikkaani vakipaikasta 6kk määräaikaisuuteen. Jatko on erittäin mahdollinen mutta täysin varma ei ole. Haluan silti pois nykyisestä paikastani. Jos määräaikaisuuteni ei jatkuisikaan tuon 6kk:n jälkeen tuleeko minulle silti joku 3 kk karenssi vai ei? Ja laskettaisiinko silloin ansiosidonnainen nykyisestä vai tulevan puolen vuoden pestistäni?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisestä palkasta lasketaan, muttä huomioidaan pitemmältä ajalta. Karenssia ei pitäisi tulla, kunhan esität sellaiset työtodistuksen aikaisemmasta paikasta, että et ole itse irtisanoutunut vaan siinä näkyy ainoastaan työssäoloaika. Ja toivottaasti ehdit olla uudessa paikassa sen verran pitempään, että saat jos siinä ansaituksi työssäoloehdon vaatiman työajan.

Vierailija
2/5 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule karenssia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäoloehtohan on jo täyttynyt, oletuksella että ap on työskennellyt vakityössään jo useamman kuukauden.

Karenssia ei pitäisi tulla kun sulla on näyttää työsopimus, jossa mainitaan työn määräaikaisuus.

Vierailija
4/5 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule karenssia, työpaikkaa saa vaihtaa, lyhyeenkin työsuhteeseen, harva työsuhde on toistaiseksi voimassaoleva.

Vierailija
5/5 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi alkasi omasta irtisanoutumisestasi ja kestäisi 90 päivää, joten jos määräaikainen työsuhde on 6 kk, on karenssiaika "kulunut". Kakkoselle tiedoksi, että työnantajalla on oikeus kirjoittaa työtodistukseen, että työsuhde päättyi työntekijän pyynnöstä. Se kun on suojana työnantajalle, jos ap yllättäen haluaa palata.