Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustuuko nämä maskipakot mihinkään oikeaan tietoon? Vaikuttaa siltä, että tehdään paniikkiratkaisuja, kun ei oikeasti tiedetä,

Vierailija
24.09.2020 |

mitä pitäisi tehdä.

Itse lähinnä pelkään sitä, että likaisin käsin käsitellyt maskit ja pientareille, täysiin roskiksiin, pysäkeille ja laitureille levinneet likaiset maskit vain levittävät tauteja.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin välttelen kaikkia paikkoja, joissa maskia tulisi käyttää, koska maski ei ole mukava. Se laskee minulla merkittävästi tartuntariskiä. Tuskin olen ainoa.

Vierailija
22/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen enemmän huolissani tuosta hirvittävästä desillä lotraamisesta. Tulee järkyttävät bakteerit sun muut iskemään tulevaisuudessa.

Olisiko perusteita tälle? Muutama asiantuntija, kuten mikrobiologi ja lääkäri kumosivat tuon väitteesi hs:ssä jokin aika sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaski ei suojaa koronalta käyttäjäänsä eikä muita maskin käyttäjältä. Kirurginen maski ei ole sen parempi suoja, mutta terveydenhuollossa ei nyt muuta ole käytettävissä.

Jopa kangasmaskikin suojaa jonkin verran sekä käyttäjää itseään, että erityisesti muita.

Vierailija
24/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin välttelen kaikkia paikkoja, joissa maskia tulisi käyttää, koska maski ei ole mukava. Se laskee minulla merkittävästi tartuntariskiä. Tuskin olen ainoa.

Tuo on muuten totta. Varmasti aika merkittävä maskien hyöty tuokin.

Vierailija
25/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen enemmän huolissani tuosta hirvittävästä desillä lotraamisesta. Tulee järkyttävät bakteerit sun muut iskemään tulevaisuudessa.

Sekoitatko nyt etanolin ja antibiootit? Käsidesiä käyttämällä et aiheuta antibioottiresistenssiä, käsidesissä ei ole antibiootteja.

Vierailija
26/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi on alkoholia. Ei niissä muita antibakteerisia aineita ole, jotka voisi tuottaa antibioottiresistenttejä bakteeri tai viruskantoja. Kädet kyllä kuivaa.

Virus ei tartu kovin hyvin pinnoilta, vain parista päivästä yhdeksään päivään (laboratorio-oloissa)

Käsidesejä on sekä alkoholipohjaisia että alkoholittomia, ja alkoholiversioissakin usein on muitakin aktiivisia ainesosia tehoa lisäämässä, erilaisa benzoaatteja tai ammoniakkijohdannaisia esimerkiksi.

Tämä on hyvä, eikä kuivata vaan itse asiassa hoitaa ihoa (glyseriini, aloe) samalla:

https://maskiset.fi/fi/tuote/kasidesi-99-99-tehokas-500ml-pumppupullo/

Vierailija
27/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin-trollin ketju, jossa vastailee itselleen ja levittää maskien vastaista disinformaatiota.

Häivy jo täältä.

Vierailija
28/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että ihmiset tuntuu alkaneen kyseenalaistamaan koko maskin käyttöä. Jos sulla on FFP2 tai FFP3 niin onnea, muuten aika yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
29/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia pitää osata käyttää oikein. Thaimaa, Etelä-Korea, ym. maskien käytössä rutinoituneet maat ovat saaneet pidettyä tartuntamäärät murto-osassa länsimaiden muka-maskinkäyttäjämaiden tartuntamääristä.

https://www.worldometers.info/coronavirus/?utm_campaign=homeAdvegas1?

Vierailija
30/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaski ei suojaa koronalta käyttäjäänsä eikä muita maskin käyttäjältä. Kirurginen maski ei ole sen parempi suoja, mutta terveydenhuollossa ei nyt muuta ole käytettävissä.

Jopa kangasmaskikin suojaa jonkin verran sekä käyttäjää itseään, että erityisesti muita.

Olisiko lähdettä tälle? Lisäksi toivoisin määritelmää käsitteelle kangasmaski ja kyseisissä tuotteissa käytettäville materiaaleille. Vai onko maski kuin maski hyvä? Jos teen kangasmaskin vaikka valoverhokankaasta?

Vierailija
31/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskia pitää osata käyttää oikein. Thaimaa, Etelä-Korea, ym. maskien käytössä rutinoituneet maat ovat saaneet pidettyä tartuntamäärät murto-osassa länsimaiden muka-maskinkäyttäjämaiden tartuntamääristä.

https://www.worldometers.info/coronavirus/?utm_campaign=homeAdvegas1?

Ensinnäkin näiden maiden lukuihin ei ole luottamista ja muutenkin tuolla on sotilaallinen kuri ja paikat suljetaan tarvittaessa nopeasti. En usko, että maskit paljon auttavat.

Vierailija
32/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli mielenkiintoinen uutinen se että maskin kanssa virusta saa määrällisesti vähemmän joten tautikin tulee lievempänä. Eli vaikka ei täysin suojaa, niin hyödyttää joka tapauksessa.

Vierailija
33/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maski on orjan merkki. estetään ihmisten luonnollinen kommunikointi ja etäännytetään kaikki toisistamme. kuuntelemme vain pelokkaina mitä yle uutisissa käsketään tehdä. onko hei järkee?

Minä en halua kommunikoida kenenkään kanssa. Varsinkaan busseissa tai kaupoissa. Etäännyn muista ihmisistä erittäin mielelläni. Maskeissa on sekin hyvä puoli, että jos vaikka bussissa joku ihminen haisee pahalle, maski suojaa siltä hajulta ainakin vähän.

Vierailija
34/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli mielenkiintoinen uutinen se että maskin kanssa virusta saa määrällisesti vähemmän joten tautikin tulee lievempänä. Eli vaikka ei täysin suojaa, niin hyödyttää joka tapauksessa.

Ei ole mikään peruste silti pakottaa sitä tai suositella. Tietysti mielellään tehtaillaan uutisia maskien eduksi. Jos niitä käytetään ihan täysin oikein, niin sitten ehkä voi olla minimaalinen hyöty, muuten ei. Ja moni käyttää miten sattuu.

Vierailija
35/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko lähdettä tälle? Lisäksi toivoisin määritelmää käsitteelle kangasmaski ja kyseisissä tuotteissa käytettäville materiaaleille. Vai onko maski kuin maski hyvä? Jos teen kangasmaskin vaikka valoverhokankaasta?

Miksi valoverhokankaasta?

Vierailija
36/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt THL väittää että maski suojaa itseä ja muita. Kas kun keväällä maski ei suojannut THL:n mukaa kumpaakaan.

Vierailija
37/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on täyttä tuubaa koska virushan monistaa itseään aina niin paljon kuin vain ikinä pystyy kun on kerran tarttunut. Jos saat tartunnan - olet sairas ja se on herran hallussa miten pahasti.

Vierailija
38/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maski on orjan merkki. estetään ihmisten luonnollinen kommunikointi ja etäännytetään kaikki toisistamme. kuuntelemme vain pelokkaina mitä yle uutisissa käsketään tehdä. onko hei järkee?

Millä tavalla maskit muka estävät ihmisten luonnollisen kommunikoinnin? Itse pystyn esim. puhumaan ihan normaalisti maski kasvoilla. 

Vierailija
39/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lähdettä, kuten ei ollut siinäkään viestissä johon vastasin. Päättelin, että tässä ketjussa on tapana heitellä mutua omasta päästä aivan kuin se olisi jotakin universaalia faktatietoa.

Vierailija
40/74 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla maskit muka estävät ihmisten luonnollisen kommunikoinnin? Itse pystyn esim. puhumaan ihan normaalisti maski kasvoilla. 

Esimerkki: Kävin ravintolassa maassa, jossa maski on pakollinen. Minulla se oli, tiskin takana olevalla tarjoilijalla ja välissä vielä pleksi. Aivan uskomattoman vaikeaa saada selvää puheesta, yhtä muminaa. Ja turhan maskipelleilyn takia. Miksihän se pleksi tarjoilijan ja asiakkaan välillä ei riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän